کد خبر: ۸۳۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱
تعداد بازدید: ۱۹۷
در حالی که عراق این روزها شاهد تظاهرات‌های ضد آمریکایی است یک مقام ارشد دولت ترامپ، ایران را به سلطه‌طلبی در عراق متهم کرده است.

هوک، ایران را به سلطه‌طلبی در عراق متهم کردبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس ، «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، امروز چهارشنبه ایران را به سلطه‌جویی در عراق متهم کرد.

هوک که با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» مصاحبه می‌کرد در پاسخ به سوال مجری، مبنی بر اینکه آیا دولت ترامپ از روابط ایران و عراق نگران نیست تلاش کرد تظاهرات‌های داخلی در عراق را به تظاهرات‌های ضد ایرانی تعبیر کند.

 

او گفت: «اخیراً شاهد تظاهرات‌هایی در عراق علیه سلطه‌طلبی ایران بوده‌ایم. شاهد بوده‌ایم هزاران عراقی علیه سلطه‌طلبی ایران به پا خواسته‌اند. ایران مدتی است که یک سیاست خارجی توسعه‌طلبانه را در پیش گرفته. رئیس‌جمهور ترامپ مقابل آن ایستاده است.»

هوک در حالی ایران را به «سلطه‌طلبی» در عراق متهم کرده که عراق این روزها صحنه اعتراضات گسترده به سیاست‌های آمریکا و نقض حاکمیت ملی این کشور توسط واشنگتن است.

از روز گذشته صدها معترض عراقی در اعتراض حمله آمریکا به پایگاه‌های الحشدالشعبی و نقض حاکمیت کشورشان، مقابل سفارت آمریکا در بغداد تظاهرات کردند و چندین نقطه از سفارت آمریکا را به آتش کشانده و پرچم عراق و الحشدالشعبی را بر فراز دیوارهای سفارت برافراشتند.

برایان هوک در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» مدعی شده که تظاهرات‌کنندگان مقابل سفارت آمریکا، «تروریست» بوده‌اند.

او گفت: «رژیم [ایران] از حمایت مردم عراق برخوردار نیست. عده‌ای تروریست روز گذشته مقابل سفارت ما بودند. آنها نماینده دیدگاه‌های مردم عراق نیستند که خواستار خروج ایران از کشورشان هستند.»

تظاهرات مقابل سفارت آمریکا بعد از تشییع پیکر شهدای حمله جنگنده‌های آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در شامگاه یکشنبه (۲۹ دسامبر-۸ دی) آغاز شد.

منابع الحشد الشعبی اعلام کردند در حمله هوایی روز یکشنبه آمریکایی‌ها، دستکم ۲۸ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۵۱ نفر دیگر مجروح شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: