کد خبر: ۸۳۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
تعداد بازدید: ۷۰۳
خداداد عزیزی، پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: مدیران ما آنقدر به سرمربی استقلال گفتند فردا، فردا و آنقدر حقایق را از او پنهان کردند تا بالاخره به سیم آخر زد و سیم‌ترمزش پاره شد.

واکنش جالب خداداد به قهر استراماچونی؛ سیم‌ترمز پاره کرده!به گزارش خبرداغ  به نقل از میزان، خداداد عزیزی در خصوص شرایط فوتبال ایران، لیگ برتر، وضعیت قرارداد با مربیان و بازیکنان خارجی‌، استعفای رئیس فدراسیون فوتبال و... به صحبت پرداخت که می‌خوانید:

 

*نظرتان در مورد نیم فصلی که از لیگ برتر گذشت، چیست؟
بازی‌های خوبی را دیدیم و به نظرم شرایط بد نبود. برخی تیم‌ها روند رو به رشدی داشتند و تعدادی از تیم‌ها فراز و نشیب دیدند.

 

*آیا پیشرفتی در لیگ‌مان دیدید؟ نحوه بازی‌ها، شرایط تیم‌ها، علم مربیگری یا تاکتیکی که نظرتان را جلب کند؟
نه پیشرفت خاصی در لیگ و فوتبال‌مان ندیدم. شرایط لیگ فرق زیادی با لیگ‌های قبل نمی‌کند. شاید نسبت به سال‌های گذشته حتی جذابیت‌های فوتبال‌مان کمتر هم شده باشد.

 

*ستاره لیگ و بهترین بازیکن نیم فصل اول کدام بودند؟
مهدی ترابی پرسپولیس، وریا غفوری استقلال و محمد محبی سپاهان.

 

*بین بازیکنان خارجی چطور؟ شیخ دیاباته را پسندیدید؟
از نظر من سه بازیکن ایرانی که گفتم، کیفیت خوبی داشتند و عملکردشان بهتر از کل بازیکنان لیگ بود چون برای تیم‌های‌ خود مفیدتر بازی کردند.

 

*بهترین بازیکن نیم فصل چه کسی بود؟
نمی‌توانم بین ترابی، محبی و غفوری، بهترین بازیکن را انتخاب کنم. بگذارید بازی‌ها تمام شود و در پایان فصل به این سوال پاسخ می‌دهم.

 

*و از نظر شما کدام مربی توانست بهترین عملکرد را در ۱۶بازی گذشته داشته باشد؟
استراماچونی سرمربی استقلال عملکرد بسیار خوبی داشت و نشان داد که مربی کاربلد و باانگیزه‌ای است. فراموش نکنید که او چند هفته اول نتایج خوبی نگرفت و دیدیم که چند بار تیمش در آخرین دقایق گل دریافت کرد اما اینکه توانست بعد از ۵، ۶ هفته استقلال را راه بیندازد و آنطور فوتبال بازی کند، نشان می‌دهد مربی‌ای است که باید مورد تحسین قرار بگیرد.

 

*پس چرا قهر کرد و رفت؟
فکر می‌کنم او آدم نرمالی است. آدم نرمال هم، وقتی تیمش به شرایط ایده‌آل رسیده، همه چیز را رها نمی‌کند و قید همه چیز را نمی‌زند. باید به این نکته توجه کرد که به هر حال جدایی به این شکل از استقلال، برایش تبعاتی داشته و در ایتالیا هم در مورد این مربی صحبت می‌شود. قطعا یکسری مشکلات وجود دارد که استراماچونی را به این نقطه رساند. بخشی از آن را شنیدیم و بخش دیگر را نمی‌دانیم. واقعیت را به شما بگویم؛ پشت پرده این مدل جدایی یک مربی از تیمش به این زودی مشخص نمی‌شود. من فکر می‌کنم آنقدر به او گفتند فردا، فردا و آنقدر حقایق را از او پنهان کردند تا بالاخره به سیم آخر زد و سیم‌ترمزش پاره شد! کاری با او کردند که قید همه چیز را زد و رفت.

 

*شما فکر می‌کنید استراماچونی از کار در ایران خسته شد؟
من نمی‌خواهم از واژه «دروغ» استفاده کنم، اما معتقدم یک وقتی آدم دچار دندان‌درد می‌شود، شاید چندبار به دنبال عصب‌کُشی برود، شاید داندانپزشک هم کارش را به خوبی انجام ندهد، اما بالاخره یک روز به خودش می‌گوید این دندان را باید کشید و همه را راحت کرد! شاید استراماچونی به این نتیجه رسید که ادامه دادن با این وضعیت و شیوه مدیریت خیلی آزارش می‌دهد. البته به لحاظ حرفه‌ای فکر می‌کنم مسائل دیگری هم در میان بود که برای ادامه حضور در ایران، او را سست کرد. من نمی‌توانم در موردش قضاوت کنم. حالا اینکه به استقلال و ایران برمی‌گردد یا نه، تصمیم شخصی اوست. هر چند پشت پرده‌ها بالاخره مشخص می‌شود و چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.

 

*البته استقلالی‌ها تنها نیستند، چون پرسپولیسی‌ها هم کالدرن را عصبانی کرده‌اند!
من در جریان اخبار فوتبال هستم، ولی متاسفانه اطلاعاتی از چند و چون ماجرا ندارم و در این شرایط اظهارنظر من فایده‌ای ندارد.

 

*در خصوص فسخ‌قرارداد مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی با فدراسیون چطور؟ صحبت می‌کنید؟
واقعا من هنوز نفهمیدم ویلموتس چطور با آن سرعت فسخ‌ قرارداد کرد و بعد هم این اتفاقات رخ داد. ما در واقع همه چیز را در مورد مدل عقدقرارداد و اتفاقاتی که رخ داده، نمی‌دانیم. به همین خاطر وقتی از اوضاع بی‌خبریم نمی‌توانیم نظری بدهیم.

 

*بیشتر دوست داریم از زبان شما بشنویم که چرا فوتبال ما به این حال و روز افتاد؟
واقعیت این است که مدیریت فوتبال، تخصص می‌خواهد. نمی‌دانم چرا وقتی بحث صنف‌های دیگر مثل نفت یا اقتصاد و تجارت می‌شود، می‌گویند متخصصین باید صحبت کنند، اما در فوتبال اینطور نیست. مدیری که تخصص اصلی‌اش در مورد پارچه یا نفت و بانک و... است یا در هر بخش دیگری که ربطی به فوتبال ندارد، فعالیت می‌کند، چرا باید وارد فوتبال شود. آنها به فوتبال می‌آیند و خروجی‌اش می‌شود همین بلبشو و بحران و نگرانی از آینده و سقوط باشگاه‌ها که می‌بینید.

 

*انگار اوضاع کل فوتبال این طور است و فقط مربوط به لیگ و باشگاه‌ها نیست. قبول دارید؟
بله همین فدراسیون فوتبال هم با این همه پرونده باز و مشکل مواجه است. هر روز خبر می‌رسد فلان پرونده در کنفدراسیون فوتبال آسیا و بهمان پرونده در فیفا باز شده است. هر وقت از AFC می‌خواهند برای تائید مجوز حرفه‌ای بیایند، نام ده‌ها طلبکار استقلال و پرسپولیس پشت‌سر هم ردیف می‌شود و فشار می‌آورند تا به پول‌شان برسند. این‌ اتفاقات واقعا بد است. هر چه می‌گذرد به جای اینکه مشکلات اقتصادی و مدیریتی در فوتبال ایران کمتر شود، شاهد افزایش آن هستیم و این واقعا خطرناک است. من باز هم می‌گویم مدیران غیرفوتبالی و غیرفنی در این اتفاقات تاثیر دارند. مدیریت فوتبال بر اساس ضابطه نیست. هر کسی رابطه دارد، مدیر فوتبال می‌شود.

 

*چطور باید این مشکل را ریشه‌کن کرد؟
باید مدیران غیرفوتبال بروند. من از داریوش مصطفوی دفاع نمی‌کنم، اما بالاخره فوتبالیست و بازیکن ملی بوده و پیراهن استقلال و پرسپولیس را به تن کرده است. او تحصیلکرده و خاک‌خورده فوتبال است اما یکی مثل مصطفوی گوشه خانه نشسته و کسانی وارد فوتبال می‌شوند که با لباس ورزشی عکس درست و حسابی هم ندارند. البته الان که مد شده، چون از بچگی ورزش می‌کنند، بالاخره یک عکس با لباس ورزشی رو می‌کنند ولی اینکه طرف مدیر با سابقه ورزشی باشد و مثلا دو فصل در لیگ یک و لیگ دو بازی کرده، باشد، نداریم. خاک‎خورده‌های فوتبال باید خانه‌نشین شوند و افراد بی‌ارتباط با ورزش، فعالیت کنند. این روند اگر برعکس شود، فوتبال ما نجات پیدا می‌کند.

 

*یکی دیگر از همین بحث‌های مدیریتی، استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال است. این استعفا و کناره‌گیری به فوتبال ایران کمکی می‌کند؟
من با آقای تاج ارتباط بدی نداشتم. شنیدم او به خاطر مشکل قلبی استعفا داده و برای ایشان آرزوی سلامتی دارم. در این شرایط باید دید قرار است چه اتفاقاتی رخ بدهد. امیدوارم کسانی که سکان‌دار مسئولیت فدراسیون فوتبال می‌شوند کاربلد و دلسوز باشند و بتوانند بهترین‌ها را در همین شرایط و همین محدودیت‌ها و مشکلات اقتصادی برای فدراسیون و برای فوتبال ملی‌مان رقم بزنند. فعلا تا وقتی جانشین تاج مشخص نشده، نمی‌توانیم نظر شفافی بدهیم.

 

*مدتی‌است از فضای فوتبال دور شده‌اید. در این مدت پیشنهادی برای بازگشت به لیگ برتر داشتید؟
دوست ندارم در مورد این ماجرا‌ صحبت کنم. پیشنهاد کار همیشه هست، اما باید پیشنهادی باشد که ارزش کار کردن هم داشته باشد. پیشنهادات بی‌ارزش و یا کم‌ارزش، اصلا پتانسیل ندارد که در موردش حرف بزنیم.

 

*و در نهایت اینکه تیم امید راهی مسابقات انتخابی المپیک می‌شود. به موفقیت این تیم خوشبین هستید؟
تا جایی که من می‌دانم تیم امید شرایط بدی ندارد و حمایت از این تیم در مقایسه با دوره‌های قبل بهتر شده است. با این حال یکسری مشکلات در این تیم وجود دارد که همه‌مان از آن خبر داریم. نیازی نیست از ابتدا دوباره همه چیز را بگویم. فقط آرزو می‌کنم با همین تیم و جوانان خوبی که دارد به المپیک برویم. برای همه ما خوب است اگر این اتفاق رخ بدهد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: