کد خبر: ۸۳۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
تعداد بازدید: ۲۲۲
مدیر مرکز کنترل فوریت های برق سیستان و بلوچستان گفت: سیلاب شدید در جنوب این استان موجب تخریب شبکه و شکستن بیش از ۲۵۰ پایه و قطع برق حدود ۳۰۰ روستا شده بود که بیشتر آنها ترمیم شد و اکنون تنها ۷۰ روستا فاقد برق است.

۷۰ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان برق نداردبه گزارش خبرداغ ، مریم بنده‌ای روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۰ روستای یاد شده در مناطق نیکشهر، پلان، نگور، زرآباد، قصرقند، ایرانشهر، کنارک و دلگان برق ندارند که به محض بازگشایی راه‌های ارتباطی،عملیات برق دار کردن مجدد این روستاها نیز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه به بارندگی های شدید و جاری شدن سیلاب در روزهای گذشته، مناطق نگور، پلان، نیکشهر، بنت، کنارک، زرآباد، چابهار، قصرقند، ایرانشهر و دلگان بیشترین میزان خاموشی‌های سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر مرکز کنترل فوریت های برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی ۱۸۴ اکیپ اتفاقات و عملیات بخش اعظم خاموشی‌ها رفع شده است تصریح کرد: تیم ویژه عملیاتی با حضور معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق این استان در مناطق سیل زده مستقر هستند و به محض بازگشایی راه ها، در اسرع وقت نسبت به ترمیم شبکه های آسیب دیده اقدام خواهد شد.

وی از مردم سیستان و بلوچستان خواست هشدارهای ایمنی در زمان بارندگی و آبگرفتکی را جدی بگیرند و در این مواقع از نزدیک شدن به تاسیسات برق از جمله دکل ها، پایه ها، و تابلوها جداً خودداری و در صورت مشاهده پارگی سیم هرگز به کانون خطر نزدیک نشده و فوراً با سامانه اتفاقات برق ۱۲۱ تماس حاصل کنند.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به ۲۰۰ میلی‌متر می‌رسد.
شرایط در استان سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.
اکنون در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.
امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است. به عنوان مثال به گفته ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار نیکشهر امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل به دلیل تخریب شدن راه‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی به سختی انجام می‌شود و به همین علت اعزام بالگرد برای رسیدگی به روستاهای فاقد راه در حوزه بنت و مرکزی نیکشهر ضروری است.

بر اساس این گزارش، با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: