کد خبر: ۸۴۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
تعداد بازدید: ۲۹۵
استاد دانشگاه نیویورک، عدم صدور ویزا برای ظریف را نقض قوانین بین المللی دانست.

عدم صدور ویزا برای ظریف، خلاف منشور سازمان ملل است/ آمریکا از موقعیت میزبانی خود در سازمان ملل سوءاستفاده می‌کندبه گزارش خبرداغ ، توماس جی ویس (Thomas G. Weiss) مدیر موسسه مطالعات بین‌المللی رالف بانچ، عضو هیات علمی دانشگاه ایالتی نیویورک است.

وی سال‌ها در حوزه‌های تخصصی مهمی مانند سازمان‌های بین‌المللی، مدیریت جنگ و اقدامات بشردوستانه و سیاست خارجی ایالات متحده تحقیق، بررسی و تدریس کرده‌ است.

توماس جی ویس در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌های میان ایران و آمریکا بیان کرد.

استاد دانشگاه نیویورک درباره انفعال اروپا در اجرای تعهدات خود نسبت به ایران گفت: اروپایی‌ها نسبت به آمریکا در خصوص فعالیت‌های ایران کمتر بدبین و مشکوک هستند اما کاری هم برای حل مشکلات انجام نمی‌دهند.

اروپا برای کمک به ایران تا کنون کاری انجام نداده است

ترس اروپا از آمریکا عامل انفعال آنها بوده است

وی در ادامه گفت: اروپایی‌ها این را می‌دانند که کمک کردن به ایران برای بهره برداری از منافع برجام، خشم آمریکا را بر خواهد انگیخت. آن‌ها نمی‌خواهند این کار صورت بگیرد بنابراین صورت مساله را پاک می‌کنند. آن‌ها در واقع برای حل مشکلات ایران و اجرای تعهدات خود تا کنون کاری انجام نداده‌اند تا مبادا آمریکا را از این طریق خشمگین کنند. 

عدم صدور ویزا برای ظریف خلاف منشور سازمان ملل است

آمریکا از موقعیت میزبانی خود در سازمان ملل سوءاستفاده می‌کند

استاد دانشگاه نیویورک در مورد عدم صدور ویزا برای ظریف گفت: این تصمیم بر خلاف منشور سازمان ملل و توافق‌های این سازمان و مقررات کشور میزبان است. با این حال مواردی بوده است که موقعیت آمریکا باعث شده شرایط برای حضور بازدید کننده‌ای که مواضعی مخالف آمریکا داشته است، سخت شود و حضور این بازدید کننده در سازمان ملل تحت تاثیر قرار گیرد. در واقع آمریکا از این موقعیت میزبانی خود سوءاستفاده کرده است. 

توماس جی ویس در ادامه در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی نیز گفت: ممکن است تنش‌ها به این حادثه منجر شده باشد چه کسی می‌داند اما من بیش از هرچیز خطای انسانی و اشتباه را عامل اصلی می‌دانم و معتقدم تنش‌ها در شکل گیری این حادثه مهم بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: