کد خبر: ۸۳۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶
تعداد بازدید: ۲۲۶
ارتش عراق اعلام کرد، تمامی اعضا و حامیان حشد الشعبی محوطه بیرونی سفارت آمریکا در بغداد را تخیله کرده‌اند و سفارت آمریکا در بغداد نیز تایید کرد که تمامی فعالیت‌های کنسولی تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد.

حامیان حشد الشعبی از مقابل سفارت آمریکا خارج شده‌اند/ فعالیت‌های کنسولی آمریکا متوقف شدارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمامی معترضان مقابل سفارت را تخلیه کرده، چادرها را برچیده و نیروهای امنیتی به طور کامل امنیت محوطه سفارت آمریکا در بغداد را تامین کرده‌اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری رویترز، اعضا و هواداران حشد الشعبی که علیه حملات هوایی آمریکا در عراق اعتراض کرده بودند، امروز (چهارشنبه) خروج از محیط سفارت این کشور در بغداد را آغاز کرده‌ و به طور کامل از مقابل سفارت خارج شده اند.

 

اگرچه این خروج از سوی اعضا و هواداران حشد الشعبی در عراق آغاز شده اما برخی از حامیانشان هنوز در محوطه سفارت آمریکا باقی مانده‌اند.

تا چهارشنبه بعدازظهر بسیاری از این اعضا و هواداران حشد الشعبی محوطه مقابل سفارت آمریکا را ترک کرده و کمپی اعتراضی در مقابل یک هتل در نزدیکی سفارت ایجاد کرده‌اند.

یک گروه کوچک از اعضا و هواداران حشد الشعبی اما هنوز در محوطه سفارت آمریکا در بغداد هستند و گفته‌اند، تا زمانیکه نیروهای آمریکایی از عراق اخراج نشوند، دست از اعتراض برنمی‌دارند و محوطه سفارت را ترک نمی‌کنند.

تحصن امروز در پی حمله و آتش زدن دو درب سفارت و برج‌های مراقبت آن در روز سه‌شنبه بود. تحصن کنندگان قصد برگزاری تحصن نامحدود داشتند و در اطراف سفارت آمریکا چادرهایی‌ را برپا کرده‌ و گفته بودند، به تحصن خود ادامه می‌دهند.

ایسنا
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: