کد خبر: ۸۳۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
تعداد بازدید: ۳۱۶
سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر دیروز سرمای زمستان جسم نحیف فرهاد و آزاد را در خود گرفت؛ گرمای عدالت جسم و جان فربه قاچاقچیان را در برخواهد گرفت. بارها اعلام کردیم مشکل قاچاق مرزنشینان و کولبران نیستند بلکه نحوه تخصیص ارز و مشکلات گمرکات تولید ما را فلج کرده‌اند و دولت باید وظیفه خود را در این حوزه انجام دهد.

شبنم نعمت‌زاده و لشکری‌پور به ٢٠ سال حبس محکوم شدند/ گرمای عدالت جسم و جان فربه قاچاقچیان را در برخواهد گرفتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری صبح امروز خود ضمن تبریک ولادت پیامبر رحمت حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی به ویژه ایرانیان مسیحی و همچنین تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار و گرامیداشت سالروز نهم دیماه گفت: به نوبه خودم درگذشت دو کولبر کردستانی را تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم این حادثه آخرین حادثه برای کسانی باشد که برای دریافت روزی سخت‌ترین کار را انتخاب کرده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: البته به قاچاقچیان می‌گویم اگر دیروز سرمای زمستان جسم نحیف فرهاد و آزاد را در خود گرفت؛ گرمای عدالت جسم و جان فربه قاچاقچیان را در برخواهد گرفت. بارها اعلام کردیم مشکل قاچاق مرزنشینان و کولبران نیستند بلکه نحوه تخصیص ارز و مشکلات گمرکات تولید ما را فلج کرده‌اند و دولت باید وظیفه خود را در این حوزه انجام دهد. به کلیه همکارانم اعلام می‌کنم سیاست قوه قضاییه در این حوزه بازدارنده است و همکاران احکامی را صادر کنند که برای قاچاقچیان هزینه سنگین داشته باشد.

وی ادامه داد: امروز خدمت‌رسانی بی‌وقفه به مردم و خدمت بی‌منت برای مردم ایران شعار و راهکار اصلی قوه قضائیه است و اقدامات تبلیغاتی نیست و کار برمبنای باور و اعتقاد است.

اسماعیلی با بیان اینکه بازدید رییس قوه قضائیه از حوزه قضایی پیشوا این ایام را داشتیم که آلودگی هوا و تعطیلی پنجشنبه‌ها و تبلیغات ضدانقلاب و آفتاب گرفتگی هیچ کدام مانعی برای خدمت‌رسانی به مردم نشد، گفت: این سیاست و برنامه، برنامه مستمر قوه قضاییه است و این پنجشنبه رییس قوه قضائیه سفری به استان البرز خواهند داشت تا با حضور و بررسی مشکلات قضایی برای راه حل مشکلات استان قدمی برداریم. این جمعه نیز کلیه مسئولان قضایی فراخوان شده‌اند تا با اتخاذ تدابیری برای رسیدگی به پرونده‌های معوق در پایان سال کار جهادی صورت بگیرد. به همین جهت هم در مقدمه نشست جمعه ریاست قوه قضائیه دستورالعملی را صادر فرموده‌اند و این دستورالعمل به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: در نه ماهه اول امسال با دستور صادره از سوی ریاست قوه قضائیه با توسعه دیدارهای مردمی، ٨٣ هزار ملاقات مردمی انجام شد و مردم چهره به چهره مشکلات خود را با مدیران قوه قضائیه مطرح کردند. همچنین من در صحبتی که دو شب قبل داشتم اشاره کردم که واحدهای نظارتی آنطور که باید وظایف خود را انجام نمی ‌هند اما بیشترین کشف جرم توسط نهادهای نظارتی برون سازمانی است؛ البته این وظیفه مانع نشده که ما به عملکرد خودمان نظارت نداشته باشیم.

سخنگوی قوه قضائه تاکید کرد: بر همین اساس اهتمام جدی بر نظارت درون سازمانی داریم و به نوعی خودانتقادی می کنیم. رییس قوه قضائیه در دیدار با قضات خیلی شفاف برخی ایرادات درونی را به همکاران ما گوشزد کردند. روز گذشته در همین راستا عملکرد سازمان اسناد و املاک مورد بررسی قرار گرفت که براساس آماری بود که در این نه ماه ٢٧ هزار و ٨١٨ بازرسی از این سازمان انجام گرفته است. قوه قضاییه با فساد در داخل دستگاه و چه خارج از این دستگاه هیچ تعارفی ندارد.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص آخرین اطلاعات از دادگاه‌های مفاسد اقتصادی گفت: دادگاه مفاسد اقتصادی جزو الویت‌های ما است و برخی اتفاقات اخیر بر تلاش همکاران ما سایه افکند. به زودی بر تعداد شعب رسیدگی به مفاسد اقتصادی افزوده خواهد شد.

وی افزود: در دو هفته گذشته آرای خوبی صادر شد من جمله رای دادگاه خانم شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشکری‌پور که خانم نعمت‌زاده و آقای لشکری پور هرکدام به تحمل ٢٠ سال حبس تعزیری و ٧۴ ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و خانم نعمت‌زاده به رد مال به مبلغ ۴۵ میلیارد دلار محکوم شد. علاوه شرکت رسا دارو به عنوان شخص حقیقی به رد مال به مبلغ ٣ هزار و ٧٠٠ میلیارد و ٢٩۶ ملیون و ٧۵۶ هزار و ١٩٨ ریال به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: