کد خبر: ۸۳۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۱۳۴
مقام سابق کاخ سفید با ابراز رضایت از تلاش‌های ژاپن در راستای کاهش تنش‌ها، موفقیت میانجی‌ها را نیازمند تلاش طرفین برای صلح دانست و تاکید کرد: آبه ایده‌های خوبی برای ایران دارد دو طرف باید روی این ایده‌ها کار کنند.

موفقیت میانجی‌ها بستگی به طرفین دارد/ آبه ایده‌های خوبی برای ایران دارد/ تمام امیدم به رئیس‌جمهور جدید آمریکا است/ مبادله زندانیان پیشرفت مهمی در روابط ایران و آمریکا محسوب می‌شودبه گزارش خبرداغ، فرانک هیپل (Frank N von hippel) دستیار پیشین امنیت ملی در دفتر علم و فناوری کاخ سفید (۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵) و استاد روابط بین‌الملل دانشگاه پرینستون است. وی به صورت تخصصی در حوزه سلاح هسته‌ای و پیمان منع اشاعه هسته‌ای و جنگ تحقیق و بررسی کرده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های اخیر بیان کرده است.

مذاکره ممکن است اما محتمل نیست

فرانک هیپل درابتدا در مورد تنش های میان ایران و آمریکا گفت: من فکر می‌کنم مذاکره ممکن است اما محتمل نیست. ترامپ خواهان توافقی بهتر با ایران است. توافقی که معتقد است اوباما نتوانسته با ایران منعقد کند. اما موضوع دیگری هم وجود دارد که پمپئو خواهان تغییر رژیم در ایران است .

ترامپ گزینه مناسبی برای مذاکره با ایران نیست

تمام امیدم به رئیس‌جمهور جدید است

وی افزود: ترامپ همان‌طور که در مذاکره با کره شمالی نشان داد نمی‌تواند متمرکز روی مذاکره‌ها اقدام کند و برای مذاکره گزینه مطلوبی نیست. من تمام امیدم به رئیس‌جمهور جدید است من معتقدم باید امیدوار باشیم تا رئیس‌جمهور جدید بتواند با ایران توافق کند و تا آن زمان باید جنگ را از خود دور کنیم. 

موفقیت میانجی‌ها بستگی به طرفین دارد

فرانک هیپل در ادامه به میانجی‌ها در راستای کاهش تنش میان ایران و آمریکا پرداخت و گفت: من این میانجی‌ها را مفید می‌دانم اما موفقیت آن‌ها بستگی به این دارد که آیا ایران و آمریکا خواهان توافق باشند یا نه. تنها در صورتی این میانجی‌ها موفق می‌شوند که دو طرف بخواهند سازش کنند و میانجی‌ها باید راهی پیدا کنند که برای هر دو طرف مطلوب باشد. در این صورت موفق می‌شوند.

مبادله زندانیان پیشرفت مهمی در روابط ایران و آمریکاست

این استاد دانشگاه در ادامه در مورد مبادله زندانیان و ادامه این روند گفت: این اتفاق یک تحول مثبت است من خیلی از این اتفاق خوشحالم. می‌دانم که این زندانیان مرتکب جرم جدی نشده‌اند و مبادله و آزادی آن‌ها می‌تواند یک پیشرفت مهم در روابط دو کشور باشد. 

تلاش ژاپن برای کاهش تنش‌ها امیدوارکننده است

آبه ایده‌های خوبی برای ایران دارد

وی در ادامه در مورد دستاوردهای سفر روحانی به ژاپن گفت: آبه ایده‌های خوبی برای ایران دارد دو طرف باید روی این ایده‌ها کار کنند و به نظر من تداوم تلاش ژاپن یک اتفاق امیدوارکننده است. 

امیدوارم کسی به دنبال جنگ نباشد

فرانک هیپلگفت: من واقعا نگران تنش‌ها میان ایران و آمریکت هستم این تنش‌ها می‌تواند ما را به سمت جنگ ببرد جنگی که هیچ کس آن را نمی‌خواهد هیچ کس نباید آن را بخواهد و من امیدوارم کسی به دنبال جنگ نباشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: