کد خبر: ۸۳۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
تعداد بازدید: ۱۸۸
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: حقوق بشر یک حقیقت برخواسته از مبانی اسلامی و رکن مهم امنیت ملی است.

علی باقری: باید نُرم‌های به روز حقوق بشری تولید کنیم / حقوق بشر را یک کالای لوکس نمی‌دانیم که در زمان انتخابات از آن استفاده کنیمبه گزارش خبرداغ ، علی باقری کنی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، گفت: امیدوارم بتوانم گوشه‌ای از اعتماد رئیس قوه قضاییه را پاسخ گو باشم و موجب شرمندگی نظام نباشیم.

وی افزود: با توجه به حوزه مسئولیتی که به بنده داده شده است لازم است این نکته را بگویم که قوه قضاییه مسئول حمایت از حقوق مردم است و این وظیفه مطلق است و در رابطه با حقوق مردم در عرصه داخلی و خارجی مصداق دارد.

وی گفت: ما نه تنها باید از جسارت طرف‌های خارجی جلوگیری کنیم، بلکه باید با کمک تمام ابزار‌ها از حقوق خود دفاع کنیم.

باقری گفت: وظیفه دستگاه قضا ایجاد عدالت است و در طول 40 سال اخیر دستاورد‌های بی بدیلی در توسعه عدالت داشتیم، اما در مورد ارائه و تدوین آن کار زیادی انجام ندادیم و همین موضوع باعث شد که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کنند.

باقری کنی افزود: حقوق بشر یک حقیقت برخواسته از مبانی اسلامی و رکن مهم امنیت ملی است؛ حقوق بشر ابزار و بازیچه نیست. ما حقوق بشر را یک کالای لوکس نمی‌دانیم که در زمان انتخابات از آن استفاد کنیم.

وی افزود: سیاست ما مبانی حقوق بشر است و به همین دلیل ما با رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی مخالف هستیم و از حقوق مردم فلسطین دفاع می‌کنیم.

باقری کنی گفت: ما باید براساس ارزش‌های دینی و نظام جمهوری اسلامی کالا‌ها و نرم‌های حقوق بشر را مطابق شرایط روز جهانی ارائه دهیم و این موضوع به بسیج تمام نیرو‌ها نیاز دارد و به معنی عوام فریبی نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با بیان اینکه رویه دیگر حقوق بشر مسئولیت دستگاه‌های حاکمیتی و وظایف نهاد‌های مسئول است، تصریح کرد: برای نهادینه کردن حقوق بشر باید یک نگاه حداکثری به وظایف نهاد‌های حاکمیتی و وظایف مجریان داشته باشیم که این نیاز به کار و باز آفرینی دارد.

وی ادامه داد: نماد عقلانیت حکمرانی نظام جمهوری اسلامی است که سه قوه در آن نقش دارند.

باشگاه خبرنگاران 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: