کد خبر: ۸۳۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱
تعداد بازدید: ۱۸۷
میرزاده در نطق میان دستور:
یک نماینده مجلس گفت: قانون شکن نمی تواند قانونگذار مناسبی باشد که نمونه این قانون شکنی ها را در وعده های انتخاباتی می شنویم که در مورد پست و استخدام و مشکلات راه ها داده می شود که از نظر قانون هیچ ارتباطی به نماینده ندارد.

قانون‌شکن نمی‌تواند قانونگذار مناسبی باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سیدحمایت میرزاده در علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه به عنوان یکی از ۴۰ نماینده ای که برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام نکرده است، از مردم حوزه انتخابیه ام، فرهنگیان و آذربایجان قهرمان عذرخواهی می کنم، گفت: مشکلات مربوط به افزایش قیمت بنزین موضوعی نیست که بتوان فراموش کرد و در رابطه با آن از مردم پوزش نخواست. ضمن اینکه باید بی تدبیری را در کنار عدم امکان، اقدام فراتر از قانون اساسی توسط مجلس در فضای غیرسیاسی و کارشناسی تحلیل کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی از تمام نامزدهای انتخاباتی دوره یازدهم مجلس درخواست کرد برای حضور در جایگاه قانونگذاری، قانون شکنی نکنند، ادامه داد: قانون شکن نمی تواند قانونگذار مناسبی باشد که نمونه این قانون شکنی ها را در وعده های انتخاباتی می شنویم که در مورد پست و استخدام و مشکلات راه ها داده می شود که از نظر قانون هیچ ارتباطی به نماینده ندارد.

وی ضمن تشکر از لاریجانی برای تشکیل مجمع گفت وگوی مجلس تصریح کرد: امیدواریم به این میثاق نامه انتخاباتی که با تاکید بر منافع ملی منتشر شده عمل شود. ضمن اینکه باید به این نکته توجه شود که موضوع استانی شدن انتخابات در مجلس دهم ضایعه ای بود که به بحث و گفت وگوی ملی وارد شد.

میرزاده با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش اظهار کرد: ۲۰ سال گذشته مقام معظم رهبری در سفری که به شهرستان گرمی مغان داشتند، فرمودند هر کسی می خواهد محرومیت را ببیند به گرمی سفر کند، بنابراین امیدواریم سفر هیات دولت به این منطقه مورد عنایت قرار گیرد، همچنین آقای جهانگیری به موضوع مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی عنایت داشته باشند که چه میزان بدان عمل شده و در این مورد تحقق وعده ها را نیز مدنظر قرار دهند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس یادآور شد: در آستانه فصل بودجه عنایت داشته باشید که همه دنیا این مهم را پذیرفته اند که کشور را یا باید به صورت دیمی یا علمی اداره کرد، یافته های ذهنی همان دیمی یا سلیقه ای اداره کردن است و یافته های علمی و پژوهشی موضوعی است که اکثر کشورهای دنیا معتقدند کشور را به وسیله آن بهتر می توان اداره کرد.

میرزاده افزود: ما از قرآن الهام گرفته ایم و برای کشور قانون اساسی تدوین کردیم و اگر همین امروز آتش بس وضع قوانین را اعلام کنیم، باز هم دیر کرده ایم. از این قانون اساسی الهام گرفته کما اینکه افتخار مجلس دهم تصویب قانون برنامه ششم توسعه بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: کسانی که مجلس دهم را نقد می کنند، برنامه ششم توسعه را نقد کنند و بگویند مجلس در کدام بخش از آن خطا کرده است. انصاف داشته باشید، می توان به صورت دیمی و بدون استناد علمی اظهارنظر کرد، ولی مجلس چکار باید می کرد که نکرده است و کدام کار را در راستای قانون اساسی می توانست انجام دهد و انجام نداده است.

وی بیان کرد: اصل ۷۵ و ۵۷ قانون اساسی اصول مترقی دارد که مجلس براساس آنها عمل کرده است، اما موضوعی که در فصل بودجه در قالب نطق اضطراری پیشنهاد می کنم این است که به عنوان پژوهشگر اجتماعی معتقدم مسئله امروز کشور نارضایتی عمومی و بحث ناامیدی و بی اعتمادی است که ریشه در یک کلمه "تبعیض" و نه کمبود دارد.

میرزاده افزود: تبعیضی که براساس قانون اساسی عمل نکردیم و می توانستیم عمل کنیم و مردم چه بین دستگاه ها، چه استان ها، چه شهرستان ها و چه حتی بین خودشان به این نکته اشاره می کنند که نگرانی ما از تبعیض است، چرا که اگر در کشور چیزی نیست، برای هیچکس نباید باشد و اگر هست باید برای همه باشد. همچنین اگر برای پرداخت مطالبات چیزی نیست، هیچ دستگاهی ندهد و اگر هست مشکلات آموزش و پرورش و مناطق محروم باید حل شود.

این نماینده مردم در مجلس یادآور شد: ما برای رفع تبعیض سند ۵ ساله ای را نوشته ایم که ۳ سال از اجرای آن گذشته است، دولت به مرکز پژوهش ها اعلام کند که آیا ۶۰ درصد این سند که باید تا پایان سال ۹۸ محقق می شد، عملیاتی شده است، در غیر این صورت کدام دستگاه ها مقصر هستند، آنها را به مجلس معرفی کند تا دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود پیدا کنند. ضمن اینکه از ۴۰ درصد باقیمانده، ۲۰ درصد باید در بودجه ۹۹ و ۲۰ درصد در بودجه سال ۱۴۰۰ لحاظ شود، بنابراین بودجه کنونی باید ۲۰ درصد برنامه ششم توسعه را عملیاتی کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ گفت: شما مدعی حضور در کمیسیون تلفیق هستید و معتقدید که افرادی دیگر نباید در آن عضو باشند، بنابراین باید این مهم را بررسی کنید که با تدوین این بودجه ۲۰ درصد برنامه ششم محقق می شود یا نه، چرا که اگر به این موضوع عمل نکنید برخلاف قانون برنامه عمل کرده اید.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: