کد خبر: ۸۳۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
تعداد بازدید: ۲۰۴
نشریه دیلی میل انگلیس به همین بهانه به بررسی بدترین خریدهای دهه قبل تیم‌های لیگ برتری از سال 2010 تا 2019 پرداخته است.

بدترین خرید‌های دهه گذشته لیگ برتر انگلیسبه گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: سال جدید میلادی و همچنین سومین دهه قرن بیست‌ویکم از دیروز آغاز شد. نشریه دیلی میل انگلیس به همین بهانه به بررسی بدترین خریدهای دهه قبل تیم‌های لیگ برتری از سال 2010 تا 2019 پرداخته است.

در این فهرست انتقال ویلفرد بونی(از سوانسی به منچسترسیتی) که مدتی قبل خبر ابراز تمایل باشگاه پرسپولیس برای خرید او به گوش می‌رسید، در رده بیستم قرار دارد و به‌به، خرید پرتغالی و ناکام منچستریونایتد نیز که با سفارش و تایید کارلوس کی‌روش به جمع شیاطین سرخ اضافه شد، در رتبه دوازدهم قرار دارد. در ادامه به بررسی 10 خرید نافرجام در لیگ جزیره نگاهی خواهیم داشت.

بهترین فروش تاریخ

رتبه دهم این فهرست در اختیار آلوارو موراتاست که در ازای 60 میلیون پوند از رئال مادرید به چلسی رفت اما اصلا روند موفقی در این باشگاه نداشت. او در نخستین حضورش در این تیم در ضربات پنالتی دیدار جام خیریه، یک ضربه را برای تیمش از دست داد و به ندرت در این تیم موفق به گلزنی شد. تنها یک سال‌ونیم بعد، موراتا لندن را ترک کرد و به اتلتیکو، دیگر تیم مادریدی پیوست.

فولام برای خرید آندره- فرانک رامبو آنگوئیسا 30 میلیون پوند پرداخت کرد و هواداران مارسی در توئیتر با جملاتی چون: «ممنون برای این همه پول» و «بهترین فروش تاریخ» از انتقال او استقبال کردند. او تابستان 2018 به فولام رفت و زمانی که در نخستین حضورش در این تیم برابر هادرسفیلد به میدان رفت، انگار یک سال بود پایش به توپ نخورده بود. این هافبک کامرونی قرار بود یکی از استعدادهای آینده‌دار باشگاه شود، اما در تمام طول فصل افتضاح بود و پس از سقوط فولام به ویارئال قرض داده شد تا در رتبه نهم این لیست قرار گیرد.

در رده هشتم ممفیس دپای قرار دارد که منچستریونایتد برای خرید او از آیندهوون 25 میلیون پوند هزینه کرد و پیراهن شماره 7 را نیز به او داد، اما هیچ‌گاه نتوانست جانشین شایسته‌ای برای امثال رونالدو و دیوید بکام باشد. یونایتد در حالی او را به چنگ آورد که پاری‌سن‌ژرمن، آرسنال و لیورپول هم سخت به دنبال خرید او بودند اما حضور دپای در لیگ برتر ناموفق بود.

لیورپولی‌ها 35 میلیون پوند برای خرید اندی کارول از نیوکسل هزینه کردند اما لوئیس سوارزی که در همان روز توسط قرمزها جذب شده بود سرنوشتی کاملا متفاوت با ملی‌پوش آن زمان انگلیس داشت. زدن تنها 6 گل در 44 بازی آماری فاجعه‌بار برای یک مهاجم نوک است و به همین دلیل خیلی زود راهی وستهام شد. خودش به تازگی در مصاحبه‌ای اعتراف کرده است که دوست داشت در تست پزشکی لیورپول رد شود تا در نیوکسل بماند.

تیموئه باکویوکو دیگر خرید ناموفق چلسی در رتبه ششم این فهرست جای گرفته است، هافبکی که با 40 میلیون پوند دومین خرید گران‌قیمت تاریخ باشگاه بود، اما نتوانست انتظارات را برآورده کرده و به میلان قرض داده شد اما در آنجا هم ناموفق بود تا به موناکو برگردد.

باز هم یونایتد

سومین یونایتدی این لیست آنخل دی‌ماریاست که در سال 2014 گران‌ترین خرید تاریخ لیگ برتر شد، اما تنها یک فصل در این تیم بازی کرد و نهایتا نتوانست عملکرد درخشانش در رئال مادرید را تکرار کند. او سپس راهی پاری‌سن‌ژرمن شد و همان نمایشی را داشت که هواداران یونایتد آرزویش را داشتند. شاید یکی از مشکلات اصلی او بازی کردن در پستی غیرتخصصی بود که لوئیس فن‌خال، مربی آن زمان یونایتد به آن اصرار داشت.

عنوان چهارمین خرید ناموفق لیگ‌برتری‌ها در این دهه به روبرتو سولدادوی اسپانیایی رسیده که از والنسیا به تاتنهام رفت تا جای خالی گرت بیل را در این تیم پر کند، اما سولدادو که در والنسیا نشان داده بود مهاجم قهاری است تنها به لطف اینکه آندره ویاس وظیفه پنالتی زدن در تیم را به او سپرده بود در فصل نخست 6 گل زد که چهار تای آن پنالتی بود. فصل بعد پوچتینو به تاتنهام رفت و او را نیمکت‌نشین کرد تا به این نتیجه برسد که باید به لالیگا برگردد، اما در بازگشت دیگر توفیق سابق را نداشت.

فرناندو تورس یکی از بهترین مهاجمان تاریخ لیگ برتر است، اما نه به خاطر دورانی که در چلسی سپری کرد. او در آنفیلد یک ستاره بود و به همین دلیل چلسی برای خریدش 50 میلیون پوند روی میز گذاشت تا این ستاره اسپانیایی را به ترکیب خود اضافه کند. حاصل این ولخرجی اما انتظار چهار ماهه برای نخستین گلش با پیراهن آبی بود. به این ترتیب رتبه سوم این لیست به تورس می‌رسد.

جوزی آلتیدور، مهاجم آمریکایی همانند علیرضا جهانبخش از آلکمار به لیگ برتر رفت و در 23 سالگی به‌عنوان بازیکنی آماده، قوی جثه و سرعتی آینده‌ای درخشان را در ساوتهمپتون جست‌وجو می‌کرد. با این حال در 70 بازی تنها دو گل زد تا یکی از بدترین خریدهای لیگ برتر لقب گیرد و پس از یک سال‌ونیم به لیگ کانادا رفت.

در صدر این فهرست نام الکسیس سانچز دیده می‌شود. در نیم فصل به‌جای هنریک مخیتاریان و مقداری پول از آرسنال به منچستریونایتد رفت و هر دو در تیم‌های جدید خود ناموفق بودند، اما با حقوق هفتگی هنگفتی که مهاجم شیلیایی از یونایتد می‌گرفت انتظارات از او بسیار بالا بود و تصور می‌شد بتواند تیم را به کورس قهرمانی برگرداند، اما درنهایت با افت شدیدی که داشت به اینترمیلان قرض داده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: