کد خبر: ۸۳۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
تعداد بازدید: ۲۳۴
سخنگوی دولت در جریان سفر به جنوب سیستان و بلوچستان و بازدید از مناطق سیلزده نیکشهر گفت: دولت برای جبران خسارت‌ها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و تمام امکانات را برای امدادرسانی به مردم بسیج کرده و مسوولان ارشد وزارتخانه‌ها و ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های مختلف بلوچستان حضور دارند.

ربیعی: تمام امکانات امداد رسانی را برای سیلزدگان سیستان و بلوچستان بسیج کردیمبه گزارش خبرداغ ، علی ربیعی روز پنجشنبه در دیدار با مردم سیل‌زده شهرستان نیکشهر اظهار داشت: سیل اخیر خسارات زیادی به زیرساخت های این منطقه وارد کرده است.

وی افزود: بررسی مسائل و مشکلات مردم از نزدیک بهتر می تواند به حل آنها کمک کند برای همین مسوولان ارشد در مناطق مختلف روستایی حضور پیدا کرده اند.

فرماندار نیکشهر نیز اظهار داشت: در بارندگی های کم سابقه اخیر در حوزه نیکشهر چندین پل تخریب و به زیرساخت ها خسارات زیادی وارد شده و تاکنون راه بسیاری از روستاها به مرکز شهرستان نیکشهر بسته شده و هنوز بازگشایی نشده است.

ضیا الحق هاشمزهی افزود: روستاهای توتان مهمدان، داروکان، گرگان، کوچینک، چاهان، هنزم زیردان، سرگوست، دستگرد راه مناسبی برای تردد ندارند و خودروهای کمک دار در حال تردد و خدمات رسانی هستند.

وی گفت: امدادرسانی هوایی نیز آغاز شده و برق و تلفن نیز در بیشتر مناطق وصل شده و در حال برآورد خسارت سیل هستیم.

وی از نیروهای مردمی و خدمات رسان دولتی خواست کمک ها را براساس برنامه ریزی و هماهنگی فرمانداری و بخشداری ها به مردم ارسال کنند تا به نیازمندان واقعی برسد و اینگونه نباشد که در برخی نقاط چندین بار کمک ارسال و در برخی نقاط هیچ کمک رسانی انجام نشود.

فرماندار نیکشهر از امدادرسانی هوایی نیروهای امدادرسان و حضور مسوولان ارشد دولت در منطقه محروم و سیلزده نیکشهر قدردانی کرد.

دکتر ربیعی، سخنگوی دولت همچنین امروز در شهر چابهار و با حضور در آشپزخانه انجمن طلوع بی نشان در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نخستین پرس غذای گرم این گروه را برای سیل زدگان چابهار کشید.

اعضای انجمن طلوع بی نشان با همکاری جمعیت هلال احمر از امروز روزانه ۹ هزار پرس غذای گرم را برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان طبخ و در روستاهای دشتیاری، پلان و عورکی و پیرسهراب چابهار توزیع می کنند.

به گزارش ایرنا بارندگی کم سابقه ۲۰ تا ۲۲ دی ماه جاری سبب طغیان رودخانه‌ها، سرریز سدها و جاری شدن سیلاب در شهرستانهای چابهار، نیکشهر، قصرقند، کنارک و دلگان خسارات زیادی به زیرساختها، اراضی کشاورزی، شبکه های راه، آب، برق و مخابرات، واحدهای مسکونی و غیره وارد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: