کد خبر: ۸۳۶۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
تعداد بازدید: ۵۷۲
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آیین نامه نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت بسته حمایت معیشتی و سایر یارانه های دولت را برای بررسی به هیئت دولت ارائه کرده است.

بررسی «آیین نامه شناسایی افراد مشمول بسته حمایت معیشتی» در دولتبه گزارش خبرداغ به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» به استناد مصوبه اخیر شورای عالی اقتصادی در خصوص نحوه بازتوزیع منابع حاصله از افزایش قیمت بنزین بین خانوارهای مشمول، وزارت رفاه متن پیش نویس آیین نامه ای را برای شناسایی این افراد پیشنهاد داده است.

بر طبق پیش نویس آیین نامه، خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی و همچنین خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلانشهرها ۱۲ میلیارد ریال و در سایر شهرستان‌ها ۹ میلیارد ریال باشد مشمول دریافت یارانه معیشتی نیستند.

همچنین، طبق متن این پیش نویس به خانوارهایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی یا ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند، بسته معیشتی تعلق نمی‌گیرد.

کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز، خانوارهای دارای بیش از سه سفرخارجی غیر زیارتی و گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند مشمول این کمک ها نیستند.

گفتنی است، این پیشنهاد در حال رسیدگی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد رضا رمضانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
ضمن قبول واقعی نمودن نرخ بنزین وسایر فراورده اولا در سهمیه بندی باید میزان سهمیه خانوارو تعدا د افراد باشد نه ماشین زیرا بااین نحو ه سمیه حق مردم ضایع می شود کسانی که بیشتر دارن تعداد خودرو بیشترین سهم ونفع می برن و یارانه مربوط به عموم مردم و حق اناس است چگونه می توان با زورو عدم رضایت از جیب عده دراورد و به دیگران داد ایا این شرعا درست است نمی دانم فقها چگونه قانون یارانه ها را با اسلا م مطابق دلنسته و دهک ها را بر اساس کدام اجتهاد تایید نموده در نخواستن یارانه صرفا باید داوطبانه باشتد حتی دادن ان به دیگران هرچند فقیر باشد شرعا صحیح نیست باید مسئولین با جمع بندی نظرات مردم بهترین تصمیم را اخذ نمایند در ربررسی ها داشته ها و میزان آن و مخارج خانواده دانشجو تحصیلات و هزینه های انها و وام هایی که دارد و در وجود دو خودروه گاهی چند خودرو و سند خانه و همش یکی درست حسابی نیست
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: