کد خبر: ۸۳۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸
تعداد بازدید: ۲۵۸
دریای مدیترانه همچنان از بین پناهجویانی که از آفریقا به مقصد اروپا گام در آن می گذارند، بیشترین قربانی را می گیرد.

مدیترانه بزرگترین قتلگاه پناهجویان در جهانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، دریای مدیترانه همچنان از بین پناهجویانی که از آفریقا به مقصد اروپا گام در آن می گذارند، بیشترین قربانی را می گیرد.

به گزارش عصر چهارشنبه نشریه اشپیگل از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون حدود ۱۰۴ هزار و ۶۵۰ نفر از طریق دریای مدیترانه به کشورهای اروپایی پناه برده اند.

 

این میزان هر چند ۵ هزار نفر کمتر از میزان مشابه سال جاری است، اما دریای مدیترانه همچنان بزرگترین قتلگاه پناهجویان در جهان به شمار می رود.

در سال ۲۰۱۹ حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر از پناهجویانی که از آفریقا به مقصد اروپا سوار بر قایق شده اند، به مقصد نرسیده و بر اثر حوادث دریایی جان خود را از دست داده اند.

این پناهجویان که از طریق سواحل لیبی اقدام به این کار می کنند، از کشورهای مختلف آفریقا از جمله غرب این قاره هستند.

سازمان بین المللی مهاجرت اسفند ماه گذشته اعلام کرد بر اساس آمارهای موجود، ۷۰۴ هزار مهاجر غیر قانونی از کشورهای مختلف در لیبی به سر می برند و این در حالی است که جمعیت لیبی کمتر از هفت میلیون نفر است.

بر اساس این گزارش، ۶۳ درصد از پناهجویان در لیبی از اتباع کشورهای واقع در جنوب صحرای آفریقا، ۲۹ درصد از شمال آفریقا و هشت درصد از آن ها از خاورمیانه و کشورهای آسیایی هستند.

در همین حال لیبی یکی از خطرناکترین کشورها برای پناهجویان به شمار می رود؛ برآوردهای سازمان ملل حاکی است دست کم ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از پناهجویان در زندان های لیبی به سر می برند و هر روزه شاهد شکنجه، برده کشی و فشارهای فیزیکی و روانی هستند.

سازمان های حقوق بشری پیشتر بارها در مورد وضعیت نابسامان پناهجویان و موارد متعدد نقض حقوق بشر در لیبی هشدار داده اند.

به گفته یک عضو سازمان پزشکان بدون مرز، به محض این که فردی رنگین پوست در خیابان های این کشور دیده می شود، از سوی گروه های شبه نظامی ربوده شده و به ادارات مربوطه و یا اردوگاه های نگهداری پناهجویان تحویل داده می شود.

این در حالی است که بیشتر پناهجویان را زنان و کودکان تشکیل می دهند به گونه ای که در بین پناهجویان از ۵۳ کشور، شمار کودکان به بیش از ۱۱۱ هزار رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: