کد خبر: ۸۳۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
تعداد بازدید: ۴۶۳
سرمربی سابق تیم‌های لیگ برتری در خصوص شرایط لیگ صحبت کرد.

پیروانی: قصد توهین به استراماچونی را نداشتم/ کالدرون نیاید هم مربی ایرانی خوب به جایش زیاد داریمبه گزارش خبرداغ ، غلامحسین پیروانی یکی از آن چهره‌های فوتبالی است که در چند سال اخیر کمتر خبری از او به گوش رسیده و دیگر مثل سابق در کنار فوتبال دیده نمی‌شود. او که از چهره‌های تاثیرگذار فوتبال شیراز و فوتبال ایران در دهه گذشته بوده همچنان عقاید جالبی در خصوص تیم‌های لیگ برتری و مقایسه مربیان خارجی با ایرانی‌ها دارد و در خصوص سو تفاهمی که چند روز قبل میان او و هواداران استقلال پیش آمده بود هم توضیحاتی دارد.

 

پیروانی در خصوص اینکه فوتبال ایران را پیگیری می‌کند و نظرش در مورد وضعیت لیگ برتر اظهار داشت: فوتبال را به طور جدی و دقیق پیگیری می‌کنم و حتی بیشتر از قبل و با دقت و حساسیت بیشتری نسبت به گذشته پیگیر بازی‌ها هستم. لیگ ما شرایط خوبی دارد ولی شکل برنامه‌ریزی بازی‌ها و اینکه هر چند هفته یکبار شاهد تطعیلی بازی‌ها هستیم به کیفیت رقابت‌ها و تیم‌ها ضربه می‌زند. یک مورد دیگر هم مادی شدن بیش از حد فوتبال ایران است و هزینه‌ها باعث شده معنویت از فوتبال ایران دور شود. فواره چون بالا رود سرنگون شود. این همه هزینه باعث شده زحمت‌هایی که افراد خدوم فوتبال می‌کشند هم دیده نشود.

 

وی در مورد وضعیت استقلال و پرسپولیس و جدایی مربیان خارجی این تیم هم گفت: به هرحال شرایط همین است ولی به نظرم به مربیان ایرانی در فوتبال ما به اندازه مربیان خارجی بها و شخصیت داده نمی‌شود. مربی خارجی چون هزینه زیادی برایش شده فرصت داده می‌شود تا برنامه‌هایش را پیاده کند ولی مربی ایرانی تا 2 بازی نتیجه نگیرد می‌گویند بفرما.

 

پیروانی در مورد اختلاف میان کالدرون و افشین پیروانی که برادرش است گفت: من نمی‌دانم این اختلاف از کجا شکل گرفته است و برادر من گناهش چیست؟ اگر کاری مرتکب شده بیایند بگویند که این کار را کرده است. من با برادرم صحبت نکردم ولی فقط می‌دانم او عاشق فوتبال است و دوست دارد خدمت کند. خدا را شکر از لحاظ مالی به خاطر ارث پدری‌مان مشکلی نداریم که بخواهیم دنبال برخی مسائل باشیم. پدر ما عمر کوتاهی داشت و در 52 سالگی به رحمت خدا رفت و خدا بیامرزدش. ما باید عادل باشیم و با عدالت صحبت کنیم. دو روز از شهادت سردار سلیمانی گذشته است و من وقتی خبرش را شنیدم خیلی ناراحت شدم. آدم بزرگی بود و شخص مهمی را از دست دادیم. در مورد شهید سلیمانی بنویسید که خالق اگر دیر گیرد سخت گیرد و این در مورد ایشان واقعاً صدق می‌کند.

 

مربی اسبق فجرسپاسی در مورد وضعیت استراماچونی و نقل قولی که از او در مورد این سرمربی ایتالیایی منتشر شده بود هم گفت: من هرگز به کسی بی‌ادبی نکردم و قصدم نبود به آن بنده خدا هم حرف بدی بزنم بلکه همه بحثم این بود که نباید شأن و شخصیت خودمان را پایین بیاوریم. مگر قطحی مربی آمده است؟ مگر وقتی حضرت بلال فوت کرد دیگر اذان گو نداشتیم؟ او دوست نداشت بماند و گذاشت رفت. هرچه هم گفت به او گفتیم چشم و گفت قرارداد 2 ساله را بکنید یک ساله و گفتیم چشم ولی نمی‌خواست بماند. خواهی که جهان در کف اقبال تو باشد، خواهان کسی باش که خواهان تو باشد. مگر فرهاد مجیدی مربی کوچکی است؟ چرا از او حمایت نمی‌کنید؟ من دلم می‌سوزد که مربیان ایرانی را کوچک می‌کنند. مگر با بزرگانی مثل حشما مهاجرانی و حسن حبیبی و مرحوم پورحیدری و علی پروین مقام نیاوردیم؟ چرا حمایتی که از مربیان خارجی می‌شود را از امثال قلعه‌نویی‌ها و منصوریان‌ها و مظلومی‌ها و مجیدی‌ها انجام نمی‌دهیم؟ کی‌روش که مربی خوبی بود در 2 جام ملت‌های آسیا نتیجه نگرفت. یک بار مقابل عراق در پنالتی مغلوب شد و یک بار هم مقابل ژاپن شکست خورد. مگر اتفاقی افتاد و آسمان به زمین آمد؟ همه حرف من همین است. من احترام همه مربیان را دارم و مربیان خارجی هم محترم هستند و هرگز به کسی بی‌احترامی نکردم.

 

پیروانی در مورد وضعیت کالدرون هم گفت: امیدوارم برگردد ولی اگر برنگشت هم ایران و ایرانی را کوچک نکنید و در ایران هم مربیان خوبی داریم که نتیجه بگیرند. مگر کالدرون اوایل خوب نتیجه گرفت؟ ولی پایش ایستادند تا شرایطش جور شد و توانست نتیجه بگیرد به خدا اگر به مربی ایرانی هم فرصت بدهید همین می‌شود. من نه آبی هستم و نه قرمز ولی همه تیم‌ها را دوست دارم و از سر دلسوزی حرفی می‌زنم.

 

وی در مورد اینکه کدام تیم‌ها مدعی قهرمانی هستند هم خاطرنشان کرد: به نظرم وضع سپاهان خوب است و مدعی اصلی قهرمانی هستند و پشت سر سپاهان، پرسپولیس و استقلال شانس دارند. تیم‌هایی که خوب هزینه کردند و نمی‌شود گفت چرا هزینه می‌کنند چون دوست دارن موفق شوند. ولی آیا وزیر ورزش این شارژی که برای این تیم‌ها انجام می‌دهد را برای فجر و برق و ابوملسم و ملوان و آرارات و بانک ملی و راه‌آهن انجام می‌دهد؟ مشخص است که نه. چون مثل آنها کار نکردند و نباید هم این هزینه‌ها برایشان انجام شود. خدا عادل است.

 

سرمربی سابق تیم‌های لیگ برتری در مورد وضعیت تیم امید که برادر دیگرش امیرحسین در کادرفنی آن حضور دارد هم گفت: برای تیم امید آرزوی موفقیت می‌کنم و خوشحالم که تدارک خوبی برای این تیم دیده شد. زمانی که من سرمربی تیم امید بودم نتوانستم بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده و بختیار رحمانی را همراه خودم ببرم و اینها نفرات کلیدی بودند ولی حالا خدا را شکر همه نفرات را همراه دارند. خدا پدر کفاشیان را بیامرزد که در برنامه مرحوم شفیع آمد و گفت برای تیم امید کاری نکردیم و بذری نکاشتیم که برداشت کنیم و هر چه نتیجه گرفتند کار خودشان است. آن دوره مقابل ژاپن و کره 4-3 و 2-1 باختیم و خوب بازی کردیم و این تیم‌ها هم یکی‌شان سوم و یکی‌شان چهارم المپیک شد. برای استیلی آرزوی موفقیت می‌کنم و همان شخصیتی که برای تیم بزرگسالان قائلیم را باید برای تیم امید هم قائل باشیم.

 

پیروانی در مورد اینکه قصد بازگشت به فوتبال و لیگ برتر را دارد یا نه هم گفت: من در شیراز آکادمی دارم و 600 نفر شاگرد زیر دستم کار می‌کنند و تیم پیشکسوتان برق شیراز را هم دارم و به همین راضی هستم. فوتبال الان جوری شده بهترین بازیکن را هم داشته باشی ولی نتوانی پولش را بدهی نتیجه نمی‌گیری و با زمان ما متفاوت است. من خودم آدم خدا ترسی هستم و دست به کارهایی برای ماندن نمی‌زنم و همین باعث می‌شود که نتوانم در این شرایط فعالیت کنم. الان بعضی‌ها نان را در خون می‌زنند و این اصلاً در من وجود ندارد. من بچه خودم در فجر 5 سال بازیکنم بود ولی 40 دقیقه به او بازی دادم.

 

وی افزود: زمانی که من فجرسپاسی را داشتم بارها استقلال و پرسپولیس را شکست دادیم و بعضی وقت‌ها هم باختیم ولی در استادیوم 25 هزار نفره خودمان 23 هزار نفر استقلال و پرسپولیس را تشویق می‌کردند و از تیم شهر خودشان حمایت نمی‌کردند و به نوعی مقابل آنها میهمان بودیم ولی خدا را شکر الان شرایط بهتر شده است.

 

پیروانی در پایان گفت:‌ یک بار دیگر شهادت سردار سلیمانی را تسلیت می‌گویم.

ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: