کد خبر: ۸۳۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
تعداد بازدید: ۱۳۸
استاد علوم سیاسی دانشگاه آکران آمریکا در مورد حق ایران برای پاسخ به ترور سردار سلیمانی گفت: واضح است که دولت ایران احساس کرد که باید برای پاسخ به قتل سردار سلیمانی کاری انجام دهد. من بسیار خوشحال شدم چرا که به نظر می رسد پاسخ ایران قانونی بود و نشان داد که آن‌ها به دنبال افزایش تنش‌ها نیستند و این امکان را برای پیشبرد دیپلماسی فراهم می‌کند.

پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی قانونی بود/ تهران و واشنگتن بدنبال افزایش تنش نیستند/مردم منطقه در جنگ بین ایران و آمریکا، چیزهای زیادی برای از دست دادن دارندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، کارل کالتنتالر (Kaltenthaler,Karl) استاد علوم سیاسی دانشگاه آکران آمریکا است. حوزه تخصصی وی علوم سیاسی، امنیت سیاسی، خشونت سیاسی و تروریسم است. وی به صورت تخصصی در مورد کشورهای ایران، عراق، پاکستان و سوریه تحقیق و بررسی کرده است. کالتنتالر در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا بیان کرده است.

وی در ابتدا در مورد تنش‌های بعد از ترور سردار سلیمانی گفت: ترور سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس  برای من تعجب آور بود. پیامدهای این اقدام هنوز به نظر من کاملاً مشخص نیست. این اتفاق می‌تواند به سمت انگیزه برای مذاکرات بین ایالات متحده و ایران منجر شود یا ممکن است منجر به درگیری بیشتر شود. امیدوارم این امر منجر به دیپلماسی پیشرفته  شده و عامل خونریزی بیشتر نشود.

وی درباره نقض حاکمیت عراق گفت: عراق در وسط تنش میان ایران و آمریکا گیر کرده است. برای عراق ، این جای تاسف است. نیروهای آمریکایی به دعوت دولت عراق در عراق حضور دارند و ایران نیز در این کشور حضور دارد. من می دانم که بیشتر عراقی‌ها دوست ندارند که در وسط درگیری آمریکا و ایران باشند.

اکنون به صورت موقتی تنش‌ها کاهش یافته است

ایران و آمریکا خواهان تنش بیشتر نیستند 

می توان از کانال های دیپلماتیک برای دستیابی به تفاهم پایدار استفاده کرد

وی در مورد آینده تنش میان ایران و امریکا گفت: اکنون به نظر می رسد که به صورت موقتی تنش‌ها کاهش یافته است.  من اعتقاد دارم که هیچ یک از این دو کشور تشدید تنش را نمی‌خواهند. امیدوارم از کانال‌های دیپلماتیک بتوان برای دستیابی به تفاهم پایدار بین دو کشور استفاده کرد تا منطقه تثبیت شود. مهمترین مساله، ایجاد اعتماد بین ایالات متحده و ایران است. انجام این کار بسیار دشوار خواهد بود اما باید در این راستا اقداماتی انجام شود.

ایران و آمریکا نمی‌خواهند ضعیف به نظر برسند

وی در ادامه در مورد پیام های تهدید آمیز ترامپ در توییتر گفت: هم دولت آمریکا و هم دولت ایران به دنبال ایجاد بازدارندگی با دیگری هستند و در عین حال نمی‌خواهند برای مخاطبان داخلی و همچنین متحدانشان ضعیف به نظر برسند. تهدیداتی که از طرف هر دو طرف وجود دارد، باید در این راستا درک شود.

در سخنرانی ترامپ میل به کاهش تنش و راهی برای مذاکره با ایران وجود داشت

وی در مورد بیانیه ترامپ و سخنرانی وی بعد از حمله موشکی ایران گفت:به نظر می رسید تلاشی برای کم کردن تنش‌ها و ارائه راهی برای پیشبرد مذاکرات بسیار زیاد است. امیدوارم این چیزی باشد که اتفاق خواهد افتاد.

پاسخ ایران به ترور سردار سلیمانی قانونی بود 

این استاد دانشگاه در مورد حق ایران برای پاسخ به ترور سردار سلیمانی گفت: واضح است که دولت ایران احساس کرد که باید برای پاسخ به قتل سردار سلیمانی کاری انجام دهد. من بسیار خوشحال شدم چرا که به نظر می رسد پاسخ ایران قانونی بود و نشان داد که آن‌ها  به دنبال افزایش تنش‌ها نیستند و این امکان را برای پیشبرد دیپلماسی فراهم می‌کند.

وی در مورد آینده روابط ایران و آمریکا گفت: من بسیار امیدوارم که صلح آمیز باشد زیرا بسیاری از مردم منطقه و جهان در صورت وجود جنگ بین ایالات متحده و ایران، چیزهای زیادی برای از دست دادن دارند. اختلافات عمده‌ای وجود دارد مبنی بر این که هر کدام خواهان کاری از طرف دیگر هستند. خوشبختانه، هیچ دولتی جنگ نمی‌خواهد و این پایه خوبی برای تلاش برای حل مسالمت آمیز اختلافات آنها است. من نسبت به حل اختلاف‌ها خوش‌بین هستم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: