کد خبر: ۸۳۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
تعداد بازدید: ۲۸۴
موزه موسیقی سنتی جنوب، در مراسمی با حضور معاون‌اول رئیس‌جمهوری و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پیش از ظهر امروز دوشنبه 2 دی 98 در بوشهر افتتاح شد.

موزه موسیقی سنتی جنوب در بوشهر افتتاح شدبه‌گزارش خبرداغ به نقل از میراث آریا، این موزه در سفر امروز اسحاق جهانگیری معاون‌اول رئیس‌جمهوری و دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، به بوشهر به‌طور رسمی به بهره برداری رسید.

بنا بر این گزارش، این موزه با توجه به پیشینه و سوابق موسیقی بوشهر و غنای موسیقایی این استان و تنوع نواهای موسیقی در خطه جنوب به منظور نگهداری ادوات و وسایل موسیقی محلی که از دیرباز در بین مردمان این دیار دارای ارزش فرهنگی و تاریخی بوده اولین موزه موسیقی بوشهر، افتتاح شد.

در این موزه ادوات و وسایل موسیقی جنوب و بوشهر از ابتدایی‌ترین ساز تا بروز‌ترین تجهیزات موسیقی محلی جنوب برای علاقه مندان به معرض نمایش گذاشته شده است.

از دیگر وسایل موجود در این موزه می‌توان به ادوات موسیقیایی جشن و آیین‌های شادی، موسیقی عزا و سوگواری، نی‌مه خوانی جاشوها و صیادان جنوبی بر روی لنج‌ها و قایق‌های صیادی اشاره کرد.

به گفته عبدالرحمان برزگر مدیر و بنیان‌گذار این موزه هدف از تاسیس چنین مکانی حفظ و نگهداری میراث موسیقایی جنوب کشور و همچنین بازشناخت و مستندنگاری حوزه موسیقی بوشهر است و همه نغمه‌ها و سازهای محلی بوشهر در این موزه نگهداری می‌شود که اکثریت این وسایل و نواها در فهرست آثار ملی به‌عنوان میراث ناملموس و ملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

موزه موسیقی سنتی جنوب کشور در روستای احمدآباد استان بوشهر واقع شده و با اعتبار 4/7میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی ایجاد شده‌ است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: