کد خبر: ۸۳۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
تعداد بازدید: ۱۸۵
فرماندار دلگان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه چهار روز از وقوع بارش های سنگین و سیلاب و زیر آب رفتن شهرها و مناطق روستائی دلگان می گذرد، باید بگوئیم که عمق فاجعه و خسارات مردم دلگان در سیل اخیر بالاست، لذا به شدت نیازمند اقلام گرمایشی و پوشاک و مواد خوراکی هستیم.

فرماندار دلگان سیستان و بلوچستان:به شدت نیازمند اقلام گرمایشی، پوشاک و مواد خوراکی هستیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، مجتبی شجاعی افزود: تخریب منازل، تلف شدن دامها، تخریب اراضی کشاورزی، آب بردگی لوازم خانگی مردم عمده خسارتهای مردم روستایی و عشایری دلگان بوده و از سویی به زیرساختهای شهرستان صدمه جدی وارد شده و محورهای مواصلاتی تخریب، زیرساختهای آب آسیب جدی و بسیاری از تیرهای برق شکسته است.

رئیس ستاد مدیریت بحران دلگان بیان کرد: پیش بینی اولیه از تخریب حداقل 3 هزار و 500 تا 5 هزار هکتار اراضی کشاورزی مردم و تلف شدن حداقل ۲۵ هزار دام سبک مردم دارد و مردم به صورت جدی از سیل خسارت دیده اند و اکنون نیازمند کمک جدی و امداد رسانی هستند.

وی ادامه داد: جز عزم ‌ملی و اراده عمومی نمی توان خسارات مادی مردم محروم منطقه که قبل از این هم بسیاری از حیث مالی کم بضاعت بودند و اکنون بسیار آسیب دیده اند، را جبران ‌نمود و لذا منتظر توجه ویژه هستند.

شجاعی گفت: جبران خسارتهای کشاورزی و دامداری مردم، می بایست اولویت اصلی مسئولان کشوری و استانی بعد از امداد رسانی ها باشد، مردم باید خود را بازیابی کنند و پس از امداد رسانی بتوانند به زندگی خود ادامه دهند، لذا از هم‌اکنون منتظر تشکیل کارگروههای مختلف برای جبران خسارات ارزیابی شده هستیم و مردم امیدشان پس از خدا به مسئولان بوده و لازم است همه وزارتخانه‌ها همت جدی کنند.

 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: