کد خبر: ۸۳۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
تعداد بازدید: ۳۰۵
از زمانی که دونالد ترامپ عهده دار منصب ریاست جمهوری آمریکا شده است، اروپایی ها همواره تلاش می کنند آتش هایی که او در سراسر جهان روشن می کند را خاموش کنند؛ نه به این خاطر که به او علاقه دارند! بلکه به این دلیل که نگران اسیب رسیدن به منافع خود هستند.

العرب نزدیک به سعودی: در ماجرای ترور سردار سلیمانی، اروپایی‌ها می‌ترسند عروسک چوبی ترامپ شوندبهاء العوام در العرب نزدیک به عربستان سعودی نوشت: از زمانی که دونالد ترامپ عهده دار منصب ریاست جمهوری آمریکا شده است، اروپایی ها همواره تلاش می کنند آتش هایی که او در سراسر جهان روشن می کند را خاموش کنند؛ نه به این خاطر که به او علاقه دارند! بلکه به این دلیل که نگران اسیب رسیدن به منافع خود هستند. اما مساله اینجاست که با هر آتش جدیدی که ترامپ شعله ور می کند، میزان عجز و ناتوانی اروپایی ها برای خاموش کردن آن بیشتر شده و همین امر، باعث تعمیق شکاف بین اروپا و ایالات متحده می شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب ، در ادامه این مطلب آمده است: آخرین آتشی که ترامپ به پا کرده، ترور سردار قاسم سلیمانی است، که اروپایی ها از پیامدهای این اقدام ترامپ برای امنیت خاورمیانه بیم دارند و نگرانند این حادثه منجر به وقوع یک جنگ جهانی شود.

اروپایی ها تاکید می کنند که نمی خواهند جنگی در منطقه یا جهان بوقوع پیوندد و این دولتها در ظاهر این ادعای ترامپ را باور کرده اند که ترور سلیمانی برای جلوگیری از وقوع جنگ بوده است.

ایران می داند که اروپایی ها علیه ایالات متحده، کنار این کشور نمی ایستند؛ چرا که دولتهای اروپایی در ماجرای برجام امتحان خود را پس داده اند و حساب کردن روی آنها، مادامی که ترامپ در قدرت است، فایده ای ندارد.

آنچه اروپایی ها در جنگ مبهم پیش رو بین ایرانی ها و آمریکایی ها نگران ان هستند، ورود ناخواسته شان به یک مقابله نظامی است. علاوه بر اینکه دولتهای اروپایی بیم آن دارند که این جنگ، باعث تبعیت بیشترشان از ایالات متحده شده و آنها را به یک عروسک چوبی در دست ترامپ تبدیل کند.

دولتهای اروپایی مانند فرانسه و المان، مایلند در تصمیمات خود از ایالات متحده مستقل باشند یا حداقل، استقلالی که پیش از روی کار آمدن ترامپ از آن برخوردار بودند را بازیابند. به نظر نمی رسد این دو گزینه تا زمانی که ترامپ ساکن کاخ سفید است، قابل تحقق باشد و اتحادیه اروپا راهی ندارد جز اینکه نقش میانجی را ایفا کند.

حاکم کردن صلح در خاورمیانه، یک مأموریت دشوار شده است. اگر آنطور که ترامپ ادعا می کند، هدف وی از ترور سلیمانی جلوگیری از وقوع جنگ بوده است، باید از میانجی گری اروپا حمایت کند؛ چرا که این، آخرین وساطت میان ایران و آمریکاست.

ترامپ به دلایل انتخاباتی مایل است با ایران مذاکره کند و ایران، برای رهایی از مشکلات اقتصادی، به مذاکره نیاز دارد و در صورتی که پیامدهای ترور سلیمانی کنترل شود، شرایط به سمتی پیش می رود که واشنگتن و تهران در پایان دوره ریاست جمهوری اوباما، به آن رسیدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: