کد خبر: ۸۳۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
تعداد بازدید: ۱۷۳
نیویورک تایمز:
نیویورک تایمز در گزارشی به تصمیم ترامپ در راستای ترور سردار سلیمانی پرداخت و نوشت: ترور سردار سلیمانی مخالفانی داشت اما چندین نفر از نزدیک‌ترین نزدیکان ترامپ مانند «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، مشوقان اصلی ترامپ برای اجرای این تصمیم بودند.

اگر یکی از متحدان ترامپ به استقبال سردار سلیمانی می‌رفت، دستور حمله لغو می‌شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، در واکنش به حمله به سفارت آمریکا در بغداد، ترور سردار سلیمانی یکی از گزینه‌هایی بود که پنتاگون به ترامپ ارائه کرد اما شاید تصور نمی‌شد که ترامپ این گزینه را که شدید‌ترین گزینه بوده است، مدنظر قرار دهد.

ترور سردار سلیمانی مخالفانی داشت اما چندین نفر از نزدیک‌ترین نزدیکان ترامپ مانند «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، مشوقان اصلی ترامپ برای اجرای این تصمیم بودند.

درست است که مقام‌های ارشد نظامی آمریکا گزینه ترور سلیمانی را مطرح کردند اما فکر نمی‌کردند که ترامپ این گزینه را تأیید و اجرایی کند.

به گفته مقام‌های دولتی و وزارت دفاع آمریکا، ترامپ ابتدا گزینه ترور را رد کرد اما نهایتاً ترامپ به شدیدترین گزینه روی آورد و مقام‌های پنتاگون را متعجب کرد.

 به نقل از نیویورک تایمز، بعد از تصمیم ترامپ فرماندهی عملیات‌های ویژه ارتش آمریکا مترصد فرصتی برای ترور سردار سلیمانی بود. مقام‌های اطلاعاتی و نظامی این حمله را بر اساس اطلاعاتی که توسط جاسوسان و خبرچین‌ها و نهادهای اطلاعاتی و رادارها و تجهیزات خود کسب کرده بودند ترتیب دادند و فقط به دنبال اجرای فرمان ترور بودند. در نهایت روز جمعه این اتفاق افتاد. البته این حمله بستگی داشت که چه کسی به استقبال سردار سلیمانی برود اگر فرد دیگری به استقبال سردار سلیمانی می‌رفت که از متحدان ترامپ بود این حمله لغو می‌شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: