کد خبر: ۸۴۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
تعداد بازدید: ۱۶۲
نامزد شکست‌خورده دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۱۶، با حمله شدید به «برنی سندرز» از پاسخ به این سؤال که آیا از سندرز در برابر ترامپ حمایت خواهد کرد یا نه، طفره رفت.

موضع‌گیری کلینتون علیه سندرز: «هیچ‌کس او را دوست ندارد»به گزارش خبرداغ ، «هیلاری کلینتون» نامزد شکست‌خورده دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی در مصاحبه‌ای به شدت از «برنی سندرز» یکی از نامزدهای پیشتاز رقابت‌های درون‌حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا، انتقاد کرده است.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «سی‌ان‌ان»، کلینتون در مستندی که امروز بخشی از آن منتشر شده، مدعی شده است که هیچ‌کس سندرز را دوست ندارد.

 

وی مورد سندرز گفته است: «او سال‌هاست که در کنگره است. فقط یک سناتور از او حمایت کرده است. هیچ‌کس او را دوست ندارد، هیچ‌کس نمی‌خواهد با او کار کند. او هیچ‌چیز را به سرانجام نرسانده است.»

کلینتون با بیان این ادعا که سندرز به تمام هم‌حزبی‌هایش «به خصوص زنان» حمله کرده، در پاسخ به این سؤال که آیا حاضر است از سندرز در برابر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات امسال حمایت کند، از جواب صریح طفره رفته و گفته است که هنوز برای این مسئله زود است.

سندرز که به دلیل دیدگاه‌های چپگرایانه و سوسیالیستی‌اش در میان سیاستمداران جریان اصلی حزب دموکرات نامحبوب است، کارزار خود را بر جلب حمایت طبقه‌های پایین و جوانان مبتنی کرده و بر خلاف اغلب دیگر نامزدها از دریافت کمک مالی از سرمایه‌داران و شرکت‌های بزرگ خودداری کرده است.

در یک نظرسنجی که این هفته منتشر شد، سندرز با پیشی گرفتن از «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا، در صدر نامزدهای دموکرات قرار گرفته است.

در انتخابات سال ۲۰۱۶، سندرز یکی از دو نامزد حزب دموکرات بود. در آن رقابت‌ها، کلینتون با حمایت کمیته مرکزی حزب به نامزد نهایی دموکرات‌ها تبدیل شد، اما در رقابت با «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان، شکست خورد. این در حالی است که در نظرسنجی‌هایی که آن زمان منتشر می‌شد، سندرز از شانس بالاتری برای شکست دادن ترامپ برخوردار بود.

فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: