کد خبر: ۸۳۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
تعداد بازدید: ۲۷۸
سیدحسن نصرالله:
دبیرکل حزب الله لبنان درباره فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی کرد.

ارزش کفش سردار سلیمانی از سر ترامپ بیشتر است/ قصاص عادلانه، پاک شدن حضور نظامی آمریکا در منطقه خواهد بود/ سلیمانی یعنی کل محور مقاومتبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان امروز -‌یکشنبه- درباره شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان بعدازظهر امروز طی سخنانی با اشاره به آیه‌ای از قر‌آن کریم مبنی بر زنده بودن دائمی شهدا، گفت که نعمت‌های خدایی در راه است. امروز ما مراسم گرامی‌داشت حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده حشدالشعبی عراق را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: من روز جمعه را تاریخی سرنوشت‌ساز برای تمامی منطقه می‌دانم.

نصرالله افزود که پنجشنبه شب، حاج قاسم سلیمانی به هدف خود رسید. شهادت، آرزوی ایشان بود. سلیمانی از زمانی که جوان بود، آرزوی شهادت داشت. این شعله درون برخی خاموش می‌شود ولی عده‌ای دیگر، هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، اشتیاق آنها بیشتر می‌شود که حاج قاسم و ابومهدی المهندس جزو دسته دوم بودند.

وی افزود که با پیری و بالا رفتن سن، معمولا انسان‌ها ترسوتر می‌شوند. این افراد همیشه در جبهه‌ها حضور داشتند و با انواع و اقسام سلاح‌ها خود را به مناطق تنش می‌رساندند. حاج قاسم بسیاری شب‌ها به یاد شهدا گریه می‌کرد. می‌گفت اشتیاق شهادت دارم تا به برادرانم که جهاد کرده‌اند، برسم. او اشتیاق زیادی برای رسیدن به برادران شهید خود داشت و به آرزویش رسید.

نصرالله ادامه داد: به خانواده حاج قاسم و به‌ویژه همسر و فرزندان ایشان می‌گویم که با شما همدرد هستیم؛ پدرتان به هدف خود رسید. می‌دانم که شهادت همیشه عشق و اشتیاق و آرزوی حاج قاسم سلیمانی بود. ابومهدی نیز همین‌گونه بود. او چند ماه پیش نزد من بود و با یکدیگر دیدار داشتیم و در پایان به من گفت که انگار جنگ با داعش دارد تمام می‌شود. بسیاری شهید شده‌اند و من مانده‌ام. دعا کن که عاقبت به‌خیر بشوم.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: می‌­رویم سراغ اصل موضوع. امروز آمال و آرزوهای آنان محقق شد. شهادت و پیروزی هر دو پیروزی است و شهادت این بزرگان یکی از دو پیروزی است. این فرهنگ ایمانی معادلات را تغییر می­‌دهد؛ نهایت کاری که دشمن می‌­تواند بکند، کشتن ماست و بالاترین نقطه ایمان ما شهادت است. این تغییر معادله از طریق ایمان است. پنج شنبه شب پیروزی مقاومت رقم خورد و الگوی جدیدی برای ما بود. این شهادت بزرگ و عاقبت نیکو را به مردم ایران و عراق تبریک می‌گوییم. در این مدرسه ما عاشق شهادت هستیم و غیر از زیبایی چیزی نمی­‌بینیم.

وی در ادامه افزود: امروز می‌خواهم مستقیم درباره این حادثه بزرگ حرف بزنم،‌ این‌که چه شده و چرا چنین شد. می‌خواهم درباره این حرف بزنم که این دو بزرگوار چه هدفی داشتند و منطقه به چه سمتی می‌رودو تکلیف ما در این میان چیست.

نصرالله ادامه داد: موضوع صحبت من صرفا ویژگی‌ها و صفات و دستاوردهای سردار سلیمانی و ابومهدی نیست. چراکه برای این باید ساعت‌ها و روزها حرف زد. اصل موضوع چیست؟ حاج قاسم و یاران‌شان علنا از فرودگاه دمشق بیرون آمده و به سمت فرودگاه بغداد رفته و در آنجا، برادران الحشد العشبی به استقبال‌شان رفتند. پس از مسافتی، کاروان موشک‌باران می‌شود، با موشک‌های پیشرفته و هواپیماهای وحشی جنگنده‌های آمریکایی. دیدید که چگونه این دو فرمانده عزیز و همراهان‌شان شهید می‌شوند و تکه‌تکه می‌شوند. این را هم ذکر کنم که حاج قاسم و همراهان‌شان این‌گونه به شهادت فکر می‌کردند. شاید او می‌خواست مانند حضرت حسین و عباس بی‌سر و بی‌دست باشد، مثل علی اکبر. نمی‌دانم آیا این بذر ذهن آن‌ها بوده یا خیر.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: اجساد طیبه شهدا تکه تکه شد، چند ساعت بعد، وزارت جنگ آمریکا بیانیه داد و گفت: بله ما این کار را به دستور ترامپ انجام دادیم. پس از آن بیانیه­‌های آمریکایی از مشاور امنیت ملی گرفته تا خود ترامپ صادر می‌شود و شخص رئیس‌جمهوری آمریکا علنا می‌­گوید من دستور ترور دادم. ما در برابر یک جنایت علنی، واضح و روشن مثل خورشید قرار داریم. ترامپ خودش گفت که من این کار را انجام دادم؛ من به وزارت دفاع و ارتش دستور ترور دادم و در نهایت ما در برابر یک ترور عادی یا خودکشی قرار نداریم ما در برابر یک جنایت کاملا روشن قرار داریم. امروز حرف ما این است، ترامپ به ارتش آمریکا دستور داد این جنایت را انجام دهد و نیروهایش این جنایت را انجام دادند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: دوم، چرا به این شکل علنی آمریکایی‌ها چنین کردند و به آن این چنین آشکارا افتخار می‌کنند؟ آمریکا برای دنیا پشیزی ارزش قائل نیست. دو نکته وجود دارد: یک، این نشان از ناکامی ترورهای پیشین برای حاج قاسم دارد. ببینید عقل شیطانی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها چگونه کار می‌کند. آن‌ها حتی در کرمان هم می‌خواستند حاج قاسم را ترور کنند. آن‌ها می‌خواستند در حسینیه کنار منزل حاج قاسم او را ترور کنند. آنان می‌خواستند همراهان حاج قاسم را که پنج هزار نفر بودند، ترور کنند. خداوند تمام این ترورها را ناکام گذاشت. ناکامی تمامی تلاش‌های قبلی آمریکا باعث شد که به‌صورت عملیات علنی بروند.

وی افزود: مجموعه‌ای از اوضاع در منطقه و تجمع ستیزهای حاضر در منطقه و تحولات اخیر در عراق و همچنین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به این ماجرا منجر شد. ‎
سید حسن نصرالله در ادامه عنوان کرد: هدف بزرگ این‌ها سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بوده است. آنان بنا داشتند ایران را وادار به تسلیم کنند. آن‌ها می‌خواهند یک برجام جدید و موشکی و منطقه‌ای ایجاد کنند. ایران به این درخواست پاسخ مثبت نداد. تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ایران اعمال کردند. ایران‌هراسی، گرسنگی مردم، بازی رسانه‌های، بمباران خبری، فتنه‌افکنی، آن‌ها از تمامی ابزارها استفاده کردند. حال آن‌ها در آستانه انتخابات قرار دارند. ترامپ می‌خواهد به مردم خود بگوید که ایران را محدود و کنترل کرده و برجامی را به آن‌ها تحمیل کرده است. او به جایی رسیده که بسیاری از رهبران اروپایی در مجامع جهانی التماس کرده تا با رئیس‌جمهوری ایران دیدار کند. او تلاش دارد با ایران مذاکره کند. مطمئن باشید، دوره ریاست‌جمهوری ترامپ به پایان می‌‌رسد و ایران به سمت آمریکا نخواهد رفت. نتیجه؟ شکست پس از شکست برای ترامپ.
سید حسن نصرالله در ادامه افزود: وقتی این صحنه را نگاه می‌کنیم دلایل ترور را می‌فهمیم و مسئولیت ما مشخص می شود، ما بر اساس این توضیحات کارهایی را انجام می‌دهیم. سه سال است که ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکاست و گفت که سیاست خارجی ما در منطقه و جهان این است. ببینیم نتیجه سیاست آمریکا چه بوده و چه دستاوردی داشته است. شکست یکی پس از دیگری در سیاست خارجی مخصوصا در منطقه ما، آن هم در آستانه انتخابات دستاورد سیاست خارجی آمریکا بود .

وی در ادامه گفت: از روز اول ترامپ یک هدف بزرگ داشت: سرنگونی نظام اسلامی. «جان بولتون» هم دقیقا در جشن کریسمس سال گذشته در فرانسه در جمع منافقان گفته بود: جشن کریسمس آینده در تهران خواداهد بود؛ بولتون رفت اما تهران سرجایش است. ‎ شکست آنها در سوریه و دستپاچگی آنها در سوریه کاملا مشخص بود. خیانت آمریکا به هم پیمانانش علیه قسد و کردهای شمال سوریه نمود آن بود . یک بار گفت: نیروهایم را می‌برم، یک بار گفت نمی‌برم. آثار دست‌پاچگی مشخص بود و در نهایت گفت یک مقدار نیرو می‌گذارم نه برای حمایت از کردها بلکه برای حمایت از چاه‌های نفت و این دستپاچگی آمریکا در سوریه را نشان می‌دهد. اسرائیلی‌ها گفتند باید اینجا بمانید چون تضمین امنیت اسرائیل است. دوم فشارهای تحریم‌ها و تحریک‌ها، همه پول‌هایی که برای مخدوش کردن چهره مقاومت خرج کردند همه ما به یاد می‌آوریم وقتی پمپئو به لبنان آمد، مقام‌های لبنان را تهدید می‌کرد ۱۵ روز وقت دارید؛ اگر پایگاه‌های لبنان را از بین نبرید، اسرائیل بمباران می‌کند. البته نتوانست کاری از پیش برد. ‎

وی در ادامه افزود: اگر اسرائیلی‌ها ما را بمباران کنند، پاسخی متناسب به آن‌ها خواهیم داد. در روز جهانی قدس در این‌باره حرف زدم. تلاش اسرائیل برای کوچک کردن مقاومت جوابگو نبود. نکته بعدی جنگ یمن است؛ جنگ در یمن جنگی آمریکایی است و بعد سعودی. این جنایتی است آمریکایی. نکته بعدی افغانستان است. ترامپ تلاش دارد با آبرو از آنجا بیرون بیاید. فکر کنید طالبان در کاخ سیاه آن‌ها بنشیند و با آن‌ها مذاکره کند، تردیدی نیست که این توافق‌ها به محاق خواهد رفت و ترامپ آن را لغو خواهد کرد. نکته مهم بعدی توافق یا معامله قرن است که ترامپ و آمریکا چندین سال بر سر آن دارد تلاش می‌کند. رژیم‌های عربی این توافق را به ملت عرب تحمیل کرده‌اند. پایداری فلسطینی‌ها و رهبران‌شان مانع از این شده است. به‌رغم فشارها، مقاومت همچنان پای برجاست. ‎
نصرالله افزود: برادران ما در عراق گوش کنند. آن‌ها می‌گویند در عراق دولتی نیست. به صدا و تصویر خود ترامپ بازگردید. چگونه می‌خواهند نفت را به دست آورند؟ آن‌ها نیروهای خود را در عراق پیاده کرده و نفت را خارج کرده و می‌فروشد. هدف نهایی ترامپ چیست؟ کنترل و فروش ثروت خدادادی نفت. برای همین است که دولتی در عراق نمی‌خواهد. اگر هم دولتی باشد باید زیر سلطه سفیر آمریکا و ارتش این کشور باقی بماند. آن‌ها حاکمیت سیاسی مستقل برای عراق نمی‌خواهند. این ترامپ خودش گفته بود که اوباما و کلینتون داعش را در عراق ایجاد کردند. آمریکا می‌خواهد داعش تا ۳۰ سال در عراق بماند تا بتوانند منابع عراق را استثمار کند.
وی ادامه داد: عراق اینجا شاه بیت این غزل است و همین موضوع باعث شد این جنایت انجام شود. ترامپ خیلی روشن از موضع قدرت صحبت می‌کند. به هیچ نهاد بین‌المللی و به هیچ کس اهمیت نمی‌دهد. او می‌گفت که نفت عراق حق ماست، خودش به چاه‌های نفت در سوریه طمع دارد نفت سوریه در برابر نفت عراق چیزی نیست . ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود گفت که نفت عراق متعلق به ماست تا تمام ضررهایی را که در عراق و منطقه خرج کردیم، باز پس گیریم‎. آنها تصمیم داشتند در مناطق نفت‌خیز بمانند و همه را استخراج کنند و بفروشند و در تصمیم‌های حاکمیتی عراق دخالت کنند و مشکلشان اینجا با شاه بیت غزل با حاج قاسم همین‌جا آغاز شد. چه کسی با آمریکا در عراق رویارو شد. اولا بهانه داعش در عراق از دست رفت. موضع مرجعیت و موضع عراق برای پایان دادن به داعش کاملا قاطعانه بود. حاج قاسم پایه‌گذار پایان داعش بود و حشدالشعبی در کنار نیروهای عراق و حمات مرجعیتی دینی عراق توانست با قاطعیت چند سال پیش این بهانه را از آمریکائی‌ها بگیرند در نتیجه صداها بلند شد که زودتر از خاک ما خارج شوید و داعش تمام شد؛ به خانه‌هایتان بازگردید، اما دیدند با زهم میخواهد بمانند؛ داعش بهانه‌ای برای رسیدن آمریکا به اهدافش در عراق بود.

نصرالله در ادامه گفت: داعش که تمام شد، انتخابات مجلس عراق شروع شد. چه کسانی پیروز شدند؟ نمی‌خواهم از جریان‌های عراقی حرف بزنم. اما اکثریت سیاسی پیروز در انتخابات رویکردی بود که در برابر آمریکا کرنش نمی‌کند و به حاکمیت سیاسی کشور خود فکر می‌کند. آن‌ها همیشه می‌گویند که این افراد وابستگان ایران هستند. اما شخصیت‌ها و جریان‌ها و فراکسیون‌هایی پیروز شدند که مخالف اشغال آمریکا بودند. بر همین اساس حکومت تشکیل شد و همین امر آمریکایی‌ها را ناراحت کرد. عصبانیت آن‌ها از همین امر ناشی شده است. دولت عادل عبدالمهدی با این ایده مخالفت کرده که خاکش به‌عنوان پایگاه حمله به ایران استفاده شود. حکومت عراق مخالفت کرد با معامله قرن. حکومت عبدالمهدی به کشور چین رفت و قراردادهایی با این کشور امضا کرد. ‎
وی ادامه داد: بهترین فرماندهان را کشتند و شهید کردند و همواره افسران آمریکایی پشت انتحاری‌ها داعشی پنهان شده‌اند. آمریکایی‌ها در روزهای اخیر بسیار خواستند فتنه‌انگیزی کنند و تلاش کردند جنگ داخلی به راه بیندازند. موضع‌گیری آگاهانه مرجعیت و فرماندهان و عشایر عراق مانع از این امر شد. آمریکایی‌ها تلاش کردند از طریق بازوهای سایبری و جنگ نرم فتنه‌ای ایجاد کنند. آن‌ها دیدند که دارند عراق را از دست می‌دهند. بازمی‌گردیم به آمریکا. ترامپ برای انتخابات دستاوردی نداشت. پس ترامپ در کاخ سیاه خود در برابر این شکست‌ها قرار داشت، آن هم در آستانه انتخابات. بیایید واقع‌گرا باشیم. ترامپ دستاوردی در سیاست خارجی ندارد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: آمریکا همه قرارداها را برای خودش می­‌خواست برای به یغما بردن ثروت عراق. دولت عبدالمهدی مخالف دشمنی با سوریه بود و مرزهایش را با سوریه باز کرد. این آمریکا را عصبی کرد. پارلمان عراق هم اصرار کرد که آمریکا باید برود. خودشان هم اعتراف کردند که کار ما در عراق سخت شده است. آنها برای آبادانی عراق صدام را سرنگون نکردند بلکه برای منافع خود دست به این کار زدند. اکثریت ملت عراق می‌خواهد آزاد باشد هزاران گروه تروریستی از افغانستان و پاکستان و هزاران نقطه به عراق آوردند. ‎دستاورد ترامپ در سیاست خارجی چیست؟ او باید با مردم آمریکا صحبت کند به ویژه در آستانه انتخابات. بگوید که در دنیا چه کرده است نه فقط در منطقه. باید بگوید با ونزوئلا و مادورو چه کرده است؟ در قبال کره‌شمالی چه دستاوردی داشته است؟ مدام خواسته خود از کره‌شمالی را تکرار کند و گفت که من خلع سلاح هسته­‌ای می­کنم . این سیاست خارجی شیطان بزرگ است. این سیاست خارجه ۳ تا حرف دارد و فقط هم از منطقه ما است:

۱-­ ۴۰۰ میلیارد دلار از عربستان دریافت کرده است

۲ - صحبت از قراردادهای فروش سلاح به کشورهای خائن عربی و مدام به مردم آمریکا می­‌گوید در قراردادهای آینده من برای شما شغل ایجاد کردم

۳- انتقال سفارت آمریکا به قدس‎

وی افزود: اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها به تکفیری‌ها دل خوش کرده بودند و باز اسم سردار سلیمانی را می‌شوند. می‌خواستند با عراقی‌ها بازی کنند و می‌بینند که او باز آنجاست. دلخوش کرده بودند برای تکه‌تکه کردن عراق، ‌اما می‌بینند که نام قاسم سلیمانی آن‌ها را متحد می‌کند و در یمن و افغانستان قاسم سلیمانی هست. این یعنی چه؟ اسرائیل می‌داند که سلیمانی دشمن آن‌هاست. آن‌ها جرات نمی‌کردند که حاج قاسم را ترور کنند. پناه بردند به آمریکایی‌ها. این نماد قوت و قدرت و همدلی محور مقاومت بود که یک روح را در قالب مقاومت مردم دمیده بود. پس این مرد را کشتند. براساس همین، آنان امیدوارند که ضعفی در عراق ایجاد شده و نظام مقاومت تضعیف شود و ارتباط محور مقاومت با ایران کمرنگ شود، ایران بترسد و تسلیم شود. انتقام و خونخواهی سر جای خود است. این روز اولی نیست که با آن‌ها می‌جنگیم. این طرح آمریکا و اسرائیل برای کنترل بر منطقه و مقدسات اسلامی‌-عربی است. تلاش آن‌ها کنترل منابع ما است. آن‌ها حتی به نفت کشف‌ناشده لبنان هم چشم دوخته‌اند. ما می‌خواهیم که ثروت‌هایمان برای ما باشد. ‎

سید حسن نصرالله ادامه داد:‌ سران آمریکا نگاه کردند تا ببیند که حضورشان چه دستاوری دارد، وقتی چیزی ندیدند به هنگام انتخابات ترامپ و کاخ سیاه مجبور شدند وارد یک مرحله جدید شوند که آن قاسم سلیمانی بود.

وی تاکید کرد: ما در برابر یک حادثه ترور نیستیم ما در آغاز یک مرحله در منطقه هستیم. آنها جنگ جدیدی را در منطقه آغاز کردند؛ گفتند چه کنیم محور مقاومت را بشکنیم؟ ایران را بلررزانیم، دوباره اعتماد هم‌پیمانان را به دست آوریم؟ جنگ یک ماجراجویی بزرگ است. بنابراین اقدامی انجام داد که مرحله تازه باشد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: اسرائیل درگیر باریکه غزه است و محال است به آنچه می‌خواهد برسد. آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند جنگ با ایران خطرناک است و ماجراجویی جهانی خواهد بود. بنابراین کمتر از جنگ چه چیزی است که ما را در برابر یک مرحله جدید قرار دهد؟ به چیزی که رسیدند، همان حاج قاسم بود. رفتن به محور مقاومت بود.

وی افزود: در اول سال میلادی دیداری با حاج قاسم داشتم، به ایشان گفتم این سال با دیدن شما زیبا شد. قبل از آن پیش ما بود و گفتم آمریکایی‌ها هجمه وسیعی در رسانه‌ها علیه شما به راه انداختند. این جنگ رسانه‌ای پشتش هست. ایشان گفتند فرصت شهادت از دست ما م‌ رود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: کارشناسان می‌گفتند که سلیمانی همه جا هست. در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق حضور دارد.

وی در ادامه افزود: ما منتظر اوامر رهبر هستیم. می­‌رویم سراغ عراق. آمریکا دلخوش بود که حشدالشعبی را با این حمله تضعیف می­‌کند و عراقی­‌ها دچار جنگ و شکست داخلی می‌شوند و آنها می‌ترسند و البته پاسخ عراقی­‌ها هم شروع شد با تشییع شهدا. مهم­ترین هدف آمریکا فتنه‌انگیزی بین ایران و عراق بود اما دیدیم که شهدای ایرانی و عراقی با هم در کربلا و نجف تشییع شدند.

نصرالله تصریح کرد: در سوریه، باید تلاش خود را ادامه دهیم و پایداری کنیم. نباید کسی نگران باشد و بترسد از شهادت این بزرگواران. طبیعی است که در جنگ‌ها رهبران به خاک می‌افتند. مردم باید با رشادت راه خود را ادامه بدهند. اما ما در جنبش‌های مقاومت دو وظیفه داریم: هدف ترامپ چه بود؟ ترساندن ما. آن‌ها فهرستی از اهداف خود برای ترور ارائه کرده‌اند. هدف از این کار چیست؟ ترس ما و عقب‌نشینی‌مان. اولین پاسخ جنبش‌ها مقاومت این است که باید پایداری کنند و مسیر خود را ادامه دهند. ما ضعیف نمی‌شویم و عقب‌نشینی نمی‌کنیم. آرایش خود را ادامه می‌دهیم. شهادت سردار سلیمانی اراده ما را تقویت می‌کند.

نصرالله ادامه داد: اگر کشورهای منطقه این رویکرد را پیش بگیرند، چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت؟‌ ما نباید تنها شعار بدهیم. باید دقیق باشیم. وقتی افسران آمریکا عمودی بیایند و افقی بازگردند، ترامپ خواهد فهمید که منطقه را به‌کل از دست داده است. باید اراده ما در محور مقاومت این باشد که پاسخ به خون قاسم سلیمانی و خروج تمامی نیروهای آمریکایی از منطقه باشد. اگر این هدف محقق شود و محقق هم خواهد شد، مطمئن باشید، آزادسازی قدس شریف و مقدسات ما در فلسطین راحت‌تر روی خواهد داد.‎

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: در کربلا و نجف، وفاداران، مردم عراق، جریان‌های سیاسی، علما، حکومت، نخست‌وزیر و پارلمان بیانه‌هایی صادر کرده و به شدت این ترور را محکوم کردند.

وی با تاکید بر این که نخستین اقدام خروج آمریکایی‌ها از عراق است، گفت: این جادو دامن جادوگر را گرفت، به نمایندگان پارلمان عراق می‌گویم چشم همه به شما دوخته است؛ نخست‌وزیر آماده است که از این توافق با آمریکایی‌ها خارج شوند البته امروز نمایندگان تاکید کردند که این کار را خواهند.

سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: البته آمریکایی‌ها شیاطین دنیا را بسیج کردند که عراقی‌ها این طرح را تصویب نکنند. خواهش ما از براداران عراقی این است قانون را صادر کنند. هدف این است آمریکایی‌ها باید ساقط شوند. من رهبر عراقی‌ها نیستم که تصمیم بگیرم اما با شناختی که از آن‌ها دارم می‌دانم کسی که در در مکتب عباس و حسین درس خوانده است هیچ گاه اجازه نمی‌دهد یک سرباز آمریکایی در عراق بماند.

وی خطاب به مردم عراق گفت: ای ملت شریف عراق چیزی که در حال حاضر دقیق‌ترین پاسخ به ترور حاج قاسم و ابومهندس است، خارج شدن آمریکایی‌ها از عراق است. آمریکایی‌ها حاج قاسم و ابومهندس را ترور کردند که عراق را از دست ندهند اما به گفته کارشناسان آمریکایی، آنان عراق را از دست دادند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: حاج قاسم پشتیبان مقاومت عراق بود، از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ به مقاومت عراق کمک کرد. خون حاج قاسم و ابومهدی المهندس آزادسازی دوم عراق را رقم می‌زند.

وی با اشاره به مطرح شدن تقاص عادلانه برای خون سردار شهید سلیمانی، گفت: در رسانه و جلسات و غیره مطرح می‌شود قصاص باید عادلانه باشد؛ قصاص عادلانه چیست؟ ترور یک شخصیت هم سطح حاج قاسم؟ ترور فرمانده جنگ آمریکا؟ آنان شخصیتی ندارند که هم وزن سلیمانی باشد، کفش سلیمانی ارزشش از ترامپ بیشتر است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: هیچ کس با حاج قاسم برابری نمی‌کند. قصاص عادلانه این است که وجود نظامی آمریکا در منطقه پاک شود. هر افسر و سرباز ارتش آمریکا که حاج قاسم را کشتند، باید تاوانش را بدهند.

وی تاکید کرد: برخلاف آنچه که آمریکایی‌ها سعی می‌کنند از ما برای مردمشان تروریست بسازند؛ ما با ملت، مردم و شهروندان آمریکایی کاری نداریم، قصاص برای شهروندان عادی نیست، قصاص عادلانه برای کسانی است در دایره هدف ما هستند .

حسن نصرالله تاکید کرد: پاسخ طبیعی است که مجرمان و جنایتکاران را از بین ببریم من مسئولیت حرف‌هایم را بر عهده می‌گیرم، اگر ترور حاج قاسم را عادی بگیریم آغاز خطرناکی خواهد بود.

وی ادامه داد: آنان می‌خواهند جان و ذخایر ما را بگیرند اما نمی‌گذاریم محور مقاومت را بگیرند، درست است که ما در خودمان اختلاف داریم، اما اجازه نمی‌دهیم آسیبی به مقاومت برسد. مشخص است که چه کسی جنایت را انجام داده است. اما در این سوی معادله اگر شخصیتی غیر از حاج قاسم را ترور می‌کردند شاید می‌گفتیم به خود ایرانی ها ربط دارد، اما سلیمانی فقط ایرانی نیست، سلیمانی یعنی کل محور مقاومت سلیمانی یعنی سوریه یعنی عراق یعنی افغانستان و همه رزمندگان اسلام. سلیمانی یعنی امت، او فقط یک موضوع صرف ایرانی نیست ایرانی‌ها می‌دانند چه کنند. اما این از ما رفع مسئولیت نمی‌کند. به همه دوستان مقاومت و منطقه می‌گویم ایران از شما کمک نمی‌خواهد ایران از شما چیزی نمی‌خواهد. خودش تصمیم می‌گیرد. اراده مسئولان ایران شفاف است. شفاف بگویم ایران از شما و متحدانش انتظاری ندارد؛ حتی از کسانی که به آنها ۴۰ سال کمک کرده است. ایران یکی از بزرگ‌ترین مردانش را از دست داده است. ما باید همه منطقه را به سمت قصاص عادلانه پیش بریم. ‎ پایان صحبتم این است که احمق­‌هایی که دور ترامپ هستند، نمی­‌دانند چه حماقتی کرده‌­اند. این نادانان نمی­‌دانند چه غلطی کرده‌­اند.

من اینجا از ادبیات حضرت زینب (س) استفاده می­‌کنم، چه خون‌­ها که از ماریختید اما باید بگویم که این خون عادی نیست، داستانش فرق می­­‌کند، ما قصاص عادلانه از خون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را خواهیم گرفت. من غبطه می‌­خورم. من برای این عاقبت نیک خوشحال هستم. سردار سلیمانی در همه جبهه‌­ها حضور داشت و در همه حوزه‌­ها تلاش کرد. ما از این ترور نترسیدیم بر عکس خون پاکش فرصتی است برای امت که از اشغال و استکبار رها شود. مطمئن باشید پیروزی نزدیک است. ای ملت مقاومت! ای طرفداران مقاومت! ای بهترین مردم! ما راهتان را ادامه خواهیم داد و خونتان پایمال نخواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: