کد خبر: ۸۳۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
تعداد بازدید: ۱۶۵
وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه «انگلیس کورکورانه در ماجراجویی تروریستی آمریکا مشارکت می‌کند» از اروپایی‌ها خواست؛ به جای تبعیت از واشنگتن، تعهدات برجامی خود را اجرا کنند.

ظریف: انگلیس به جای تبعیت طوطی‌وار از خط آمریکا، بدهی به ایرانیان را که دادگاه به آن حکم داده، پرداخت کند / سه کشور اروپایی می‌توانند برجام را نجات دهندبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، محمدجواد ظریف بامداد سه‌شنبه در توئیتی نوشت: قصور دیپلماتیک؟ انگلیس طوطی‌وار از خط آمریکا تبعیت می‌کند و کورکورانه در ماجراجویی تروریستی آن در منطقه مشارکت می‌کند.
وی افزود: آخرین باری که انگلیس توسط آمریکا به رسوایی کشیده شد، در جنگ عراق بود. نتیجه چه بود؟ برای ایجاد تغییر، مسیر شرافتمندانه را در پیش بگیرید: بدهی به ایرانیان را که دادگاه به آن حکم داده است، پرداخت کنید.

ظریف در توئیت دیگری نیز نوشت: به مدت ۲۰ ماه، گروه سه کشور اروپایی (E۳) –به تبعیت از سیاست مماشات انگلیس– در برابر دیکته‌های آمریکا تعظیم کرده است. این مسأله آنها را به هیچ جا نرسانده و هرگز نخواهد رساند.

وزیر امور خارجه ایران تأکید کرد: گروه سه کشور اروپایی می‌توانند برجام را نجات دهند اما نه با مماشات با قلدر و فشار بر طرف متعهد، بلکه باید در اجرای تعهدات خود جرات به خرج دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: