کد خبر: ۸۳۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳
تعداد بازدید: ۲۰۶
به دنبال اقدام خرابکارانه، برق بیش از ۵۰ هزار خانوار ساکن مناطق جنوب غربی فرانسه قطع شد.

«خرابکاری» برق ۵۰هزار خانوار فرانسوی را قطع کردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ مناطق جنوب غربی فرانسه برق ۵۰ هزار خانه در جنوب غرب فرانسه در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه ۱۷ دسامبر قطع شد.

براساس این گزارش، ساکنان شهر ژیروند در استان بوردو واقع در جنوب غربی فرانسه شب گذشته را در خاموشی صبح کردند.

مسئولان شرکت برق فرانسه علت قطعی برق گسترده را "اقدام خرابکارانه" اعلام کردند.مسئولان برق فرانسه در این باره به مقام های قضایی کشور شکایت کرده و خواستار پیگیری علت اصلی قطع برق شده اند.

مسئولان ذیربط با اعلام این مطلب که هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این عملیات خرابکارانه را بر عهده نگرفته است.

گستردگی قطع برق بگونه ای است که مقامات امنیتی فرانسه عقیده دارند این اقدام کار فرد یا گروهی کاملا حرفه ای بوده است و به دست نیروهای داخلی شرکت برق فرانسه می تواند انجام شده باشد.

گرچه دو پست فشار قوی آسیب دیده سریعا از مدار خارج شده و تعمیر شدند اما هنوز برق تعدادی از خانوارهای مناطق جنوب غربی فرانسه وصل نشده است.

فرانسه این روزها سخت درگیر اعتصاب های گسترده در اعتراض به اصلاح قانون بازنشستگی در این کشور است. اگرچه قطعی گسترده برق در مناطقی از این کشور درظاهر امر به اعتصاب ها مربوط نمی شود، اما نمی توان نقش احتمالی معترضان در این اقدام خرابکارانه را به کلی مردود دانست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: