کد خبر: ۸۳۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
تعداد بازدید: ۱۴۸
معاون اول رییس جمهوری گفت: در ۹ ماه گذشته و در شرایط تحریم حجم مبادلات کشور با دنیا بیش از ۷۰ میلیارد دلار بود که تا پایان سال ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

جهانگیری: درآمد کشور در تحریم در ۹ ماه گذشته ۷۰ میلیارد دلار بوده؛ تا پایان سال به ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد/ آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند دارو تحریم نیست؛ برای خرید دارو به پول نفت نیاز است که سیستم بانکی را از انتقال پول منع کرده اند / وقتی یک کشور زورگو توافق با ۶ کشور را بر هم می‌زند، حتماً مشکلاتی پیش می‌آید / هیچ وقت فکر نمی‌کردیم کشور‌های اطراف ما هر کدام با مسائل مواجه شوند که همه کشور‌ها را تحت تأثیر قرار دهدمعاون اول رییس جمهوری گفت: در ۹ ماه گذشته و در شرایط تحریم حجم مبادلات کشور با دنیا بیش از ۷۰ میلیارد دلار بود که تا پایان سال ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش  خبرداغ ، اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در مراسم روز پرستار که در سالن همایش های برج میلاد با حضور وزیر بهداشت و درمان و جمع زیادی از کادر پزشکی و پرستاری کشور برگزار شد، افزود: از جامعه پزشکی و پرستاری کشور از عمق دل تشکر می‌کنم چرا که نگذاشتند مهمترین نیاز مردم در اثر تحریم دچار کمبود شود.

معاون اول رییس جمهوری افزود: در دارو و تجهیزات پزشکی به دلیل تحریم‌های آمریکا موانعی پیشروی بخش بهداشت و درمان به وجود آمد اما با افزایش تولید داخلی دارو و تجهیزات پزشکی مشکلات تا حدود زیادی رفع شده است.

وی در ادامه به حضور آمریکایی‌ها در منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در هرجای این منطقه حضور پیدا کردند ناامنی و مزاحمت ایجاد کردند. سال هاست که در افغانستان و عراق حضور دارند و مردم آنها یک روز خوش ندیدند.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: نیروی خارجی مستقر در منطقه برای اینکه نمی توانند به استقرار امنیت و آرامش کمک کنند، خودشان عامل نامنی هستند.

وی افزود: هر حکومت و دولتی در هر نقطه‌ای از دنیا با مسائل پیش بینی نشده مواجه می‌شود و دولت‌ها وقتی بودجه را می‌بندند و برنامه پنج ساله را تصویب می‌کنند، یعنی یک مسائلی را پیش بینی می‌کنند و متناسب با آن، منابع می‌بینند.

جهانگیری ادامه داد: حتی در بودجه سالانه گاهی اوقات ردیف‌های هزینه‌های پیش بینی نشده نیز اختصاص می‌یابد، اما گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که کسی فکر آن را نمی‌کند. مثل زلزله کرمانشاه و سیلی که در چند استان رخ داد.

وی افزود: هیچ وقت فکر نمی‌کردیم کشورهای اطراف ما هر کدام با مسائل و مشکلاتی مواجه شوند که همه کشورها را تحت تأثیر قرار دهد.

معاون اول رئیس جمهور، گفت: در سال ۹۲ که آمدیم به این نتیجه رسیدم که اصلی ترین اولویت دولت، تعامل با دنیا، حل مسئله هسته‌ای، کنترل تورم و اجرای طرح تحول سلامت است و به سرعت توانستیم در این مسائل به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: وقتی با ۶ کشور توافق می‌کنیم و یک کشور زورگو آن را بر هم می‌زند، حتماً مشکلاتی پیش می‌آید. آمریکایی‌ها ظالمانه ترین تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی ایران وضع کردند و از برجام خارج شدند. در نتیجه منابع اقتصادی کشور تحت تأثیر قرار گرفت.

جهانگیری گفت: حداقل ۵۰ میلیارد دلار درآمد نفتی کشور هر سال تحت تأثیر این جریانات قرار گرفت و صادرات و واردات ایران که نیاز اقتصاد کشور است، به همین شکل با موانعی مواجه شد.

وی افزود: با تمام این مشکلات، در ۹ ماهه اول سال جاری حجم مبادلات ما بیش از ۷۰ میلیارد دلار بوده است.

معاون اول رئیس جمهور، با تقدیر از تلاش جامعه پزشکی و پرستاری کشور که در چنین شرایطی اجازه ندادند مردم دچار آسیب شوند، گفت: آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند دارو تحریم نیست، زیرا برای خرید دارو به پول نفت نیاز است و از طرف دیگر، سیستم بانکی را از انتقال پول منع کرده اند.

برگرفته از ایرنا و مهر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: