کد خبر: ۸۳۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
تعداد بازدید: ۱۱۳
حمید عصام، تحلیلگر عرب، بر این عقیده است که هیچکس نمی تواند با دلیل قاطع ثابت کند که ایران از حوثی ها حمایت کرده یا سلاح برای آنها ارسال می کند. در صورتی که عربستان خواهان مذاکره است، باید این کار را علنی و روی میز انجام دهد، نه پنهانی و زیر میز. علاوه بر اینکه سعودیها باید پیش از صحبت کردن از مذاکره، جنگ را متوقف کنند.

تحلیلگر عرب: هیچکس نمی‌تواند ثابت کند که ایران برای حوثی‌ها سلاح ارسال می‌کند / اگر عربستان خواهان مذاکره است، باید این کار را علنی و روی میز انجام دهد، نه پنهانی و زیر میزالجزیره نوشت: نبیل خوری، معاون رئیس هیئت سابق آمریکایی در یمن، می گوید: صحبت رهبران حوثی در مورد نبود مذاکره مستقیم با عربستان، درست است؛ چرا که تا به حال، هنوز حوثی ها و سعودیها سر یک میز ننشسته اند؛ لذا مذاکرات به سطح رسمی نرسیده و تنها تماس های غیر مستقیمی برقرار می شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: وی در ضمن صحبتهای خود در برنامه فراتر از خبر افزود: مشکل، در گفتگوی سیاسیِ دور از صلح است، ضمن اینکه تمایل بین المللی و منطقه ای برای پایان دادن به درگیری ها در یمن و حرکت به سمت صلح، وجود دارد؛ بویژه از سوی عربستان سعودی که از مشکلات مالی حاصل از جنگ، رنج می برد.

از سوی دیگر، یوسف دیاب، نویسنده و روزنامه نگار معتقد است که شروط مذاکرات، باید از اصول واضح و علنی، به دور از از مخفی کاری، نشأت بگیرد؛ بویژه آنکه سعودیها مدعی اند که خواستار واداشتن حوثی ها به مذاکره هستند.

وی می افزاید: حوثی ها به دنبال توقف حملات هوایی عربستان هستند؛ در حالی که در زمان اعلام آتش بس با سعودیها، نیروهای عربستان عملیات نظامی خود در داخل یمن را متوقف نکرده و با این وجود، خواستار خلع سلاح آنها بودند.

در مقابل، حمید عصام، تحلیلگر عرب، بر این عقیده است که هیچکس نمی تواند با دلیل قاطع ثابت کند که ایران از حوثی ها حمایت کرده یا سلاح برای آنها ارسال می کند. در صورتی که عربستان خواهان مذاکره است، باید این کار را علنی و روی میز انجام دهد، نه پنهانی و زیر میز. علاوه بر اینکه سعودیها باید پیش از صحبت کردن از مذاکره، جنگ را متوقف کنند.

عصام ضمن متهم کردن آمریکا به حمایت از جنگ، از طریق حمایت لوجستیکی از عربستان، تاکید می کند که اگر واقعا آمریکا خواهان توقف جنگ است، باید عربستان و امارات را وادار به پایان دادن به بمباران کند؛ چرا که ادامه متوقف نشدن بمباران یمن، می تواند حوثی ها را وادار به ورود به خاک عربستان کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: