کد خبر: ۸۴۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
تعداد بازدید: ۱۷۶
با تصمیم مجلس هزینه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی به تفکیک موارد باید بیست روز بعد از رأی‌گیری به فرمانداری ذیربط جهت ارسال به وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت ارائه شود.

۲۰ روز بعد از رأی‌گیری باید هزینه‌های انتخاباتی به وزارت کشور ارائه شودبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۶ بهمن) مجلس شورای اسلامی نمایندگان در جریان بررسی طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده ۱۰ این طرح موافقت کردند.

از ۲۱۷ نماینده حاضر در صحن آنان با ۱۲۵ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع با مشخص شدن منابع مالی نامزدها مواففت کردند.

ماده ۱۰ می‌گوید: نامزدها مکلفند، علاوه‌ بر ارائه اسناد و مدارک لازم در طول دوره برگزاری انتخابات به مراجع ذی‌صلاح، گزارش‌ مالی خود را که بیانگر مجموع منابع تأمین هزینه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی به تفکیک موارد مذکور در ماده (۳) این قانون و همچنین تفصیل این منابع به‌صورت جزء به جزء مشتمل بر مشخصات کامل اشخاص و یا احزاب کمک کننده و همچنین امکاناتی که از محل منابع عمومی دریافت گردیده است و مصارف آنها باشد، همراه با اسناد مالی لازم درخصوص دریافت و هزینه از حساب‌ معرفی شده، حداکثر بیست روز بعد از رأی‌گیری به فرمانداری ذیربط جهت ارسال به وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت ارائه دهند.

گزارش مزبور پس از تأیید نهایی از طریق سامانه وزارت کشور در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و در صورت مشاهده تخلف از این قانون نزد مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: