کد خبر: ۸۳۹۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
تعداد بازدید: ۱۳۹
فلاحت‌پیشه :
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ترامپ به جای طرح تحریم‌ها به گذشته بازگردد؛ زیرا با ادامه تحریم‌ها جنگ برای ایرانی‌ها پایان نمی‌یابد.

ترامپ چاره‌ای جز سخنرانی انفعالی نداشت/ اقدام متقابل ایران با تحلیلی بسیار قوی شکل گرفت/ ایالات متحده تحقیر شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حشمت‌الله فلاحت پیشه  درباره سخنرانی دونالد ترامپ شب گذشته گفت: صحبت‌های دونالد ترامپ رییس‌جمهور ایالات متحده نشان داد برای اولین بار در تاریخ این کشور بعد از جنگ جهانی دوم آمریکا واکنشی به حمله متقابل علیه مواضعش ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان انجام عملیات ایران بسیار تلاش کرد به گونه‌ای اقدام و عرصه حمله را به طریقی مدیریت کند که بهانه‌ای نباشد.

وی ادامه داد: همین که رئیس‌جمهور آمریکایی ادعا می‌کند که تلفاتی نداشته نشان‌دهنده دقت حمله ایران است زیرا در این پایگاه نظامیان از کشورهای دیگری وجود دارند اما ایران فقط محل استقرار آمریکایی‌ها را زده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد با اشاره به ترور سردار سلیمانی، اظهار کرد: ترامپ فکر می‌کرد با ترور سردار سلیمانی که سردار امنیت است ملت دچار رعب و وحشت می‌شوند و بین ایران و عراق اختلافی صورت می‌گیرد اما بلعکس خون مردم هر دو کشور به جوش آمد و یک اتحاد بین‌شان شکل گرفت.

وی ادامه داد: ترامپ با ترور سردار سلیمانی روحیه انقلابی را به نسل‌های جوان منتقل کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس‌شورای اسلامی تاکید کرد: ترامپ در شرایط انفعال قرار گرفت. ایالات متحده منتظر واکنش ایران بود و این کار برایشان تحقیر آمیز بود.

وی ادامه داد: مشاهده کردیم اقدام گسترده نظامی شکل گرفت و واکنش رئیس‌جمهور آمریکا انفعالی بود زیرا می‌داند اقدام متقابل ایران با یک تحلیل بسیار قوی شکل گرفته است. موشک‌های ایرانی از روی چندین پایگاه نظامی رد شد و به پایگاه خاص رسید زیرا هدف این بود ایالات متحده بفهمد ایران می‌تواند به راحتی پایگاه مدنظرش را مورد هدف قرار دهد‌.

فلاحت‌پیشه گفت: ترامپ چاره‌ای نداشت جز اینکه چنین سخنرانی انفعالی داشته باشد.

وی تاکید کرد: ترامپ وارد جنگ در عرصه نظامی نمی‌شود اما با تحریم جنگ را ادامه می‌دهد؛ رئیس‌جمهور آمریکا وقتی گفت تحریم‌ها را ادامه می‌دهد، باید بداند ایرانی‌ها مانند مردم دیگر کشورها نیستند که زیر تحقیر تحریم قرار گیرند، زیرا آنان ابزارهایی را برای پس زدن تحریم‌ها دارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت: ترامپ اگر می‌خواهد دغدغه‌هایش کم شود به جای طرح تحریم‌ها به گذشته بازگردد؛ زیرا با ادامه تحریم‌ها جنگ برای ایرانی‌ها پایان نمی‌یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: