کد خبر: ۸۴۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
تعداد بازدید: ۱۸۲
نمایندگان مجلس شرایط غیرفعال شدن کارپوشه مالیات‌دهندگان در سامانه مؤدیان که در نهایت موجب غیرفعال شدن دستگاه پوز آنها می‌شود را مشخص کردند.

غیرفعال شدن کارپوشه مالیات‌دهندگان موجب بی‌اثر شدن دستگاه پوز آنها می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ۱۴۹ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه با ماده (۲۵) این لایحه موافقت کردند.

در ماده ۲۵ این لایحه آمده است: پس از استقرار سامانه مؤدیان، فعال بودن کارپوشه مؤدی در سامانه مزبور به این معنی است که او از نظر سازمان، شرأیط لازم برای دریافت مالیات و عوارض از خریداران را دارد. در صورتی که مؤدی شرأیط لازم برای دریافت مالیات و عوارض را از دست بدهد، سازمان موظف است بلافاصله کارپوشه وی را در سامانه مؤدیان غیرفعال نماید. بانک مرکزی موظف است ترتیبی اتخاذ کند که به محض غیرفعال شدن کارپوشه مؤدی در سامانه مؤدیان، کلیه دستگاه‌های پایانه فروشگاهی (pos) مرتبط با آن، غیرفعال شوند.

در تبصره این ماده آمده است: غیرفعال نمودن کارپوشه مؤدی باید مستند به آیین‌نامه‌ای باشد که حداکثر ظرف مدت سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون، با پیشنهاد سازمان به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

همچنین ماده (۲۶) این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: