کد خبر: ۸۳۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
تعداد بازدید: ۱۷۴
یکی از قدیمی ترین و مشهورترین زمین های فوتبال کرج که محل پرورش ده ها تن از ملی پوشان فوتبال کشور بود، به صورت شبانه و از سوی افراد ناشناس تخریب شد.

یکی از قدیمی ترین و مشهورترین زمین های فوتبال کرج که محل پرورش ده ها تن از ملی پوشان فوتبال کشور بود، به صورت شبانه و از سوی افراد ناشناس تخریب شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، این زمین فوتبال با نام شهیدان چپردار در کنار میدان اسبی در منطقه عظیمیه در قسمت شمالی شهر کرج واقع شده و یکی از نمادهای آن منطقه به شمار می رفت. هنگام تخریب این زمین، نام شهیدان چپردار روی تابلوی زمین نیز از بین رفت.

در 40 سال گذشته ده ها تن از ملی فوتبال کشور از جمله علی اصغر مدیرروستا، فرشاد فلاحت زاده، امیر موسوی نیا، محمد نصرتی، سعید جانفدا و ... همگی در این زمین فوتبال رشد و پرورش یافته اند.

یک پتک دیگر بر سر فوتبال کشور / زمین فوتبال پرورش دهنده ده ها ملی پوش شبانه تخریب شد / باند ویژه خوار به دنبال پاساژسازی در زمین فوتبالی که از مدیرروستا تا نصرتی را پرورش داد

گفته می شود این تخریب با نیت پاساژسازی انجام شده؛ اتفاقی که می تواند علاوه بر محروم کردن شهروندان از یکی از تنها زمین فوتبال باقیمانده در منطقه یک کرج و تبعات اجتماعی ناشی از آن، به تشدید گره های ترافیکی در منطقه مذکور نیز منجر شود. با این حال باند ویژه خواری که پشت این تخریب قرار دارد از هیچ راهی حتی تخریب سرمایه های ملی برای تحقق اهداف خود نیز ابایی ندارد.

ماجرا به یک دعوای حقوقی بر سر این زمین بازمی گردد و به گفته مسئولان اداره کل ورزش استان البرز؛قرار بود چهار قطعه از پلاک مذکور به معارضان واگذار شده و 10 قطعه دیگر در اختیار این اداره کل باقی بماند.

از طرفی، پس از اتفاق فوق، مقامات مسئول امنیتی و قضایی درمیان مردم حضور یافته و تاکید کردند که دستور تخریب نیمه شبانه صادر نشده و تخریب خودسرانه بدون دستور و حضور نماینده دادستان خلاف قانون و جرم است.

بر اساس طرح های توسعه ای کشور، باید به ازای هر ایرانی یک متر مربع فضای ورزشی در نظر گرفته شود. با این حال نه تنها چنین اتفاقی رخ نداده و امیدی به ساخت فضاهای ورزشی مفید و بیشتر نیست، بلکه مسئولان در حفظ همین فضاهای فعلی هم کوتاهی کرده اند؛ تخریب فوق نمونه اخیر این کوتاهی است؛ آن هم در کلانشهر کرج که پس از تهران دومین نقطه شهری پرجمعیت کشور است و بر اساس آمار، به شدت از کمبود فضای ورزشی رنج می برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: