کد خبر: ۸۴۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
تعداد بازدید: ۱۷۴
با تصمیم بهارستان نشینان نامزدهای متقاضی در انتخابات باید یک حساب رسمی به وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت جهت اقدامات قانونی لازم در معرفی کنند.

داوطلبان انتخابات باید یک حساب بانکی به وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت معرفی کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۶ بهمن) مجلس شورای اسلامی نمایندگان در جریان بررسی طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده ۷ این طرح موافقت کردند.

از ۲۱۶ نماینده حاضر در صحن آنان با ۱۱۹ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع با مشخص شدن منابع مالی نامزدها مواففت کردند.

ماده ۷ می‌گوید؛ داوطلبان موظفند حسابی را جهت واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی، نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی، تعیین یا افتتاح و هنگام ثبت نام و یا درخواست مجوز توسط احزاب، شماره و مشخصات آن و گواهی بانک مربوطه را در این‌خصوص ارائه دهند.

در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی این تکلیف باید تا قبل از شروع زمان مجاز تبلیغات انجام شود.

تبصره:بانک نگهدارنده این حساب مکلف است در ضمن برگزاری انتخابات و همچنین پس از آن اطلاعات مربوط به حساب‌های یاد شده را بنا به درخواست رسمی وزارت کشور و هیأت مرکزی نظارت جهت اقدامات قانونی لازم در اختیار این مراجع قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: