کد خبر: ۸۳۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
تعداد بازدید: ۳۵۳
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد که بیش از ۹۹ درصد از رانندگان قانون مدار هستند.

چند راننده متخلف در کشور داریم؟به گزارش خبرداغ ، سردار سید کمال هادیانفر در نخستین جشنواره فرهنگ رانندگی و انضباط ترافیکی اظهار کرد: هوشمندسازی و تسهیل در تردد جزو اولویت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی است و ما این اصول را همواره جزو اقدامات اصلی خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به ضرورت همراهی اقشار تاثیرگذار جامعه اظهار کرد: در سال ۸۵ بنده جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بودم و زمانی که بنا شد تا طرح بستن کمربند ایمنی اجرا شود ما حضور فیزیکی هم داشتیم اما ابتدا نتیجه‌ای حاصل نشد تا اینکه جلساتی مشترک با مسئولان صدا و سیما، هنرمندان، کارگردانان، نویسندگان و ... برگزار کردیم و از آنان خواستیم که در فیلم‌ها، داستان‌ها و تمام تولیدات خود کمربند ایمنی را ببندند که نتایج این اقدامات امروز منجر به این شده که فرهنگ بستن کمربند ایمنی برای ۹۹ درصد از رانندگان و شهروندان نهادینه شده است. همین امر نیز باعث شد تا تعداد کشته‌های ما از ۲۷ هزار نفر در سال ۸۵ به ۱۷ هزار نفر برسد.

وی به فعالیت همیاران پلیس نیز اشاره کرد و گفت: در همان سال‌ها تصمیم گرفتیم تا ایده همیاران پلیس را نیز اجرا کنیم. امروز بسیاری از نسل همیاران پلیس خود رانندگان توانمندی شده‌اند. نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که امروز همیاران پلیس سبب کاهش ۱۸ درصدی تصادفات و تلفات حوادث رانندگی شده‌اند.

هادیانفر با بیان اینکه ۹۲ درصد از رانندگان در کشور ما قانونمدار هستند گفت: از سال ۸۵ تا سال ۹۵ طی ۱۰ سال رانندگی در کشور ما بسیار نظام‌مند شده است و تغییرات خوبی اعمال شده است.

وی ادامه داد: ما ۱۱ سال تصادفات را بررسی کردیم که مشخص شد در سه سال گذشته کمتر از یک درصد از جمعیت کل کشور و حدود ۸۸ هزار راننده متخلف داشتیم که این آمار بسیار کم است.

ایسنا
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: