کد خبر: ۸۳۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
تعداد بازدید: ۱۹۴
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در سفر به کیش و بازدید از موسسه فرهنگی هنری الست کیش در یادداشت کوتاهی، اقدامات انجام شده در این موسسه را الگوی مناسب جهت گسترش در سایر مناطق عنوان کرد .
به گزارش خبرداغ به نقل از  فرینا، در یادداشت محمدرضا رستمي با عنوان صنعت و "اقتصاد فرهنگ" در كيش آمده است:

در راستاي توسعه اقتصاد خلاق و فرهنگ در مناطق آزاد الگو و تجربه " مرکز فرهنگي و هنري الست" در كيش، كه در بازديد اخير با آن آشنا شدم، قابليت تكثير در ساير مناطق را دارد.

اين مركز كه ٣ سال است توسط بخش خصوصي در يك مجتمع ٦ طبقه تاسيس شده است خدمات فرهنگي و هنري مختلفي را به ساكنان كيش، گردشگران، و واحدهاي اقتصادي و تجاري و صنعتي ارايه مي نمايد.

همچنين آثار فرهنگي در قالب كتاب و سي دي صوتي و نمايشي از جاذبه هاي هويتي و انحصاري هر منطقه آزاد در بخش نشر اين مركز توليد شده است كه در جهت معرفي مناطق به گروههاي سني كودك و نوجوان بسيار جذاب بود.

هر چند در اين صنعت امكان ايجاد مراكزي با خدمات و محصولات متنوع و خلاقانه وجود دارد و مزيت هاي هويتي و فرهنگي هر منطقه مي تواند عنصر اصلي توليد و خدمات چنين مراكزي باشند، با اين حال آغاز چنين راهي در كيش يك الگوي اوليه بالفعل و ارزشمند است.

با اميد به جلب توجه بيشتر مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، به توسعه صنعت و اقتصاد فرهنگ و خلاق، كه نقش موثري در ايجاد اشتغال، رونق توليد و صادرات غيرنفتي دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: