کد خبر: ۸۳۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
تعداد بازدید: ۲۵۹
سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان ترور ناجوانمردانه سردار شجاع، مجاهد خستگی ناپذیر و پرچمدار مبارزه با گروههای تروریستی و افراط گرا، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش توسط رژیم سلطه‌گر آمریکا را به شدت محکوم کرد.

بیانیه سفارت ایران در تاجیکستان در پی شهادت سردار سلیمانیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در بیانیه این سفارت آمده است: ‌بی شک اظهارات خصمانه، تهدید آمیز و نا بهنجار رئیس این رژیم مبنی بر حمله به مراکز تاریخی و فرهنگی ایران زمین که طبق قواعد و قوانین بین المللی مصداق بارز "جنایت جنگی" است، ناشی از عجز و ناتوانی این جنایتکاران در برابر اراده خلل ناپذیر دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر فرهنگ و تمدن غنی اسلامی و ایرانی است، می‌باشد.

نقش بی بدیل سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در مسیر مبارزه و نابودی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و تکفیری در عراق و سوریه که با دعوت رسمی دولت های این کشورها صورت گرفت، آنچنان مهم و برجسته بود که محکومیت این جنایت توسط دولتمردان عراقی و شخصیت های برجسته مذهبی و ملی این کشور و متعاقب آن تشییع با شکوه پیکر آن شهید بزرگوار در شهرهای کشور دوست و برادر عراق و نیز تصویب قانون خروج سربازان آمریکایی در پارلمان این کشور در واکنش به این ترور ناجوانمردانه، گواهی مسّلم بر دروغ بودن تمامی ادعاهای قبلی رژیم آمریکا علیه نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عراق بوده و پاسخ محکمی‌ به تلاش های تفرقه افکنانه بدخواهان این دو ملت بزرگ و همسایه می‌باشد.

ارتکاب این جنایت و تروریسم دولتی که بزرگترین خطای راهبردی عاملان آن در منطقه غرب آسیا بوده، همگان را بر این باور قطعی رسانده و یا خواهد رساند که تنها راه برقراری صلح و آرامش در منطقه نه اتکا به قوای مسلح کشورهای بیگانه، بلکه تحکیم دوستی و همکاری همه جانبه کشورهای منطقه درچارچوب شبکه سازی امنیتی، مبتنی بر منافع مشترک این کشورها می‌باشد.

در پایان یادآور می‌شود که جمهوری اسلامی ایران زیر بار هیچ تهدید یا ارعابی نخواهد رفت و حق پاسخگویی به هرگونه تهدید یا اقدام علیه امنیت و تمامیت ارضی اش را برای خود محفوظ می داند.

تاریخ هزاران ساله ایران زمین و شهامت ها و رشادت های سرداران بزرگ و نامی آن نشان داده است که ملت دلاور ایران به هر متجاوزی به شدت پاسخ داده و میراث فرهنگی و تمدنی غنی خود را نسل به نسل حفظ نموده است.

چو ایران مباشد تن من مباد

بدین بوم و بر زنده یک تن مباد

اگر سر به سر تن به کشتن دهیم

از آن به که کشور به دشمن دهیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: