کد خبر: ۸۳۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹
تعداد بازدید: ۲۶۶
عضو هیات علمی و معاون پژوهشگاه علوم انسانی معتقد است: در سایه توسعه و تمرکز در صعنت گردشگری در مناطق آزاد نباید نقش جامعه محلی و مردم منطقه را نادیده گرفت.
مشارکت مردم محلی در توسعه گردشگری در مناطق آزاد تاثیرگذارندبه گزارش  خبرداغ به نقل از فرینا، «افشین داور پناه» در نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور در منطقه آزاد اروند به رویکردهای اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: اوقات فراغت از دو رویکرد درون گرا و برون گرا تشکیل شده که اگر بر اساس یکی از این رویکردها به چالش ها نگاه کنیم تحلیل های متفاوتی نسبت به موضوعات خواهیم داشت.

داور پناه گفت: موضوعات فرهنگی در حوزه اوقات فراغت در مناطق آزاد مورد غفلت قرار گرفته است. پرداختن به این موضوع مفصل و عمومی است چرا که بسیاری از فعالیت ها در این بخش از عهده مدیران خارج و قابل برنامه ریزی نیست.

وی با تاکید بر اینکه مفهوم اوقات فراغت در کشور نیاز به بازنگری دارد افزود: اوقات فراغت و تفریحات فراغتی باید از عمومیت خارج شود. فراغت و تفریحات صرفا گردشگری نیست.

عضو هیات علمی و معاون پژوهشگاه علوم انسانی با اشاره به آسیب های گردشگری در مناطق آزاد گفت: باید از تجربیات دیگر مناطق آزاد متناسب با هر منطقه استفاده کرد و در شناسایی گروه های بومی در این مناطق توجه ویژه ای داشت.

داورپناه چهار محور اساسی در آنتروپولوژی اوقات فراغت را آتنوگرافی اوقات فراغت، اعتبار بین فرهنگی، اوقات فراغت و سازگاری و اوقات فراغت معرفی کرد و افزود: عدم شکل گیری هویت فراغتی و برندینگ در هر منطقه آزاد و مشارکت مردم بومی در برنامه ریزی اوقات فراغت از جمله مسائلی است که باید در مناطق آزاد بیشتر به آن توجه شود. 

گفتنی است؛ منطقه آزاد اروند، روزهای 10 و 11 دی ماه میزبان نوزدهمین گردهمایی معاونین، مدیران و کارشناسان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی و سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: