کد خبر: ۸۴۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
تعداد بازدید: ۳۸۰
بعد از جلسه اضطراری وزیر ورزش در مجلس و سپردن موضوع بازگشت میزبانی باشگاه های ایرانی به وزارت امور خارجه، تعداد بیشتری از سیاسیون نسبت به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا واکنش نشان دادند....

اعتراض سیاسیون به تصمیم سیاسی AFCبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، موج اعتراض ها به تصمیم AFC درخصوص محرومیت باشگاه های ایرانی از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا ادامه دارد. پس از جلسه دیروز وزیر ورزش و جوانان با نمایندگان فراکسیون ورزش، رئیس مجلس هم به این موضوع واکنش نشان داد. بخش هایی از صحبت های اهالی مجلس و دیگر کارشناسان سیاسی را بخوانید:

 

لاریجانی: از رفتار باشگاه ها و فدراسیون فوتبال حمایت می کنیم

رئیس مجلس در دیدار وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که ایران کشوری امن و مقتدر است و نباید حقوق هواداران ورزش و فوتبال در آن نادیده گرفته شود، گفت: انتظار داریم رفتار مجامع بین المللی، جهانی و آسیایی نسبت به ورزش و فوتبال ایران بی طرفانه و مطابق منشورهای بین المللی باشد. تیم های محبوب و پر طرفدار ایرانی در آسیا و جهان مورد توجه هستند و نام ایران در هر کجا برای آن مجموعه، اعتباری بزرگ است .

 

رییس مجلس با اشاره به مسایل اخیر مربوط به باشگاههای کشور از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: مواضع درست باشگاه‌ها، فدراسیون و مدیران باشگاههای فوتبال ایران برای حفظ حقوق ورزش، جوانان و فوتبال کشور مورد حمایت مجلس شورای اسلامی است و امیدوارم با تدابیر و اقدامات قانونی و با حفظ منافع ملی، مشکل پیش آمده به سرعت حل شود.

 

نعمتی: AFC همیشه تحت تاثیر پول و دلار است

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعمال محرومیت تیم‌های باشگاهی ایران از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا را سیاسی و در اثر اعمال نفوذ عربستان عنوان کرد.

 

بهروز نعمتی گفت:‌ تصمیمی که از سوی AFC در خصوص محرومیت تیم‌های باشگاهی ایران از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا اتخاذ شده یک تصمیم صد در صد سیاسی است که در پی اعمال نفوذ عربستان در AFC صورت گرفته است.

نعمتی همچنین اقدام مدیران ۴ باشگاه داخلی از جمله استقلال و پرسپولیس، شهر خودرو و سپاهان در مورد انصراف شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا را قابل تقدیر عنوان و خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه AFC همیشه تحت تاثیر پول و دلارهای عربستانی‌ها بوده است. ما باید از حقوق خود دفاع کنیم این حقی نیست که به سادگی از کنار آن بگذریم.

 

مثلثی برای محاصره فرهنگی ایران

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به تصمیم AFC مبنی بر گرفتن حق میزبانی از ایران در جریان مسابقات فوتبال باشگاه‌های آسیا گفت: این تصمیم بر اثر فشار مثلث عبری – عربی و غربی گرفته شده است.

حسین کنعانی مقدم، با بیان اینکه این مثلث برای محاصره فرهنگی ورزشی ایران اقداماتی را آغاز کرده است، گفت: این در حالی است که مسائل ورزشی باید عاری از مسائل سیاسی باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون ایران در برابر این تصمیم و زیاده خواهی ایستادگی و مقاومت کرده است، خاطرنشان کرد: ادامه این مقاومت نقطه عطفی در ورزش محسوب می‌شود.

این کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: فشار وارده در این زمینه را می‌توان در ادامه فشارهای حداکثری این مثلث علیه ایران ارزیابی کرد و در واقع آنها فصل جدیدی از فشارها علیه ایران را آغاز کرده‌اند.

 

سازمان بسیج ورزشکاران در بیانیه‌ای اقدام AFC در محرومیت نمایندگان فوتبال ایران در میزبانی از حریفان در لیگ قهرمانان آسیا را محکوم کرد.

 

بسیج ورزشکاران: تصمیم AFC مقاصد شوم سعودی ها را آشکار کرد

در پی اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا در گرفتن حق میزبانی تیم‌های ایران در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا، سازمان بسیج ورزشکاران در بیانیه‌ای ضمن محکومیت این اقدام، حمایت خود را از پاسخ قاطع ایران اعلام کرد.

 

بیانیه سازمان بسیج ورزشکاران به شرح زیر است:

"بار دیگر پرده از چهره ریاکارانه مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا برداشته و شعار پوچ "جدا بودن ورزش از سیاست" بیش از پیش به سخره گرفته شد.

محرومیت ایران از میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به دلیل واهی ناامنی، تصمیم کاملا سیاسی است که نشان دهنده حلقه به گوش بودن مسئولان AFC در برابر سعودی هاست و مقاصد شوم سیاسی آنان را مقابل مردم ایران و جهان افشا کرد.


میزبانی ایران از سوی قریب به اتفاق تمام تیم ها، بازیکنان و مربیان خارجی که در کشورمان قدم گذاشتند، مورد تمجید قرار گرفته و همگی از مهمان نوازی مردم شریف ایران تعریف کرده اند.
حال چگونه می شود، کشورهایی که به دنبال جنگ افروزی در منطقه هستند و هم اینک در حال جنگ به سر می برند، بتوانند میزبان مسابقات فوتبال باشند، اما ایران که در کمال امنیت و آرامش بوده، باید از این اتفاق محروم باشد؟!


نمایندگان ایران نیز یکصدا فریاد ایستادگی مقابل این تصمیم سیاسی را سر دادند و در اقدامی قابل تقدیر، از زیر بار این ظلم بزرگ رفتن سر باز زدند.
بسیج ورزشکاران ضمن محکومیت اقدام سیاسی AFC و حمایت کامل از پاسخ قاطع نمایندگان ایران، از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران می خواهد تا تمام توان خود را معطوف رایزنی ها و حل این مشکل بوجود آمده کنند، و بدانند مسئولان، جامعه ورزش و مردم در این مسئله پشتیبان آنان خواهند بود".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: