کد خبر: ۸۳۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳
تعداد بازدید: ۱۷۲
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: انتخاب این زمان برای ترور سردرا سلیمانی نتیجه پیشنهادات مشاوران نادان رئیس‌جمهور آمریکا است و به دلیل به نزدیک بودن به انجام استیضاح و تاثیرگذاری بر نتیجه آن بوده؛ بنابراین آنها با انجام این جنایت سعی کرده‌اند که یک مشکل داخلی را حل کنند که البته تبعات آن می‌تواند کل منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار دهد..

انتخاب زمان ترور فرمانده سپاه قدس به دلیل نزدیکی به زمان استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا بود/ آمریکا می‌خواهد مجددا عراق را اشغال کندبه گزارش خبرداغ، صباح زنگنه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط نیروهای ایالات متحده در خاک عراق،‌ در ارزیابی این اقدام کاخ سفید گفت: حتما چنین اقدام بزرگی یک تصمیم یک شبه نبوده و معلول و حاصل مدت زمان زیادی بوده است؛ بارها و بارها هم مقام‌های آمریکایی رسما خواست خود در ترور این فرمانده سپاه پاسداران را اعلام کردند و آخرین اظهار نظر نیز متعلق به جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین ایالات متحده است که در شهریور ماه تعبیری داشت که ما سلیمانی را هدف گرفته‌ایم. 

وی ادامه داد: این مطالب قبلا هم اشاره شده است؛ بنابراین با طراحی از پیش انجام شده و با قصد و نیت حتمی توسط مقام‌های آمریکا این جنایت انجام گرفت. این نیات البته جنایت را بزرگ‌تر می‌کند و از طرف دیگر مسئولیت عواقبش هم به طور دقیق متوجه طراحان و عاملان این اقدام است. 

زنگنه افزود: حالا اما این سوال مطرح می‌شود که سردار سلیمانی که در صحنه‌های عملیات مبارزه با داعش در عراق و سوریه حضور داشته؛ چرا در آن ایام این جنایت را مرتکب نشدند که به نظر می‌آید نگران بودند این جنایت را زودتر از موعد مرتکب شوند و از طرفی می‌خواستند با تلاش‌های سپاه قدس ایران داعش نابود شده و کاخ سفید روی آن مانور تبلیغاتی دهد. 

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: با این حال انتخاب این زمان به نظر می‌رسد نتیجه پیشنهادات مشاوران نادان رئیس‌جمهور آمریکا است و به دلیل نزدیک بودن به انجام استیضاح و تاثیرگذاری بر نتیجه آن بوده؛ بنابراین آنها با انجام این جنایت سعی کرده‌اند که یک مشکل داخلی را حل کنند که البته تبعات آن می‌تواند کل منطقه و جهان را تحت تاثیر قرار دهد. 

وی در تشریح اهداف ایالات متحده در این ترور و تبعات این اقدام بر منطقه خاورمیانه نیز گفت: به نظر می‌رسد آمریکا می‌خواهد عراق را مجددا اشغال کند و این کشور در اشغال سال ۲۰۰۳ نتوانسته به همه اهداف خود برسد و حالا می‌خواهد مجددا این کشور را اشغال کرده و همه نیروهای مخالف را از سر راه خود بردارد که این افراد شامل مقامات داخلی و حکومتی عراق نیز می‌شود و در ابتدا نیز سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس از مهمترین موانع این اقدام بودند. 

زنگنه گفت: کاخ سفید می‌بیند که همه طرح‌های آمریکایی‌ها در خاورمیانه تا کنون با شکست مواجه شده و حالا می‌خواهد با ایجاد تنش، ترور، ایجاد فشار و با اشغال و ایجاد ممنوعیت و محدودیت مالی و اقتصادی و به کارگیری همه روش‌ها اهداف شوم خود را در منطقه پیش ببرد؛ البته واضح است که چنین اقداماتی تنها تنش را در منطقه افزایش می‌دهد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: