کد خبر: ۸۳۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۲۵۶
نشریه ‌پاسدار اسلام متعلق به دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ادعای جدیدی درباره آمار کشته‌شدگان حوادث ‌بنزینی مطرح کرده است.

ادعای عجیب درباره آمار کشته‌شدگان حوادث آبانبه گزراش خبرداغ به نقل از  آنلاین ، نشریه ‌پاسدار اسلام متعلق به دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ادعای جدیدی درباره آمار کشته‌شدگان حوادث ‌بنزینی مطرح کرده است.

پایگاه خبری دیده‌بان ایران نوشت: سعدالله زارعی نویسنده روزنامه کیهان در ماهنامه «پاسدار اسلام» در تحلیل حوادث و اعتراضات آبان ماه گزارشی نوشته که در بخشی از آن ادعا شده است: در این اغشاشات به بیش از ۵۰ پایگاه و پاسگاه انتظامی و نظامی حمله شد. ۳۴ آمبولانس، ۷۳۱ بانک، ۱۴۰ مکان عمومی، ۹ مرکز مذهبی، ۷۰ پمپ بنزین، ۳۰۷ خودروی شخصی و غیردولتی، ۱۸۳ خودرو انتظامی و ۱۰۷۶ موتور سیکلت شخصی مورد حمله قرار گرفتند.

تعداد کشته‌های این سه روز حدود ۱۷۰ نفر بود که شامل به شهادت رسیدن تعدادی از نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج هم می‌شود. این آمار به‌خوبی نشان می‌دهد که هدف اصلی درگیری‌هایی که در این سه روز روی داد، منفعل کردن مردم و ایجاد وحشت در آنان بوده است.

به آتش کشیده شدن بیش از ۱۸۰ خودروی انتظامی می‌تواند پیامی دو وجهی داشته باشد؛ یک وجه آن خویشتنداری نیروهای انتظامی از اقدام مسلحانه حتی در وقت قرار گرفتن در معرض تعرض است و یک وجه دیگر انفعال نیروهای انتظامی حداقل در روز اول بوده است. یک گزارش بیانگر آن است که ورود جدی نیروی انتظامی در روز یکشنبه تأثیر زیادی در مهار تخریب‌ها داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: