کد خبر: ۸۳۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
تعداد بازدید: ۱۵۰
تعدادی از نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری آمریکا خواهان تجدیدنظر در تحریم‌های آمریکا شدند.

جزئیات نامه تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان درباره تجدیدنظر در تحریم‌های آمریکا علیه ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا، تعدادی از نمایندگان مجلس آمریکا با انتشار نامه‌ای، به استیو منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا نسبت به اثرات تحریم‌های آمریکا بر زندگی مردم عادی انتقاد کردند و خواهان تجدیدنظر در تحریم‌های آمریکا علیه ایران شدند.

در بخشی از این نامه آمده است:

 وزیر خزانه‌داری عزیز

ما نگرانی خود را درباره اثرات تحریم‌ها بر کمبود دارو در ایران به خصوص در مورد بیماران سرطانی و دیگر بیماری‌های پیشرفته و مهم بیان می‌کنیم. استراتژی فشار حداکثری هدفش ضربه زدن به حاکمیت ایران و آسیب به اقتصاد آنها است اما در حال بر جای گذاشتن تاثیرات جمعی بر شهروندان عادی ایران است.

در حالیکه دولت بیان کرده است که اقلام انسان‌دوستانه مانند دارو از تحریم‌ها معاف هستند، اما ما گزارش‌هایی را دریافت می‌کنیم که خلاف این موضوع را نشان می‌دهد و این مسأله ما را نگران کرده است. ماهیت گسترده این تحریم‌ها و تحریم بانک مرکزی به تحت تاثیر قرار نگرفتن تجارت بشردوستانه توسط تحریم‌ها آسیب وارد می‌کند.

بانک‌ها و شرکت‌های دارویی خارجی از ترس مجازات و تنبیه یا اعمال تحریم‌های ثانویه علیه آنها توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا از تجارت با ایران منصرف می‌شوند. تحریم‌های آمریکا سبب کمبود دارو و تجهیزات پزشکی شده و معالجه و داروهای حیاتی را از دسترس مردم ایران خارج  کرده است.

استراتژی جنگ اقتصادی علیه ایران اثرات وحشتناکی روی اقشار آسیب‌پذیر دارد. ده‌ها هزار بیمار هموفیلی، اچ‌آی‌وی (ایدز)، صرع یا سرطان‌ به طور خاص تحت تاثیر این فشارها  قرار گرفته‌اند. تحریم‌ها روی این بیماران که داروها و درمانشان به شدت به واردات وابسته است، تاثیرات مخربی بر جای می‌گذارد.

شدیدا از دولت آمریکا می‌خواهیم در مورد تحریم‌های خود علیه ایران بررسی داشته باشند و باید اصلاحات و تعدیل‌هایی در این تحریم‌ها بر اساس قوانین بین المللی انجام دهند. باید از حق مردم در زمینه درمان و سلامت حفاظت شود. اکنون تحریم‌های دولت در تضاد با حمایت از حقوق بشر مردم ایران و دموکراسی و آزادی است. باید اینکه ایرانی‌ها از حق اولیه حقوق بشری‌شان برای دسترسی به داروهای با قیمت مناسب، برخوردارند برای دولت یک اولویت اساسی  باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: