کد خبر: ۸۴۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
تعداد بازدید: ۲۴۷
چهار نماینده کشورمان که در ابتدای مواجه شدن با تصمیم AFC قصد داشتند در لیگ قهرمانان حاضر نشوند با پیشنهاد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای رفتن به مالزی و مذاکره مستقیم با نمایندگان AFC راه جدیدی را برای گرفتن حق خود پیش رو دیدند و با حضور در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا، بار دیگر به این رقابت‌ها برگشتند.

تضمین میزبانی ایران، عقب‌نشینی AFC بودبه گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: چهار نماینده کشورمان که در ابتدای مواجه شدن با تصمیم AFC قصد داشتند در لیگ قهرمانان حاضر نشوند با پیشنهاد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای رفتن به مالزی و مذاکره مستقیم با نمایندگان AFC راه جدیدی را برای گرفتن حق خود پیش رو دیدند و با حضور در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا، بار دیگر به این رقابت‌ها برگشتند. روز گذشته فرصتی دست داد تا در این خصوص با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همکلام شویم. گفت‌وگو با محمدحسن انصاری‌فرد را در ادامه می‌خوانید.

آیا پیشنهاد حضور در مالزی و مذاکره با نمایندگان AFC از سوی شما مطرح شد؟

مهم این بود که تیم‌های ایرانی بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند و فوتبال ایران و باشگاه‌هایش بتوانند حق ضایع شده خود را پس بگیرند. این پیشنهاد را دادم که برویم و به صورت مستقیم با مسئولان AFC پای میز مذاکره بنشینیم، از دغدغه هواداران‌مان و مشکلات موجود بگوییم و احقاق حق کنیم. مهم بود که ما به آنها ثابت کنیم که ایران در امنیت کامل قرار دارد و از این موضوع دفاع کنیم. من این پیشنهاد را با آقای وزیر مطرح کردم و ایشان هم خیلی از آن استقبال کردند و دستور پیگیری دادند. در جلسه‌ای که بین نمایندگان باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد، این درخواست مکتوب شد و به همراه آن چند بندی که تصویب شده بود برای AFC ارسال شد و فدراسیون توسط آقایان بهاروند، شکوری و سایر همکاران‌شان رایزنی را آغاز کردند و البته از نقش آقای علی‌نژاد نباید بگذریم که اطلاع دقیق دارم با یکی از افراد موثر در کنفدراسیون آسیا صحبت کردند و دعوتنامه برای تیم‌ها و نمایندگان‌شان ارسال شد.

تصور می‌کردید که در این سفر مشکلات موجود بر طرف شود؟

قبل از اینکه مسافر مالزی شویم جلسه مهمی را با وزیر برگزار کردیم. دغدغه من این بود که اگر اعلام کناره‌گیری کنیم و آنها هم روی تصمیم‌شان پافشاری کنند، جرایم و محرومیت‌های سنگینی را پیش رو خواهیم داشت و ما باید کاری کنیم که حق خودمان را بگیریم و بند تضمین میزبانی در مرحله گروهی برای ما یک شرط بود که خوشبختانه پذیرفته شد. در جلسه‌ای که با دبیرکل AFC و مسئول بخش خاورمیانه داشتیم و ایرادی که به آنها وارد دانستیم این بود که باید درخصوص ناامنی در ایران تحقیق و بعد رای صادر می‌کردند. آنها معتقد بودند که تیم‌های عربی به خاطر اتفاقات اخیر نگران حضور تیم‌هایشان در ایران هستند و ما اعلام کردیم این حرف‌ها بی‌اساس است و ایران یکی از امن‌ترین کشورهای خاورمیانه است. درنهایت تضمین خواستیم که بعد از پلی‌آف مشکل میزبانی در ایران وجود نداشته باشد و آنها پس از مشورت با افراد صاحب رای به ما اعلام کردند که مشکلی در این خصوص وجود ندارد و تضمین می‌دهند.

آیا جرایم سنگینی که در اخبار می‌خواندیم صحت داشت؟

به هر حال تیم‌های ایران به خاطر هواداران زیادی که به ورزشگاه‌ها می‌کشانند به رقابت‌های AFC اعتبار می‌بخشند. وقتی به پرتماشاگرترین بازی‌های آسیایی نگاه می‌کنید تا رتبه پانزدهم پرتماشاگرترین بازی‌های لیگ قهرمانان متعلق به تیم‌های ایرانی است. بالطبع این کناره‌گیری برای ما ضررهای مالی را در پی داشت. من هم رقم‌هایی مثل 10، 11 میلیون دلار را شنیده‌ام، اما نمی‌دانم تا چه حد به واقعیت نزدیک است. قطعا جریمه سنگین بود ‌و با محرومیت دو ساله از رده باشگاهی مواجه می‌شدیم و حتی ممکن بود که تیم ملی ما آسیب ببیند.

چرا از سپاهان نماینده‌ای در این نشست حضور نداشت؟

از این موضوع اطلاع دقیقی ندارم اما ظاهرا آقای تابش مشکلی شخصی برایشان به وجود آمد و نتوانست همراه نماینده‌های ایرانی راهی مالزی شود اما ایشان در روزهای گذشته به‌شدت پیگیر اخبار و اتفاقات بود و تماس‌های مکرری با مسئولان برقرار کرد تا در جریان آخرین اخبار باشد. علی‌نژاد و شکوری به‌عنوان نمایندگان سپاهان مسائل را پیگیری می‌کردند.

عده‌ای بر این باورند که صحبت از پیروزی بزرگ بازی با اذهان عمومی است چراکه AFC حرفش عوض نشده و همان تصمیم قبلی را مجددا تکرار کرده است!

آنها هیچ تضمینی برای بازی‌های مرحله گروهی و میزبانی ایرانی‌ها نمی‌دادند ولی حالا به ما این تضمین را داده‌اند و این خودش نوعی عقب‌نشینی و تغییری است که در نگاه AFC اتفاق افتاده است. اتفاق مهم این است که ما در آسیا بازی می‌کنیم، فوتبال ما آسیب نمی‌بیند و میزبانی هم به تیم‌های ایرانی برگردانده می‌شود.

اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا با استناد بر تعطیلی چند بازی لیگ برتر به خاطر موارد امنیتی میزبانی را از تیم‌های ایرانی گرفته است تا چه حد صحت دارد؟

من بعید می‌دانم که هچنین موضوعی مطرح باشد. کشورهای عربی با تکیه بر چند موضوع بحث نیامدن به ایران را پیش کشیده‌اند و آن را به رای‌گیری گذاشته‌اند و AFC را مجاب کرده‌اند که این رای را صادر کند.

جدایی بیرانوند و رسن چقدر جدی است؟

زمانی که من در مالزی بودم در عرض 24 ساعت در مورد بیرانوند اتفاقاتی افتاد و پیشنهادهای جدی به دست او و باشگاه رسیده که از لحاظ مالی بسیار وسوسه برانگیز است. آنها حاضر هستند تمام 700 هزار دلار باشگاه را نقدا بپردازند و همچنین پول خیلی خوبی به بیرانوند بدهند و حالا دیگر همه چیز بستگی به تصمیم علیرضا دارد، اما ما تلاش می‌کنیم که او را نگه داریم ضمن اینکه خود بیرانوند هم دوست ندارد در این مقطع پرسپولیس را ترک کند. در مورد رسن هم باید تکرار کنم که ما شرمنده او هستیم که نتوانستیم مطالباتش را بپردازیم. البته در کنار او بحث پول اوساگونا و کادر فنی جدید هم مطرح است. باشگاه شرایط حساسی را پشت سر می‌گذارد و بدون تعارف بگویم وضعیت ما در باشگاه بحرانی است اما تلاش می‌کنیم یکی‌یکی این مشکلات را بر طرف کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: