کد خبر: ۸۳۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
تعداد بازدید: ۱۵۷
رهبر ائتلاف الوطنیه عراق نسبت به تکرار سناریوی سوریه در عراق هشدار داد و تأکید کرد که تصمیم اخراج نیروهای خارجی از عراق جزو اختیارات دولت موقت نیست

علاوی: تصمیم اخراج نیروهای خارجی جزو اختیارات دولت موقت نیستبه گزارش خبرداغ ، به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه عراق گفت: پارلمان باید بر عملکرد دولت و مکانیزم‌های اجرای قواعد درگیری نظامی و زمان درگیری و سلاح استفاده شده نظارت داشته باشد تا عراق به عنوان کشوری که از ائتلاف بین المللی برای کمک به جنگ علیه داعش دعوت کرده خود تصمیم گیرنده اصلی بوده و و عراق به "میدانی برای درگیری" گروه‌های منطقه‌ای و بین المللی تبدیل نشود.

 

علاوی از نادیده گرفتن این مسائل ابراز تعجب کرد و گفت: این مساله عراق را اسیر گروه‌های بین المللی و منطقه‌ای کرده است. چرا عراق همچنان بین بندهای ششم و هفتم منشور سازمان ملل مانده و بیش از ۹۰ درصد اموالش را از طریق بانکی در نیویورک خرج کرده است. چه کسانی مسئول این مسئله و پیامدهایش هستند. نقش گروه‌های حاکم چیست و چرا بعد از اینکه عراق را در این باتلاق انداختند صدایشان را بلند کرده و اعلام مخالفت می‌کنند.

وی نسبت به تکرار سناریوی سوریه در عراق هشدار داد و گفت: تصمیم اخراج نیروهای خارجی از عراق جزو اختیارات دولت موقت نیست.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: