کد خبر: ۸۴۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
تعداد بازدید: ۱۹۴
سیل در جنوب شرقی کشور فروکش کرد اما چشم ساکنان 13 استان در مناطق غربی، شمال غربی و شرقی و مرکزی کشور به برف روشن شد.

چشم ۱۳ استان به برف روشن شدبه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه ایران: سیل در جنوب شرقی کشور فروکش کرد اما چشم ساکنان 13 استان در مناطق غربی، شمال غربی و شرقی و مرکزی کشور به برف روشن شد.

بارش برف که از دو روز گذشته نقاط مختلف کشور را در برگرفته است اکنون در بسیاری از جاده‌ها و شهرها ادامه دارد و لغزندگی و برودت دما موجب کندی رفت و آمد در جاده‌ها و لغو برخی پروازها شده است. رئیس پلیس راه و مدیران راهداری برخی استان‌های کشور با اعلام اینکه در جاده‌های استان‌های کرمانشاه، زنجان، قزوین، همدان، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، البرز، لرستان و کردستان شاهدبرف وباران هستیم از رانندگان خواستند به‌دلیل بارش برف، زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

در همین حال سازمان هواشناسی از خروج سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور طی امشب (دوشنبه) خبر داد و اعلام کرد: سامانه بارشی جدیدی از بعدازظهر فردا (سه‌شنبه) از غرب کشور وارد می‌شود. «فریبا گودرزی»، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با «ایران» اعلام کرد: براین اساس از اواخر امروز تا اواخرهفته جاری با نفوذ هوای سرد در نیمه شمالی کشور و ماندگاری آن، شاهد کاهش نسبی دمای هوا در این مناطق خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه امروز (دوشنبه) از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود، افزود: در این روزاستان‌های واقع در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد شاهد بارش باران و برف خواهند بود. وی برای جنوب شرق کشور هم طی امروز رگبار و رعد و برق و برای مناطقی از شرق تهران، اصفهان و قم بارش پراکنده پیش‌بینی کرد و ادامه داد: فردا (سه‌شنبه) هم برای استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز، دریای خزر و بتدریج شمال شرق بارش باران و برف و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: روز چهارشنبه گستره فعالیت این سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب و قسمت‌هایی از جنوب کشور خواهد بود. براین اساس در مناطق سرد و مرتفع بارش به شکل برف و در نواحی جنوبی گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه است که شدت بارش در ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و شمال فارس است. گودرزی افزود: استان‌های واقع در شمال شرق و شرق روز پنجشنبه هفته جاری هم بارش برف و باران دارند و برای استان‌های واقع در جنوب و بتدریج جنوب شرق رگبار و رعد و برق و وزش باد و برخی مناطق غربی و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش در این روز در استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، هرمزگان، کرمان، خراسان‌ جنوبی و رضوی خواهد بود. سازمان هواشناسی کشور همچنین به کشاورزان درخصوص یخ‌زدگی محصولاتشان با توجه به کاهش دمای هوا هشدار داد. رئیس پلیس راه و مدیران راهداری برخی استان‌ها هم با اعلام اینکه در بیشتر جاده‌های کشور شاهد بارش برف و باران هستیم از رانندگانی که قصد تردد در جاده‌ها را دارند، خواستند، به‌دلیل بارش برف، زنجیر چرخ و وسایل ایمنی به همراه داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: