کد خبر: ۸۳۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
تعداد بازدید: ۲۵۰
نیروهای دولت وفاق ملی لیبی پایگاه هوایی "الوطیة" وابسته به نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به فرماندهی خلیفه حفتر واقع در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غرب طرابلس را بمباران کردند.

حمله نیروهای دولت وفاق لیبی به پایگاه هوایی نیروهای خلیفه حفتربه گزارش خبرداغ به نوشته روزنامه عربی ۲۱، محمد قنونو، سخنگوی نیروهای وفاق ملی لیبی اعلام کرد که نیروهایش موفق شدند تجهیزات نظامی، انبار مهمات و محل استقرار نیروهای ارتش ملی لیبی را تخریب کنند.

قنونو خاطرنشان کرد: عملیات هدف قرار دادن پایگاه "الوطیة" در پاسخ به کشتاری است که نیروهای حفتر در دانشکده نظامی طرابلس انجام دادند که باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از دانشجویان نظامی شد.

سخنگوی نیروهای وفاق ملی لیبی تصریح کرد: ما به جنایتکاران جنگی و حامیان آنها می‌گوییم پاسخ ما در میدان سخت است.

گفتنی است در حمله هوایی دیروز نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به خوابگاه دانشجویان دانشکده نظامی در طرابلس دستکم ۳۰ تن کشته و ۳۳ نفر دیگر زخمی شدند.

نیروهای خلیفه حفتر موسوم به ارتش ملی لیبی از چهارم آوریل گذشته حمله‌ای را برای کنترل شهر طرابلس، مرکز دولت وفاق ملی که مورد تایید جامعه جهانی است، آغاز کرده‌اند. این حمله تلاش‌های سازمان ملل برای برگزاری کنفرانس گفتگو محوری میان گروه‌های لیبیایی و در چارچوب نقشه راه سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور نفت‌خیز را ناکام گذاشت.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: