کد خبر: ۸۴۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
تعداد بازدید: ۱۸۴
در مهم‌ترین بازی هفته هفدهم عصر امروز پرسپولیس میزبان تراکتور تبریز است.
به گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: در مهم‌ترین بازی هفته هفدهم عصر امروز پرسپولیس میزبان تراکتور تبریز است. قرمزها که نیم‌فصل را به صدرنشینی به پایان رساندند در تعطیلات نیم‌فصل سرمربی موفق و آرژانتینی خود را از دست دادند و سراغ سرمربی موفق شهرخودرو رفتند و امروز کسی روی نیمکت قرمزها می‌نشیند که قبلا سابقه مربیگری در هر دو تیم پرسپولیس و تراکتور را داشته است. تیم حریف نیز بعد از کنار رفتن دنیزلی موقتا تحت هدایت ساکت الهامی قرار گرفت و در ادامه وی- که سابقه دستیاری گل‌محمدی را هم دارد- توانست با کسب نتایج خوب ماندگار شود و تیمش نیم‌فصل را با رتبه سوم به پایان رساند تا همچنان جزء مدعیان قهرمانی باشد.

الهامی در نیم‌فصل نخست توانست شهرخودرو را با هدایت گل‌محمدی شکست دهد و حالا سرمربی پرسپولیس دنبال گرفتن انتقام از دستیار سابق خود است. هر دو تیم نیز بازی‌های پایانی خود را با برد پشت‌سر گذاشته‌اند و برای این جدال آماده هستند. تراکتور در بازی رفت با تک‌گل احسان حاج‌صفی توانست پیروز شود.

یحیی به دنبال بهبود آمار

گل‌محمدی تیم آماده‌ای در اختیار دارد و مقابل تراکتور هم میزبان است و از حمایت هواداران خودی نیز برخوردار، با این حال آمار چندان جالبی در تقابل با تراکتور ندارد. وی تاکنون 12 بار مقابل تراکتور قرار گرفته و فقط یک‌بار پیروز شده و هفت شکست را تجربه کرده است. دو تیم تاکنون 23 بار با هم بازی کرده‌اند که هرکدام 9 پیروزی به دست آورده‌اند و 5 تساوی نیز رقم خورده است. به این ترتیب اگر گل‌محمدی بتواند سه امتیاز این بازی خانگی را به دست آورد، هم آمارش مقابل تراکتور را بهتر می‌کند و هم کفه برتری در تقابل‌ها را به سمت پرسپولیس سنگین خواهد کرد.

رونمایی از مهاجمان جدید

هر دو تیم در نقل‌وانتقالات فعالیت چشمگیری نداشتند و هرکدام یک مهاجم جذب کردند. قرمزها که در نیم‌فصل نخست در فاز تهاجمی با مشکل مواجه بودند، تلاش کردند این ضعف را جبران کنند و سراغ اوساگونای نیجریه‌ای و استوکس ایرلندی رفتند که گزینه دوم همچنان به تهران نیامده و مقابل تراکتور ممکن است شاهد نخستین حضور اوساگونا با پیراهن پرسپولیس باشیم.

از سوی دیگر تراکتور هم که بازیکنان خارجی‌اش را از دست داد، سراغ حمزاوی اوکاچا، مهاجم الجزایری رفت و احتمالا او نیز شانس بازی مقابل قرمزهای تهران را خواهد داشت. نکته جالب اینکه تراکتور در نقل‌وانتقالات زمستانی برای جذب مهدی عبدی، مهاجم جوان پرسپولیس هم تلاش کرد، اما درنهایت این انتقال انجام نشد.

در انتظار بازگشت ثبات به خط دفاعی

کالدرون اگرچه در بازی‌های بزرگ نتایج خوبی نگرفت، اما در مجموع تیمش بهترین عملکرد را داشت و صدرنشین شد. پرسپولیس اگرچه بهترین خط حمله را نداشت، اما در فاز تدافعی بسیار خوب عمل کرد، آن هم درحالی که خبری از ثبات در ترکیب دفاعی این تیم نبود و بارها به پیرمرد آرژانتینی حمله شد که چرا از ترکیب ثابت استفاده نمی‌کند. گفته می‌شود با حضور گل‌محمدی این رویه تغییر خواهد کرد و دیگر شاهد حضور چرخشی مدافعان نخواهیم بود. ظاهرا شانس جلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده برای حضور در ترکیب ثابت بیشتر از کنعانی است.

بیرو یا رادو؟

علیرضا بیرانوند که دیروز رسما اعلام شد در پایان فصل به بلژیک خواهد رفت می‌تواند در بازی با تراکتور در ترکیب اصلی قرار بگیرد. این درحالی است که در بازی‌های پایان فصل رادوشویچ گلر اصلی قرمزها بود و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و هیچ گلی دریافت نکرد، با این حال برخی می‌گویند یحیی به یک دروازه‌بان ثابت اعتقاد دارد و از نظر او، بیرانوند گلر شماره یک است و باید از همین ابتدا فیکس باشد، هرچند خیلی‌ها می‌گویند گلر کروات به خاطر عملکرد خوبی که داشته باید همچنان در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

گل‌محمدی: بازیکنانم شاکی و ناراحت هستند

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل تراکتور ضمن دعوت از همه برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: «حدود 10روز است که کارمان را شروع کرده‌ایم و فرصت کم بود، اما استفاده کردیم. با نفرات باکیفیتی کار می‌کنیم که تاکتیک‌پذیر هستند. شرایط بازیکنان برای این بازی خیلی‌خوب است. می‌دانیم که با یک تیم باکیفیت بازی داریم، تیمی که با تغییر کادرفنی‌اش روند خیلی‌خوبی در پیش گرفته است. از لحاظ تاکتیکی تراکتور یک تیم سرعتی است و قطعا هواداران انتظار یک بازی جذاب را از سوی دو تیم دارند. انتظار من این است که هواداران استقبال خیلی‌خوبی از این بازی به عمل بیاورند.

امیدوارم این اتفاق رخ دهد و ما هم وظیفه داریم به خاطر شاد کردن آنها سه امتیاز بازی را کسب کنیم. باید بگویم یک‌سری مشکلات وجود دارد که واقعا آزاردهنده است. از روزی که من آمده‌ام پرداختی به بازیکنان انجام نشده و همه‌چیز در حد وعده و وعید است. این مساله باعث شده بازیکنان شاکی شوند و بابت بدقولی‌ها ناراحت. البته مشکلات مالی در تمام باشگاه‌ها وجود دارد، اما امیدوارم در باشگاه ما رفع شود. این تیم معمولی نیست. ما 40 میلیون هوادار داریم و نمی‌توانیم نسبت به مشکلات تیم بی‌تفاوت باشیم. احساسی که در این 10 روز نسبت به تیم پیدا کردم این است که بازیکنان با وجود سه قهرمانی پی‌درپی همچنان از‌ انگیزه بالایی برای تکرار موفقیت‌های خود برخوردارند و این حتی درس خوبی برای خود من است.»

الهامی: سخت‌ترین بازی ماست

ساکت الهامی در نشست خبری گفت: «خوشحالم نیم‌فصل دوم را با دربی شروع می‌کنیم. هر دو تیم از هم شناخت خوبی دارند. دو تیم باکیفیت با یکدیگر بازی دارند. امیدواریم یک بازی جذاب را از سوی هر دو تیم شاهد باشیم و هر تیمی که بهتر کار کرده و لایق‌تر بود، برنده شود. ما تنها تیم ایرانی بودیم که توانستیم اردوی خارج از کشور داشته باشیم. در این اردو تمرینات و بازی‌های دوستانه خیلی‌خوبی انجام دادیم و سعی کردیم نقاط قوت‌مان را تقویت و نقاط ضعف‌ را برطرف کنیم. امیدوارم یک بازی تماشاگرپسند ارائه داده و به نتیجه‌ای که می‌خواهیم، برسیم. با تیم قدرتمندی بازی داریم.

پرسپولیس برای همه ما شناخته‌شده است. آنها سه سال قهرمان لیگ شده و نیم‌فصل را هم با قهرمانی تمام کردند. البته ما هم تراکتور هستیم و از پشتوانه هواداران‌مان برخورداریم. ما در نیم‌فصل اول به اندازه کافی امتیاز از دست دادیم و به هیچ وجه قصد نداریم مقابل پرسپولیس عقب بازی کنیم. ما برای کسب سه امتیاز راهی میدان می‌شویم. آنچه مسلم است سخت‌ترین بازی ما در نیم‌فصل دوم همین بازی اول ما مقابل پرسپولیس است.»

دربی نفتی در خوزستان

دیگر بازی امروز به جدال نفت مسجدسلیمان و نفت آبادان اختصاص دارد. مسجدسلیمانی‌ها که با مشکلات زیادی مواجه بودند درنهایت با تارتار ادامه دادند و آبادانی‌ها هم درحالی با اسکوچیچ نیم‌فصل دوم را شروع می‌کنند که وی گزینه حضور در استقلال و پرسپولیس بود و درنهایت در نفت ماندنی شد. نفت آبادان که با قرار گرفتن در رده چهارم جزء تیم‌های بالای جدولی است، امیدوار است در دربی نفتی خوزستان نیز پیروز شود که البته کار راحتی مقابل تیم خوب مسجدسلیمان ندارد. دیدار رفت دو تیم نیز با تساوی خاتمه یافت.

ذوب‌آهن برد، سپاهان به صدر نرسید

روز گذشته تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی تبریز و سپاهان اصفهان در ادامه بازی‌های هفته هفدهم لیگ برتر در ورزشگاه شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه تساوی بدون‌گل به پایان رسید. شاگردان امیر قلعه‌نویی با این یک امتیاز 32 امتیازی شدند و موفق نشدند با یک بازی بیشتر جای پرسپولیس را در صدر بگیرند و در رتبه دوم جدول ماندند.

ماشین‌سازی هم با تساوی خانگی 23 امتیازی شد و در رده نهم جدول ایستاد. ذوب‌آهن اصفهان و پارس‌جنوبی جم، در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر میزبان به پایان رسید. تک‌گل این بازی در دقیقه 44 توسط قاسم حدادی‌فر به ثمر رسید تا ذوب‌آهن در نخستین حضور رادولوویچ سرمربی جدید خود به پیروزی دست پیدا کند.

در سیرجان گل‌گهر به مصاف سایپا رفت که این بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. یونس شاکری (39) برای گل‌گهر و امیرحسین حسین‌زاده (63) برای سایپا گلزنی کردند. پیکان نیز در خانه با یک گل مغلوب نساجی مازندران شد. حامد شیری در دقیقه 37 تک‌گل بازی را از روی نقطه پنالتی به سود میهمان به ثمر رساند. در این بازی حسین پورامینی از پیکان در دقیقه 85 از بازی اخراج شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: