کد خبر: ۸۴۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
تعداد بازدید: ۲۴۴
مذاکره‌کنندگان ارشد فلسطینی تهدید به خروج از پیمان صلح اسلو در صورت رونمایی رییس جمهوری آمریکا از طرح معامله قرن کردند.

تشکیلات خودگردان فلسطین تهدید به خروج از پیمان اسلو کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  خبرگزاری فرانسه، «صائب عریقات» از مذاکره‌کنندگان ارشد فلسطینی به این خبرگزاری گفت که سازمان آزادیبخش فلسطین «حق خروج از توافق موقت» که بخش مهمی از پیمان اسلو است، را برای خود محفوظ می‌داند.

عریقات گفت که خروج از این پیمان در صورتی که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از طرح ننگین معامله قرن رونمایی کند، اتفاق خواهد افتاد.

تشکیلات خودگردان فلسطین راهبردی را برای حرکت در سه زمینه از جمله مراجعه به شورای امنیت در نظر گرفته است تا بر اساس آن به مقابله با معامله قرن برخیزد.

در همین ارتباط «واصل ابو یوسف» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و عضو کمیته‌ای که توصیه‌هایی را در ارتباط با نحوه تعامل با معامله قرن مطرح کرده است، گفت: نخستین گام برای مقابله با این طرح در سطح بین المللی و با مراجعه به شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و نیز دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) انجام خواهد گرفت.

به گفته ابو یوسف، تحرک دوم شامل "کارآمدسازی تمام اشکال مقاومت مردمی و اجرای تصمیمات شورای مرکزی و ملی فلسطین از جمله متوقف کردن توافقنامه‌های امنیتی و سیاسی با رژیم اشغالگر اسرائیل" است.

وی گام سوم را شامل "تحریم فراگیر رژیم اشغالگر" دانست.

طرح معامله ننگین قرن که توسط دولت آمریکا ارائه شده است، شامل انضمام کامل قدس و شهرک‌های موجود در کرانه باختری به رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حق بازگشت آوارگان فلسطینی است.

قرار است ترامپ روز سه‌شنبه پیش از دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر حزب آبی‌سفید این رژیم، از این طرح رونمایی کند.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: