کد خبر: ۸۴۰۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
تعداد بازدید: ۲۴۳
نیروهای طالبان یک افسر امنیت ملی افغانستان را در لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند کشتند.

طالبان یک مامور امنیت ملی افغانستان را در هلمند کشتندبه گزارش خبرداغ ، یک مقام مسئول افغانستان روز پنج‌شنبه ۳ بهمن (دلو) ضمن اعلام این خبر گفت روز چهارشنبه زمانی که این مأمور امنیتی در راه بازگشت از محل کار به منزلش بود، طالبان او را با سلاح گرم ترور کردند.

یوسف احمدی، سخنگوی طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

 

آخرین حمله مرگبار طالبان در حالی روی داده است که آنها در گرماگرم مذاکرات صلح با نمایندگان ایالات متحده هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از زمان همدرد، سخنگوی فرمانده پلیس ولایت هلمند می‌نویسد طالبان برای کشتن این افسر امنیتی كه سرپرست دفتر مطبوعاتی اداره امنیت ملی این ولایت در جنوب افغانستان بود، کمین کرده بودند. سخنگوی پلیس همچنین گفت یکی دیگر از اعضای امنیت ملی در این حمله زخمی شده است.

آسوشیتدپرس نام این دو مأمور دولتی افغان را ذکر نکرده است.

آقای همدرد گفت که تحقیقات برای یافتن عاملان این حمله مرگبار در حال انجام است.

گروه طالبان در حال حاضر تقریباً نیمی از افغانستان را در کنترل خود دارد و اعضا مسلح آن همچنان حملاتی را تقریباً به طور روزانه علیه اهداف مختلف از جمله نیروهای افغان و آمریکایی، مقام‌های دولت کابل یا افرادی که با دولت در پیوند هستند، انجام می‌دهند.

طالبان در حالی حملات خود را پی می‌گیرند که اخیرا نامه‌ای حاوی پیشنهاد آتش‌بس موقت را به زلمی خلیل‌زاد، نماینده آمریکا در امور افغانستان تحویل داده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه گفته بود برای ادامه مذاکرات با طالبان، خشونت‌ها در افغانستان باید «به میزان قابل توجهی» کاهش یابد

یورونیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: