کد خبر: ۸۳۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
تعداد بازدید: ۴۷۲
نماینده مردم همدان تاکید کرد: اشتغال در صنعت خودرو ۳۳۰ هزار نفر در قطعه‌سازان، ۴۸۰ هزار نفر و عاملان فروش ۵۳ هزار نفر است که اگر مدیریت نشود خودش یک ابرچالش است. اوضاع خودروسازی خوب نیست و نیاز به اصلاحات دارد.

امیر خجسته: اوضاع خودروسازی خوب نیست و نیاز به اصلاحات داردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، امیر خجسته در جریان سوال از وزیر صنعت، معدن و تجارت با مطرح کردن این پرسش که علت عدم توجه به حل مشکل قیمت‌های کاذب در عرصه خودرو و عدم کاهش تراکم‌های فعلی چیست، گفت: بحث خودروسازان یک بحث مفصل و داستان پرغصه است. ما به طور ویژه در کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع ورود کردیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نارضایتی‌ها از خودروسازان به دلیل افزایش قیمت خودرو بسیار است. قیمت‌گذاری ۵ درصد زیر قیمت بازار یا حاشیه‌ آن نشان‌دهنده آن است که دلالان بازار را مدیریت و قیمت‌گذاری را انجام می‌دهند. آقای وزیر این ۵ درصد که می‌گویید عملی نیست.

وی خاطرنشان کرد: زمان‌بندی در قراردادهای فروش، یکطرفه بودن آنها به ضرر مردم است. ما در مقابل مجلس تجمع مردم را به واسطه همین قراردادها دیدیم. تعهداتی که باید عملی می‌شد اما محقق نشد.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: مردم سوال می‌کنند چه زمانی خودرویی که نام‌نویسی کرده‌ایم را به نام می‌دهند. نوع خودرو و زمانی که مردم برای آن ثبت‌نام کرده‌اند مشخص نیست. قیمت خودرو و نابسامانی که در بازار آن به وجود آمده باعث نگرانی مردم شده است و آنان را بلاتکلیف و سرگردان کرده است.

وی با اشاره به بدهکاری خودروسازان گفت: امروز خودروسازان ما ۳۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها، ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان و ۳۰ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی و بیمه‌ها بدهکار هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی معوقه به مردم وجود داشت. خودروسازان پول از مردم گرفته بودند اما خودرو را تحویل نداده بودند. مطالبه مردم از ما است که این مورد را پیگیری کنیم.

نماینده مردم همدان تاکید کرد: اشتغال در صنعت خودرو ۳۳۰ هزار نفر در قطعه‌سازان، ۴۸۰ هزار نفر و عاملان فروش ۵۳ هزار نفر است که اگر مدیریت نشود خودش یک ابرچالش است. اوضاع خودروسازی خوب نیست و نیاز به اصلاحات دارد.

وی ادامه داد: در بازدیدهایی که داشتیم علیرغم مسائل حاد، خودروسازان اقدامات خوبی انجام داده بودند. آنان از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی معوقه ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید و به مردم داده بودند. حال سوال اینجاست که چه برنامه‌ای برای پرداخت معوقه ۳۰۰ هزار نفر دارید؟ قیمت خودرو که می‌گویید ۵ درصد در حاشیه بازار است، کی به سامان می‌رسد؟

وی گفت: امروز دولت در سایپا ۱۶ درصد و در ایران‌خودرو ۱۷ درصد سهام دارد. دولت پایش را در خودروسازی کرده و مدیریت خودروسازان دولتی شده که باید به بخش خصوصی واگذار شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: