کد خبر: ۸۴۰۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
تعداد بازدید: ۲۶۸
بیرانوند در فصل 96-95 راهی پرسپولیس شد. انتقال او سروصدای زیادی بر پا کرد، چراکه در همان سال علیرضا منصوریان سرمربی استقلال شده بود و با توجه به اینکه بیرانوند در نفت تهران شاگردش بود، تلاش می‌کرد او را استقلالی کند.

علی بیرو؛ پرنده جَلد پرسپولیس!به گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: علیرضا بیرانوند را همه فوتبالی‌ها دوست دارند. شاید یکی از دلایل دوست داشتن این دروازه‌بان به عملکرد فنی‌اش مربوط باشد، یا اینکه او توانسته پنالتی بهترین بازیکن جهان را مهار کند هم در محبوبیت این دروازه‌بان نقش داشته است، اما یکی از دلایل ویژه دوست‌داشتنی بودن بیرانوند به صاف و ساده بودنش مرتبط است.

وقتی با کارشناسان فوتبالی درخصوص او صحبت می‌کنیم، معتقدند ظرف بیرانوند بزرگ است و شاید هر دروازه‌بان دیگری جای بیرو پرسپولیسی‌ها بود، نمی‌توانست این حجم از اتفاقات بزرگ را تحمل کند و قطعا در رفتارشان نوعی غرور و بداخلاقی نمود پیدا می‌کرد. بحث ناگهانی ترانسفر او به فوتبال بلژیک و ماندن دوباره‌اش بهانه‌ای شد تا تمام خبرهای جدایی این بازیکن از پرسپولیس را رصد کنیم.

کسی که قول داد عابدزاده پرسپولیس شود

بیرانوند در فصل 96-95 راهی پرسپولیس شد. انتقال او سروصدای زیادی بر پا کرد، چراکه در همان سال علیرضا منصوریان سرمربی استقلال شده بود و با توجه به اینکه بیرانوند در نفت تهران شاگردش بود، تلاش می‌کرد او را استقلالی کند. اما او ترجیح داد لباس سرخ‌ها را بر تن کند و همان ابتدا در صحبت‌هایش قول داد که سالیان زیادی در پرسپولیس بماند و برای هواداران خاطرات احمدرضا عابدزاده را زنده کند. موضوعی که تقریبا به آن عمل کرده است.

اولین چالش در دومین فصل حضور

بیرانوند در شرایطی که دومین فصل حضورش در جمع سرخ‌ها را تجربه می‌کرد بعد از یک بازی جنجالی مقابل سایپا، با هواداران تیمش به مشکل خورد و با عصبانیت مقابل خبرنگاران ایستاد و ادعا کرد نیم‌فصل از پرسپولیس جدا می‌شود و مقصد بعدی‌اش را هم تراکتور معرفی کرد. او ادعا کرد برای گذراندن دوران خدمت سربازی‌اش راهی این تیم می‌شود و در این تصمیم اولویت را خود می‌بیند، نه پرسپولیس! هرچند او چند هفته بعد رابطه‌اش با هواداران تیمش خوب و تمام این حرف‌ها به دست فراموشی سپرده شد.

پایان جام‌جهانی؛ پرنده رفتنی است؟!

بعد از پایان جام‌جهانی تقریبا همه اهالی فوتبال و حتی پرسپولیسی‌ها هم به این باور رسیده بودند که این دروازه‌بان پرسپولیس را ترک می‌کند. بعضی‌ او را بازیکن جدید گالاتاسرای ترکیه معرفی می‌کردند و عده‌ای هم از پیشنهادهای لیگ‌های معتبر اروپایی به این دروازه‌بان سخن به میان می‌آوردند، اما یک موضوع تا حدی به پای این دروازه‌بان قفل زده بود و آن هم پنجره‌های بسته باشگاه پرسپولیس بود که بعد از جدایی بیرانوند، شرایط برای جذب بازیکن جایگزینش را نداشتند و مساله باعث شد بیرانوند که با پرتاب‌های دستش و مهار پنالتی رونالدو موردتوجه بسیاری از تیم‌های اروپایی قرار گرفته بود در سرزمین سرخ‌ها ماندنی شود و البته اعلام کند که با باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی با خیالی راحت پرسپولیس را ترک می‌کند.

جام ملت‌های آسیا، فرصت جدید برای پرواز

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در تعطیلات نیم‌فصل لیگ برتر هجدهم برگزار شد و این فرصت مناسبی بود برای علیرضا بیرانوند تا بار دیگر خود را در مرکز توجه تیم‌های اروپایی معتبر قرار دهد. او حالا دیگر با پنجره‌های بسته مواجه نبود و می‌توانست به راحتی پر بکشد و روی هر بامی که دلش می‌خواهد بنشیند. در کوران این رقابت‌ها او پیام مشکوکی در صفحه اینستاگرام خود قرار داد.

علیرضا بیرانوند در صفحه شخصی خود نوشت: «از همه توانت برای بهتر شدن استفاده کن؛ حیف است که امروز هم، همان کسی باشی که دیروز بودی!» همین جمله کافی بود تا باز هم خیلی‌ها پرونده انتقال او به تیم‌های خارجی را بازشده ببینند و این‌بار هم قرار نبود کسی برای این سفر مقابلش بایستد به جز بندی جدید که به قراردادش اضافه شده بود. در این بند او باید برای جدایی 700 هزار دلار به باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌کرد و بدون قید و شرط جدا می‌شد. در پایان باز هم علیرضا ماند و پرسپولیس و مشخص نشد این نرفتن برای آن بند قرارداد بود یا اینکه او برای رفتن به دنبال فرصت بهتری است.

زمزمه‌های رفتنی که کسی را متعجب نکرد

در پایان لیگ برتر هجدهم، باز هم یکی از بازیکنانی که خبرهای کوچش به فوتبال اروپا هر روز شنیده می‌شد، علیرضا بیرانوند بود. یک روز خبر از لیگ بلژیک و باشگاه مطرحش بود و روز دیگر لیگ ایتالیا و رویای حضور در کالچیو، تنها تفاوتی که این مرتبه با دفعات قبل داشت این بود که دیگر کسی از شنیدن خبر جدایی دروازه‌بان اول تیم ملی تعجب نکرد و حتی هواداران سرخ هم در صحبت‌هایشان بیشتر به دنبال فرد جایگزین بودند.

اما او باز هم نرفت تا حالا که در فاصله چند روز به شروع بازی‌های لیگ برتر در نیم‌فصل دوم صحبت از پیشنهاد جدی از لیگ بلژیک شده، دیگر کسی باورش نشود که او می‌خواهد برود. به نظر می‌رسد دیگر دل کندن از این فضا برای بیرانوند راحت نیست و شاید با مطرح شدن انتقال او به تیم‌های دیگر، برخی صاحب منفعتی می‌شوند. هرچه هست، او در روزهای بسته بودن پنجره‌ها جلد پرسپولیس شد و حالا دیگر پریدن را یادش رفته است؛ البته فعلا!

سورپرایز پرسپولیس در مورد بیرانوند چیست؟

با وجود اینکه روز گذشته برخی از اعضای تیم پرسپولیس از جمله داوود فنایی و یکی از اعضای تدارکات خبر از ماندن قطعی بیرانوند در تیم دادند، اما یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس به خبرنگار «فرهیختگان» اعلام کرد که هنوز ماندن بیرانوند قطعی نیست. با این حال باشگاه در خصوص این دروازه‌بان یک سورپرایز مهم برای هواداران پرسپولیس دارد. وی البته اطلاعاتی در باره این سورپرایز نداد اما ممکن است مربوط به تمدید دوباره قرارداد بیرانوند باشد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: