کد خبر: ۸۳۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
تعداد بازدید: ۳۱۵
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دبیر هیأت دولت، لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داد.

ارجاع لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور به شورای‌عالی انقلاب فرهنگیبه گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، ابراهیم خدایی اظهار داشت: لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی که ترکیبی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است، از سوی حسین سیمایی صراف برای بررسی و تصویب به این شورا ارجاع داده شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: لایحه ساماندهی سهمیه های کنکور باید در یکی از این دو نهاد پیگیری می شد که با تشخیص دبیر هیأت دولت در اختیار شورا قرار گرفت.

وی افزود: شاید تا تصویب این لایحه، پیشنهادات دیگری برای اعمال در آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

خدایی درباره زمان اجرای این لایحه تاکید کرد: هر زمان این لایحه به تصویب برسد،‌ قابلیت اجرایی شدن دارد و این امکان هست که مفاد آن در کنکور ۹۹ اجرایی شود.

۱۶ آذرماه سال جاری وزیران علوم و بهداشت با تقدیم لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی به هیات دولت، پیشنهاد لغو مصوبه تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی را ارائه کردند.

در این لایحه آمده است: تمام قوانین و مقررات مصوب ابلاغی مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای هدایت استعدادهای درخشان در خصوص نحوه اعمال سهمیه ها در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (شامل بومی گزینی، قانون عدالت آموزشی، سهمیه های مندرج در قانون خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعد آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، سهمیه های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، دانشجوی نمونه کشوری، بهیاری و غیره) لغو و این قانون جایگزین آن ها می شود و پس از آن امکان ایجاد هیچ گونه سهمیه جدیدی به جز موارد مندرج در این قانون وجود ندارد.

یکی از امتیازات جنجالی که با تصویب این لایحه حذف می شود، امتیاز نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیأت علمی است که در سال جاری حواشی زیادی به دنبال داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: