کد خبر: ۸۳۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
تعداد بازدید: ۳۵۹
در لیست خرید بازیکنان استقلال گزینه‌های متعددی دیده می‌شود؛ لیستی که البته انتظار سرمربی این تیم را می‌کشد.

برای استقلال مدافع بیاوریدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی: در لیست خرید بازیکنان استقلال گزینه‌های متعددی دیده می‌شود؛ لیستی که البته انتظار سرمربی این تیم را می‌کشد. بدون شک تا زمانی که سرمربی استقلال معرفی نشود، جذب بازیکنانی که در لیست قرار دارند ناممکن خواهد بود، اما این لیست را چه کسانی نوشته‌اند؟ در این باره خبرهایی در دست است. این لیست را چند نفر از مسئولان پشت پرده به‌همراه برخی بازیکنان استقلال تهیه کرده‌اند تا اگر احیاناً استراماچونی برنگشت در راستای جذب آنها قدم‌هایی برداشته شود. البته چنانچه استراماچونی هم بازگردد باید در دایره همین بازیکنانی که در لیست استقلال به اصطلاح پیش‌نویس شده‌اند، گام بردارد.


استقلال این اسامی را در لیست خود نوشته است: ارسلان مطهری، شهریار مغانلو، محمد طیبی (این بازیکن به سپاهان رفت)، عیسی آل‌کثیر، آیاندا پاتوسی و دو بازیکن خارجی که از سوی چند مدیر برنامه به باشگاه معرفی شده‌اند. باشگاه استقلال اکنون در وضعیت معلق قرار دارد و با توجه به اینکه تکلیف سرمربی‌اش مشخص نیست پروژه مذاکره با این بازیکنان را به روز‌های آتی موکول کرده است اما در هر حال چه استقلال سرمربی داشته باشد چه نداشته باشد، از ابتدای هفته جاری مذاکره با بازیکنانی که در لیست قرارگرفته‌اند آغاز خواهد شد.

برخی بازیکنان نیز نام‌شان از لیست خارج می‌شود. داریوش شجاعیان و محسن کریمی مردانی هستند که به‌دلیل مصدومیت نمی‌توانند جایی در استقلال نیم‌فصل دوم داشته باشند. مرتضی تبریزی هم به احتمال زیاد خواهد رفت و میلاد باقری نیز از فهرست کنار گذاشته شده است. این اسامی که از لیست استقلال خارج شوند، لازم است بازیکنان جدید به خدمت گرفته شوند اما سؤالی که در این میان به‌وجود می‌آید این است که آیا استقلال قصد دارد بر اساس نیاز‌های فنی‌اش بازیکن جذب کند یا صرفاً به‌جهت فشار‌های هواداری و شایعات فضای مجازی این اسامی در لیست خرید قرار گرفته‌اند؟

به این پرسش سرمربی آینده استقلال پاسخ خواهد داد و روشن خواهد کرد که چه بازیکنانی را و برای کدام پست می‌خواهد. استقلال در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن به یک مهاجم بیشتر نیاز ندارد و جذب بازیکن جدید در این پست نمی‌تواند کمک قابل توجهی به استقلال کند به این دلیل که قائدی و دیاباته به‌خوبی توانسته‌اند آن پست را بچرخانند و به مردانی تأثیرگذار و کلیدی بدل شوند.

بدون شک اگر گزینه‌ای برای خط حمله استقلال جذب شود، در ترکیب اصلی جایی نخواهد داشت و صرفاً برای تقویت نیمکت خواهد بود اما به هر حال ماجرای استقلال در خط دفاع متفاوت با خط آتش است. استقلال در فاز دفاعی شرایط مناسبی را تجربه نمی‌کند و در بازی‌های نیم‌فصل اول بارها در این پست ناهماهنگ جلوه کرد.

جذب یک مدافع در شرایط کنونی برای استقلال از هر چیز مهم‌تر است. دو روز پیش خبری شنیدیم با این مضمون که مرتضی پورعلی‌گنجی با باشگاه السد به بن‌بست خورده و حتی احتمال جدایی‌اش از این تیم می‌رود. پورعلی‌گنجی بازیکنی است که اگر باشگاه استقلال مبالغ درخواستی‌اش را تأمین کند، بدش نمی‌آید پیراهن استقلال را تن کند. این بازیکن که تجربه بازی‌های متعددی در ترکیب تیم ملی دارد می‌تواند در استحکام هرچه بیشتر خط دفاع استقلال بسیار مؤثر باشد و جای بازیکنی همچون عارف غلامی که در نیم‌فصل اول نشان داد هنوز در حد و اندازه پوشیدن پیراهن استقلال نیست را پر کند.

غلامی البته در آینده می‌تواند مدافع مطمئن‌تری برای استقلال باشد اما استقلال بخصوص در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نیاز به بازیکنانی دارد که تجربه بیشتری داشته باشند. غلامی بخصوص در ارسال‌ها ضعف‌های مشهودی دارد و قادر به تشخیص و دفع صحیح توپ‌های ارسالی نیست. غلامی هر اندازه روی زمین مدافع خوبی است به همان اندازه در بازی هوایی ضعف دارد و این قبیل مدافعان در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا غالباً تیم‌های خود را با مشکل مواجه خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: