کد خبر: ۸۴۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
تعداد بازدید: ۲۲۸
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی آغاز سال نوی چینی را به ملت و دولت چین و سایر کشورهایی که این آیین را گرامی می‌دارند تبریک گفت.

پیام تبریک دکتر مونسان به مناسبت آغاز سال نوی چینیبه‌گزارش خبرداغ به نقل از میراث‌آریا، در پیام دکتر علی‌اصغر مونسان به این مناسبت آمده است:

«چرخش فصول و گردش ایام، عیدی دیگر را برای مردمانی از مشرق‌زمین رقم زد تا در جهانی که آماج حوادث و اقدامات ضد بشری و تحرکات ضد فرهنگی برخی قدرت‌طلبان است، بار دیگر نسیم دوستی و محبت موجب پیوند میلیون‌ها انسان شود.

سال نوی چینی فرارسید تا یک‌چهارم ساکنان کره مسکون در سرزمین کهن چین، هنگ‌کنگ، تایوان، سنگاپور، کره جنوبی و شهرهایی از دیگر کشورهای آسیای شرقی، آیین‌های متنوع و زیبایی از میراث ناملموس را به نمایش بگذارند و در سایه سنن قدیمی، همدلی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را جلوه‌ای دوباره ببخشند.

برگزاری مراسم سال نوی چینی که به‌واسطه تبادلات دیرینه فرهنگی میان دو کشور دوست ایران و چین شباهت‌های بسیاری نیز به آیین‌های سال نو در کشورمان دارد، فرصتی برای زدودن غبار از خانه‌‌ها و دل‌ها، تزیین شهرها و محله‌ها، هدیه دادن به یکدیگر و سپری کردن روزهای آغازین سال نو در کنار خانواده است.

آغاز سال نو را به دولتمردان و مردمانِ سرزنده و سخت‌کوش جمهوری خلق چین و مللی که این آیین کهن را گرامی می‌دارند، به ویژه به گردشگران چینی که این روزها میهمان کشورمان هستند، صمیمانه تبریک می‌گویم و با امید به سالی سرشار از کار و تلاش توام با آرامش و آسایش، روزهایی پربار از تعاملات و همکاری‌های مبتنی بر صلح و دوستی میان ایران و دیگر کهن دیاران شرق باستانی آرزومندم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: